Gå til innhold

Til alle autister


NoUsername

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg fikk diagnosen sommeren nå, 2024.

42 år, nonbinary, kvinnekropp

 

Jeg skal inn i arbeidsutprøvning og er på AAP. Stresser så fælt over å få svar på om jeg får plass der jeg har vært på intervju at jeg knapt er inne i mitt gode skinn. Jeg greier ikke ha riktig framgang på livsnødvendig trening og daglig produksjon på grunn av stresset. Jeg er høyt utdannet, har forbausende få psykiske tilleggsvansker og har et ok sosialt nettverk som backer meg.

Jeg har dog vært utsatt for mobbing store deler av livet, blitt personforfulgt grunnet at det ble påstått at jeg var psykisk syk og sånn mistet jeg omsorgen for barnet mitt. Jeg fremstår som rar/ sær, helt bortenfor, tikker av på en mengde adferd som ofte er tilknyttet dårlige mennesker, men hos meg er det sosialt klønete/ handicap og dype traumer over hvordan folk har behandlet meg. Ethvert menneske som har mot til å kommunisere i klartekst blir derimot hørt og jeg forsøker å justere meg fornuftig.

Jeg greier i liten grad å forholde meg til andre autister.

Anonymkode: 71cf1...c6b

:hjerte:

Anonymkode: d66d9...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ikke meg du siterer så jeg kan ikke snakke for personen. Men tror deler av frustrasjonen er at autisme er noe man er født med. Så det virker urimelig at man ikke skal få ung ufør kun fordi man fikk diagnosen sent og fordi man lenge var feildiagnostisert. 

Autisme er ikke nødvendigvis en alvorlig  "sykdom" for alle som har diagnosen. Det er et spekter og det påvirker mennesker svært ulikt. 

Jeg tror ikke de skal fokusere på når diagnosen ble stilt, men heller på evnene og funksjonen man har hatt tidligere.

Mitt råd ville vært å snakke med helsepersonell om hvilke rettigheter man har som person med autisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...