Madame Butterfly Skrevet 2. desember 2024 #161 Del Skrevet 2. desember 2024 Pippi Lotta skrev (1 time siden): Søviknes var før meto. Jeg og synes det var galskap, men en voksen mann som voldtok en jenteunge hadde blitt møt anderledes i dag. Så har Giske gjort mye mer en å forsøke å kyse noen! Jeg er ikke sikker på at det stemmer, at folk så mindre alvorlig på voldtekt før, enn de gjør i dag. Det er ikke mitt inntrykk, og jeg har levd en stund. Jeg leste en artikkel en tid tilbake som beskrev det motsatte. At det er vanskeligere for påtalemyndighetene å få skyldig dommer i voldtektssaker nå, enn det var for 15-20 år siden. Ta saken fra Bergen, at de kunne gå fri. Helt vanvittig. Er langt fra sikker på at det hadde vært tilfelle for 20 år siden. Synes det er så mange frifinnelser man hører om. Interessant om noen har tall på dette, jeg er ikke så flink å søke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Granitta Skrevet 3. desember 2024 #162 Del Skrevet 3. desember 2024 oss-to skrev (5 timer siden): De har billig alkohol Gjett hvem som har funnet på det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Granitta Skrevet 3. desember 2024 #163 Del Skrevet 3. desember 2024 Gilja skrev (5 timer siden): Billig alkohol og klåfingra gamle menn. Topp stemning 😅 Haha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 3. desember 2024 #164 Del Skrevet 3. desember 2024 Giske forstår i hvertfall hva AP skal og må stå for. At han er mislikt,eller hva han surrer med på privaten burde være like lite "viktig" som det Erna og ektemannen driver på med,eller Moxsnes har som hobby. Er det noe ulovlig,så bør det straffeforfølges. AP er jo i fritt fall,og det med en leder som ikke forstår hva slags parti han leder. Jeg visste jo dette ville bli et problem på lang sikt,da han er rikere en det mange på Høyresiden kan drømme om å bli,og har dermed 0 innsikt om hva vanlige arbeidsfolk sliter med. For at AP skal reddes må partiet renses for folk som aldri har stått i en vanlig jobb. Det bør være et krav! Når AP prøver å utføre Høyre politikk,og tiltak som ikke henger på greip for folk flest,så er det ikke rart man klamrer seg til partier som ville kastet de under bussen ved første mulighet.. Så sån sett kan jo Giske være en slags APs redningsmann,om han gjør ting riktig. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 3. desember 2024 #165 Del Skrevet 3. desember 2024 «Hva han surrer med på privaten»? Har du fulgt med i det hele tatt? Alle som har vært i AUF/Ap de 30 siste årene har visst om hans hang til å klå på unge jenter. Han har vært beruset av makt, rett og slett. Dette har ført til mange traumatiske hendelser for unge politikerspirer. Det sier jo noe om moral også. 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 3. desember 2024 #166 Del Skrevet 3. desember 2024 Kålrota skrev (Akkurat nå): «Hva han surrer med på privaten»? Har du fulgt med i det hele tatt? Alle som har vært i AUF/Ap de 30 siste årene har visst om hans hang til å klå på unge jenter. Han har vært beruset av makt, rett og slett. Dette har ført til mange traumatiske hendelser for unge politikerspirer. Det sier jo noe om moral også. Gidder ikke forsvare noe han har bedrevet med. Har han gjort noe ulovlig,så bør det straffeforfølges. Utover dette,så er det jo nitrist at enkelte tar seg til rette,å kommer unna med det. Men for AP sin del KAN Giske være en vei mot rett retning for AP. Nytter ikke med folk som Brenna,Tadjik eller andre som ikke har snev av arbeidserfaring,eller evner å forstå hvordan det er for folk flest. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prill Skrevet 3. desember 2024 #167 Del Skrevet 3. desember 2024 Fant80 skrev (2 timer siden): Gidder ikke forsvare noe han har bedrevet med. Har han gjort noe ulovlig,så bør det straffeforfølges. Utover dette,så er det jo nitrist at enkelte tar seg til rette,å kommer unna med det. Men for AP sin del KAN Giske være en vei mot rett retning for AP. Nytter ikke med folk som Brenna,Tadjik eller andre som ikke har snev av arbeidserfaring,eller evner å forstå hvordan det er for folk flest. Giske har jo heller ingen arbeidserfaring. Han er bare eldre enn Brenna og co. Dessuten har han sittet årevis på Stortinget og i partiledelsen. Så det er veldig interessant at noen mener han kan stå for fornyelse av AP. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 3. desember 2024 #168 Del Skrevet 3. desember 2024 Gilja skrev (10 timer siden): Håper du liker vafler. Ja det er min favoritt, men jeg liker Giske fordi han fører en politikk for vanlege folk og arbeidere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 3. desember 2024 #169 Del Skrevet 3. desember 2024 botnlaus skrev (På 1.12.2024 den 22.09): Giske som måtte gå grunnet seksuell trakassering. Flere her som tenker at dette er en god mann for AP og veien videre. Hvordan synes dere det er greit? Jeg er ikke AP-velger uansett så min mening har ingen betydning for valgresultatet deres. Men jeg synes ikke at en mann som har oppført seg så plagsomt som Giske har noe å gjøre i en viktig offentlig posisjon. Samtidig ser det ut som om det er der verden er på vei. Når våre politikere fremdeles står på at USA er vår viktigste allierte så må de normalisere Trump. Og da kommer de ikke unna å normalisere handlingene hans. Så kanskje er det ikke så dumt å ha Giske for hånden som kan ta med Trump ut på byen hvis han dukker opp. Ikke sable meg ned her, jeg vil ha et sterkt forsvar hvor vi baserer sikkerheten på samarbeid med naboland. Jeg synes strategien med å støtte seg på USA er idiotisk. Men jeg noterer meg at både Støre og Solberg virker å ha kjørt seg fast i dette sporet, så da er det ikke et realistisk håp for endring. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 3. desember 2024 #170 Del Skrevet 3. desember 2024 Madame Butterfly skrev (14 timer siden): Jeg er ikke sikker på at det stemmer, at folk så mindre alvorlig på voldtekt før, enn de gjør i dag. Det er ikke mitt inntrykk, og jeg har levd en stund. @Pippi Lotta Jeg fant noe av det samme, hos NRK fra 2018. «Voldtektsanmeldelsene har skutt i været, det har vært en dobling på 15 år. Men hva skjer etter at politiet får inn anmeldelsene?…………………………………………………………………………… Men den kraftige veksten i antall anmeldelser har på ingen måte ført til noen tilsvarende økning i antall dommer. Det har tvert imot vært en nedgang fra 2010 og fram til de nyeste tallene fra SSB» https://www.nrk.no/dokumentar/xl/_-jeg-ble-servert-pa-et-solvfat-1.14236048 Det var for all del ikke godt nok tidligere, hvordan samfunnet håndterte voldtekt, men å tro det er bedre nå, viser tallene at ikke er riktig. Flere anmelder, ferre blir dømt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gilja Skrevet 3. desember 2024 #171 Del Skrevet 3. desember 2024 Madame Butterfly skrev (15 timer siden): Jeg er ikke sikker på at det stemmer, at folk så mindre alvorlig på voldtekt før, enn de gjør i dag. Det er ikke mitt inntrykk, og jeg har levd en stund. Jeg leste en artikkel en tid tilbake som beskrev det motsatte. At det er vanskeligere for påtalemyndighetene å få skyldig dommer i voldtektssaker nå, enn det var for 15-20 år siden. Ta saken fra Bergen, at de kunne gå fri. Helt vanvittig. Er langt fra sikker på at det hadde vært tilfelle for 20 år siden. Synes det er så mange frifinnelser man hører om. Interessant om noen har tall på dette, jeg er ikke så flink å søke. Voldtekt er et vanskelig rettsområde. Det er ofte bare to tilstede, så lander det på «he said/she said» som de sier i filmene. Det er bare de åpenbare klare sakene som pådømmes. Derfor er det også mye henleggelser på bevisets stilling. Det betyr ikke at et overgrep ikke har skjedd, men at det er vanskelig å bevise det entydig uten tvil i en rettssak. Noen snakker om at etterforskningspraksis må endres hos politiet, så de bruker mer ressurser på å innhente solide bevis som står seg. Men så har politiet kapasitetsutfordringer allerede. Det er iallefall ikke rart at statistikken for anmeldelse vs. dømt går nedover. Mange flere anmelder, som er veldig bra. Som kan forhåpentligvis gi et push for bedre rettsforfølgning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gilja Skrevet 3. desember 2024 #172 Del Skrevet 3. desember 2024 Leser på NRK at Brenna lanseres som kandidat til å ta over etter Støre, og det er snakk om å få byttet før april. Noen snakker, og disse lekker til media for å få økt påtrykket internt. Jeg lurer på om de vil ordne lederskiftet før urokråka Giske kommer til høsten 😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 3. desember 2024 #173 Del Skrevet 3. desember 2024 Gilja skrev (3 minutter siden): Leser på NRK at Brenna lanseres som kandidat til å ta over etter Støre, og det er snakk om å få byttet før april. Noen snakker, og disse lekker til media for å få økt påtrykket internt. Jeg lurer på om de vil ordne lederskiftet før urokråka Giske kommer til høsten 😅 Høyres ikkje usannsynleg ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 3. desember 2024 #174 Del Skrevet 3. desember 2024 Fant80 skrev (14 timer siden): Giske forstår i hvertfall hva AP skal og må stå for. At han er mislikt,eller hva han surrer med på privaten burde være like lite "viktig" som det Erna og ektemannen driver på med,eller Moxsnes har som hobby. Er det noe ulovlig,så bør det straffeforfølges. AP er jo i fritt fall,og det med en leder som ikke forstår hva slags parti han leder. Jeg visste jo dette ville bli et problem på lang sikt,da han er rikere en det mange på Høyresiden kan drømme om å bli,og har dermed 0 innsikt om hva vanlige arbeidsfolk sliter med. For at AP skal reddes må partiet renses for folk som aldri har stått i en vanlig jobb. Det bør være et krav! Når AP prøver å utføre Høyre politikk,og tiltak som ikke henger på greip for folk flest,så er det ikke rart man klamrer seg til partier som ville kastet de under bussen ved første mulighet.. Så sån sett kan jo Giske være en slags APs redningsmann,om han gjør ting riktig. Interessant at du mener dette. Har sett flere som ytrer at Giske skal redde AP og at partiet må kvitte seg med de som ikke er "ekte arbeidere", og som vet hvor skoen trykker.Støre er visstnok også for rik. Greit at Støre er rikere enn Giske, men sistnevnte har vel alltid hatt en inntekt langt over snittet. Giske har i tillegg null, jeg gjentar NULL, arbeidserfaring utover sin tilværelse i ulike sjikt av organisasjonen AP. Hva er det så som får deg og andre til å ha sånn klokketro på at Giske har sånn innsikt i hva den jevne arbeider sliter med? Giske har i tillegg sittet i posisjon lenger enn noen av de andre, helt uten å gjennomføre noe spesielt. Han var også med på nedturen, og flere elendige valgresultat. I tillegg mangler han grunnleggende kompetanse i folkeskikk. Han viser at han ikke respekterer folks grenser, både i festlig lag og på arbeidsplassen. Det holder altså å være god på å prate bullshit og servere noen selvfølgeligheter om strømpris og eldreomsorg for å bli sett på som mannen med løsningen på det hele. Ingen krav til resultater, ingen betydning at historikken viser slett moral og ubehagelig fremferd. Utrolig rart og skuffende. 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gilja Skrevet 3. desember 2024 #175 Del Skrevet 3. desember 2024 keops skrev (2 timer siden): Interessant at du mener dette. Har sett flere som ytrer at Giske skal redde AP og at partiet må kvitte seg med de som ikke er "ekte arbeidere", og som vet hvor skoen trykker.Støre er visstnok også for rik. Greit at Støre er rikere enn Giske, men sistnevnte har vel alltid hatt en inntekt langt over snittet. Giske har i tillegg null, jeg gjentar NULL, arbeidserfaring utover sin tilværelse i ulike sjikt av organisasjonen AP. Hva er det så som får deg og andre til å ha sånn klokketro på at Giske har sånn innsikt i hva den jevne arbeider sliter med? Giske har i tillegg sittet i posisjon lenger enn noen av de andre, helt uten å gjennomføre noe spesielt. Han var også med på nedturen, og flere elendige valgresultat. I tillegg mangler han grunnleggende kompetanse i folkeskikk. Han viser at han ikke respekterer folks grenser, både i festlig lag og på arbeidsplassen. Det holder altså å være god på å prate bullshit og servere noen selvfølgeligheter om strømpris og eldreomsorg for å bli sett på som mannen med løsningen på det hele. Ingen krav til resultater, ingen betydning at historikken viser slett moral og ubehagelig fremferd. Utrolig rart og skuffende. Bra innlegg. I tillegg til at Giske er god til å ordlegge seg om selvfølgeligheter på folkelig vis, som strømpris og eldreomsorg, så har han enda til gode å komme opp med løsninger. Så da blir det bare prat. Han har også erfaring fra «lette» statsrådposter som Kirke- og festivalminister, og Næringsminister. Han fikk aldri tillit til et tungt og viktig departement av sine egne. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 4. desember 2024 #176 Del Skrevet 4. desember 2024 Giske skulle tatt over fra Støre , og AP ville bli det største partiet igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JaVel Skrevet 4. desember 2024 #177 Del Skrevet 4. desember 2024 LiseTV skrev (8 timer siden): Giske skulle tatt over fra Støre , og AP ville bli det største partiet igjen. Med Giske ved roret ville jeg ikke stemt Ap. Vil ikke ha en manipulater ved roret. Eneste forskjellen mellom han og andre i Ap er at han sier det vi vil høre, flink retorisk med andre ord. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 4. desember 2024 #178 Del Skrevet 4. desember 2024 (endret) JaVel skrev (57 minutter siden): Med Giske ved roret ville jeg ikke stemt Ap. Vil ikke ha en manipulater ved roret. Eneste forskjellen mellom han og andre i Ap er at han sier det vi vil høre, flink retorisk med andre ord. Med Giske ved roret ville jeg ikke stemt på partier som kunne funnet på å samarbeide med Ap en gang, slik at Giske kom til makten. Endret 4. desember 2024 av -jk- 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JaVel Skrevet 4. desember 2024 #179 Del Skrevet 4. desember 2024 (endret) -jk- skrev (5 minutter siden): Med Giske ved roret ville jeg ikke stemt på partier som kunne funnet på å samarbeide med Ap en gang, slik at Gisle kom til makten. Husker da han prøvde å gi Stoltenberg en klem foran hele pressekorpset, Stoltenberg vred seg unna Det hele var et spill for galleriet. Endret 4. desember 2024 av JaVel 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 4. desember 2024 #180 Del Skrevet 4. desember 2024 JaVel skrev (4 timer siden): Med Giske ved roret ville jeg ikke stemt Ap. Vil ikke ha en manipulater ved roret. Eneste forskjellen mellom han og andre i Ap er at han sier det vi vil høre, flink retorisk med andre ord. Akkurat motsatt av det jeg mener Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå