Gå til innhold

Hvordan kler dere barnehagebarn i Oslo nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er gjerne ned mot 10 grader på morgenen og opp mot 18 grader på dagen.

Hva pleier deres å ha på når det er ute i barnehagen på morgenen og ettermiddag?

Anonymkode: c55c5...449

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avhenger av hva de skal og været. Har et utvalg liggende, så styrer barnehagen til utetiden. 

Er det rått/fuktig/vått har vi tatt frem den tynne ullen og ulltskjortene, er det tørt bomull.

Anonymkode: b20d4...0c9

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Avhenger av hva de skal og været. Har et utvalg liggende, så styrer barnehagen til utetiden. 

Er det rått/fuktig/vått har vi tatt frem den tynne ullen og ulltskjortene, er det tørt bomull.

Anonymkode: b20d4...0c9

Jeg hadde tynn ulldress, fleecejakke og en tynn dunjakke tilgjengelig i barnehagen, barnehagen hadde tatt på alt dette og lue, i tillegg til gummibuksen, fremfor skallbuksen. 

Derfor ønsker jeg kun å ha det dagsaktuelle liggende fremover, men er litt vanskelig når være er så ulikt på morgen og ettermiddag.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde tynn ulldress, fleecejakke og en tynn dunjakke tilgjengelig i barnehagen, barnehagen hadde tatt på alt dette og lue, i tillegg til gummibuksen, fremfor skallbuksen. 

Derfor ønsker jeg kun å ha det dagsaktuelle liggende fremover, men er litt vanskelig når være er så ulikt på morgen og ettermiddag.

Da må du nesten presisere for bhg, for det er 2 forskjellige antrekk før og etter lunsj.

Jeg har noen uker fri med 2-åringen min nå. På morgenen er det lillelamdress og en tykk høstjakke pluss cherrox (kaldt og vått i gresset) og lue.

Ettermiddagen har han bare et vanlig antrekk i bomull og en vanlig høstjakke, joggesko og caps.

Hadde han vært i bhg hadde jeg tatt tynn ull innerst, lillelam eller fleecedress og softshelldress på morgenen (6 grader her i morrest!) også ville jeg lagt en god jakke i garderoben med beskjed om at mellomlaget skal av og god jakke skal på til ettermiddagen.

Skrevet

Syns ikke barnehagen alltid er så flink til å kle på riktig dessverre. Ettersom temperaturen varierer sånn i løpet av dagen og fra dag til dag, må hun jo ha alt mulig liggende der, men ser at det er litt ymse hva som blir tatt på. Skjønner at det kan være vanskelig å vurdere for dem også, særlig når de skal kle på tolv barn på en gang og noen av de barna bare sitter i ro ute (små, ikke så gode til å gå ennå) mens andre fyker rundt og holder varmen på en helt annen måte. 

Vi har skallbukse, skalljakke, ufôret regntøy, joggesko, støvler, Gore tex overgangssko, hals, tynn lue, fingervanter og ullgenser liggende i barnehagen nå (og tynn ulldress eventuelt til soving), så får de gjøre det beste ut av det. Har ikke begynt med ull som innerste lag ennå, sender henne i barnehagen med bukse, t-skjorte og genser av bomull. Selv har jeg kledd henne i ullgenser og skallbukse nå i helga for eksempel, og tatt av ullgenseren når det har blitt varmt utpå ettermiddagen.

Anonymkode: 2a967...43d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...