Gå til innhold

Hva var deres FSH verdi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er nettop ferdig med andre IVF forsøket som er negativt og jeg ba fastlegen å ta hormonblodprøver på 2 mensdag, bare foe å se hvordan jeg ligger nan. Er 35 år, så skjønner at alderen er ikke min venn her, men FSH kom ut 9. Syns det er litt for høyt for alderen (har ellers ligget mellom 6-8 siste to årene) AmH for et år siden ble målt 16, skal ta en ny neste uke. Jeg skjønner at FSH er innafor (skal være under 12/13 før man rings the alarm bells) Men jeg bare har fått så mange negative beskjeder i det siste at alt e ganske dritt. Vil bare ligge flat på gulvet som sjøstjerne å hylgryne mestparten av tiden. Vi har siste forsøk offentlig, men skal ta en second opinion privat først. Men det e så tungt og slitsomt at herrefred........at det sku være så tung hadde jeg aldri tenkt meg. Jeg vet at ivf er ikke noe quick fix, men det e jævli tungt. Vet ikke hvor jeg vil med dette, kanskje høre noe solskinnshistorier med høy FSH? Jeg vet ikke helt. Uffffffpppphhh

Anonymkode: a7626...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min var 5, 2 mnd før jeg fylte 36. Aner ikke hva som er normalt.

Anonymkode: b377b...ef0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde AMH på 15 og FSH på 12. Var da 30. Hadde konsultasjon hos Hausken som sa at dette var helt normale tall og ikke noe de tenkte negativt på (jeg hadde googlet meg til at 12 var kjeeempehøyt😅). 

Anonymkode: aaa3a...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg hadde AMH på 15 og FSH på 12. Var da 30. Hadde konsultasjon hos Hausken som sa at dette var helt normale tall og ikke noe de tenkte negativt på (jeg hadde googlet meg til at 12 var kjeeempehøyt😅). 

Anonymkode: aaa3a...5d7

Tak for svaret ditt! Jepp, jeg googlet meg til 9 var høyt, så da var hele denne dagen ut av vinduet 😅 skal faktisk til Hausken om noen uker sjøl, så håper at det er noe GOOD NEWS rett rundt hjørnet her!

Anonymkode: a7626...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 34 da jeg ble gravid og mistet. Ble ivf som 36 åring etter mange forsøk selv. Jeg hadde fin amh for alderen og FSH på 13, tror jeg.

Fikk ut mange egg på uttak, men jammen var jeg overstimulert også. Det medførte en del alvorlige plager etterpå. Spiren satt på første forsøk. Fikk høre at det blir barn av overstimulering ( sagt litt på fleip, men med alvor). I tillegg ble det satt inn blastocyst eller hva det heter. De lå til dag 5, om jeg ikke husker feil.

Og sikkert flaks! 

Mange på frys, men den ekstreme verpesken ble borte. Tror jeg ble litt besatt av det å gå gravid og glemte litt hva barn egentlig innebærer, så mulig det blir med det barnet vi var heldige å få.

Har googlet masse, og ivf gir barn for veldig mange, men det kan kreve mange innsett.

Anonymkode: 31a27...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme alder. Jeg hadde en amh på 3 og en fsh på 18-20. Har fått 5 blastocyster fra 2 egguttak og skal ha et til før jeg starter med innsett. Har hatt ca 100% fertiliseringsrate, og 60% blasto-rate. 8 egg ut - 8 fertilisert - 5 blasto på frys.

Så jeg vil ikke akkurat si at du har høy fsh. Er det noen med høy fsh her så er det vel meg. 😛 Var visst akkurat på grensen til hva klinikken tok inn.  Synes det høres ut som om du har svært gode tall. Hvorfor ble forsøket negativt?

IVF er litt som å gamble. Nesten umulig å forutsi hvilke resultater man får før man har vært igjennom noen runder. Også er det så mye fokus på kvinnen. amh og fsh og afc - mens man glemmer at 50% av alle fertilitetsproblemer kommer fra mannen. Sædkvalitet kan ha enormt mye å si for hvordan det går, men går det dårlig så ender kvinnen ofte opp med å klandre seg selv. Har dere tatt en utvidet spermanalyse? testet for DNA fragmentering?

Anonymkode: 177dc...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Samme alder. Jeg hadde en amh på 3 og en fsh på 18-20. Har fått 5 blastocyster fra 2 egguttak og skal ha et til før jeg starter med innsett. Har hatt ca 100% fertiliseringsrate, og 60% blasto-rate. 8 egg ut - 8 fertilisert - 5 blasto på frys.

Så jeg vil ikke akkurat si at du har høy fsh. Er det noen med høy fsh her så er det vel meg. 😛 Var visst akkurat på grensen til hva klinikken tok inn.  Synes det høres ut som om du har svært gode tall. Hvorfor ble forsøket negativt?

IVF er litt som å gamble. Nesten umulig å forutsi hvilke resultater man får før man har vært igjennom noen runder. Også er det så mye fokus på kvinnen. amh og fsh og afc - mens man glemmer at 50% av alle fertilitetsproblemer kommer fra mannen. Sædkvalitet kan ha enormt mye å si for hvordan det går, men går det dårlig så ender kvinnen ofte opp med å klandre seg selv. Har dere tatt en utvidet spermanalyse? testet for DNA fragmentering?

Anonymkode: 177dc...cee

Takk for svaret! Vi fikk 11 modne egg, 4 befruktet og ingen til dag 5. Vi har mannlig faktor så det e ICSI i bildet  Mannen ble også syk 1,5 uke før eggutaket, med lav feber, corona. Tenkte at kanskje vi skulle bare avlyse hele forsøket men jeg hadde allerede begynt med stimulering et par dager og siden har ble friskt uke før uttaket tenkte vi at det går bra siden det gjøres ICSI uansett. Men nå angrer, skulle ventet...Ugh. Vi skal ta en tur privat for DNA fragmentering. Men det e bare negativ beskjed etter negativ så begynner å bli jææææææskla tungt og veldig vanskelig å grave fram et håp.

Anonymkode: a7626...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Samme alder. Jeg hadde en amh på 3 og en fsh på 18-20. Har fått 5 blastocyster fra 2 egguttak og skal ha et til før jeg starter med innsett. Har hatt ca 100% fertiliseringsrate, og 60% blasto-rate. 8 egg ut - 8 fertilisert - 5 blasto på frys.

Så jeg vil ikke akkurat si at du har høy fsh. Er det noen med høy fsh her så er det vel meg. 😛 Var visst akkurat på grensen til hva klinikken tok inn.  Synes det høres ut som om du har svært gode tall. Hvorfor ble forsøket negativt?

IVF er litt som å gamble. Nesten umulig å forutsi hvilke resultater man får før man har vært igjennom noen runder. Også er det så mye fokus på kvinnen. amh og fsh og afc - mens man glemmer at 50% av alle fertilitetsproblemer kommer fra mannen. Sædkvalitet kan ha enormt mye å si for hvordan det går, men går det dårlig så ender kvinnen ofte opp med å klandre seg selv. Har dere tatt en utvidet spermanalyse? testet for DNA fragmentering?

Anonymkode: 177dc...cee

Ts: Glemte å adde at veldig kjekt å høre at det går så bra med dere da, vet at det e veldig individuelt og flaks og timing spiller en rolle også, men uansett så gir det litt håp. Om vi må gå for donor på egg eller sæd, er det greit for oss, så lenge dette vente/skuffelse/sorg helvete tar slutt 

Anonymkode: a7626...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.9.2024 den 18.16):

Tak for svaret ditt! Jepp, jeg googlet meg til 9 var høyt, så da var hele denne dagen ut av vinduet 😅 skal faktisk til Hausken om noen uker sjøl, så håper at det er noe GOOD NEWS rett rundt hjørnet her!

Anonymkode: a7626...902

Det er ulike skalaer

Anonymkode: 31a27...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hva som er normalt..

K35, FSH 6,6 og AMH 44,8

Anonymkode: ce50e...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde fsh 10 , alder 42, ble gravid naturlig. 

Endret av Laura80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.9.2024 den 21.12):

Det er ulike skalaer

Anonymkode: 31a27...e1a

Nei er ikke ulike skalaer, fsh bør være under 12.

Anonymkode: 7fd67...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...