Gå til innhold

Trenger veiledning

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger sårt litt hjelp i denne situasjonen. Jeg skal prøve å kortfatte meg selv om det garantert ikke går, hehe :)  

Situasjonen er at jeg kom ut av et langvarig forhold for noen gode mnd siden. I mellomtiden traff jeg en fyr som virkelig hadde alle kvalitetene jeg så etter, det var nærmest for godt til å være sant.
Og det var det dessverre også. Han delte ikke de samme følelsene ovenfor meg som jeg gjorde med han, og etter 2 uker bestemte vi for å kutte det helt. Han ville gjerne ha kontakten og møtes innimellom før det hele endte med en nogenlunde dårlig stemning. Men når jeg nå har trekt meg tilbake å prøvd å resonnere over vårt 1,5 mnd korte "forhold" så er det bare noen tanker som slår meg inn: 

For det første så klarer jeg ikke å glemme han, og jeg ble nesten betatt samme dag som jeg møtte han. Det var bare instant med en gang, både det seksuelle og nærværet med han som føltes trygt og godt. Når jeg sov ved siden av han så føltes det nærmest like trygt som eksen jeg hadde vært sammen med i 7 år, selvom jeg ikke sov så godt vel og merke. I tillegg har han gitt utrykk for at han har likt meg veldig godt, og har ønsket å gjøre ting som han bare har gjort seksuelt med eksen sin. Han var utrolig kjærlig, holdt rundt meg og viste meg mye affeksjon etter sex bla. 
Han har ville hatt kontakt og se hus og jobben selv om jeg har tydelig gitt beskjed at jeg trenger avstand fra han (men på sikt). I tillegg har han referert til at han ønsker kontakt i lang tid der han har referert til at om vi begynner å holde på med noen, så har han hatt lyst til å kunne gjennopta kontakten om det evt ikke skulle fungere - håper dere forstår hva jeg prøver å si her. Men alt i alt har gitt uttrykk for at han liker meg mye, men ikke nok for noe seriøst, men samtidig ikke har ville gitt slipp på meg - selvom han er med andre. 

For det andre så var meg og eksen min på reise i nærområdet der han bor (kommer fra) litt over 1 mnd før jeg traff han. Da bet jeg meg merke i dialekten og at den var så sjarmerende, og at jeg kunne tenkt meg å besøke stedet han kom fra. 

I en periode på 2 år hadde han bodd samme plass jeg nå flytter til (jeg har bodd i nord i mange år pgr studie), og i juni når jeg begynte å snakke med han flytter han tilbake til sitt opprinnelige hjemsted.. Mens jeg flytter dit han bodde, noe som er tilfeldig for det er 4+timer å kjøre til der han han kommer fra. 

Navnet hans er ikke så vanlig, jeg visste kun om 1 som het det. Men etter jeg møtte han kommer jeg over det hele tiden. Til og med folk med samme navn som han prøver å adde meg på Snapchat, noe som aldri har skjedd før ( Quick add fra snap som jeg ikke kjenner ).

Stedet han kommer fra dukker opp over alt, i nyheter, finn annonser, personer på Some osv. Verste av alt var et kurs ifb med jobben der vi jobbet med noen planer fra hele Norge, der de hadde tatt utgangspunkt i 5 plasser. Også av alle steder valgte de plassen der han bor, og i nærheten av der han bor. Kan røpe at plassen ikke en gang har bystatus siden det ikke er en stor plass. 

Det er et evig tankekjør om han hele tiden, og jeg føler jeg aldri har ooplevd dette så sterkt før - selvom jeg har vært i situasjoner der noen ikke har ønsket det samme som meg. Jeg har et enormt behov for å snakke med han, vise han hverdagen min og at hanskal ta del av mitt liv - selv om jeg vet at han ikke vil gi meg det jeg trenger. Han jobber offshore og må kjøre forbi hjemmet mitt for å komme hjem, og nå når jeg vet han kommer hjem drømmer jeg intenst om han. De siste to dagene har vært helt ekstremt og vi har ikke hatt konkakt på 2 uker. Av en eller annen grunn føler jeg at han kommer tilbake i livet mitt om en stund? Og jeg får opp tarot lesninger som stemmer skremmende overens med stuasjonen jeg nå står ovenfor.. Syntes det hele er så tilfeldig. 

Til slutt kan jeg nevne at "bruddet" vårt var en blanding av krangling og vennskapelig. Han bleåpenbart sur når han fikk vite at jeg hadde vært med andre, mens han selv hadde vært med 2 andre i en periode på 3 uker vi ikke hadde sett hverandre. Noe jeg forstår ikke er greit, og en ordentlig mann ville aldri holdt på slik. Vi avsluttet den siste meldingen med å si god helg til hverandre og stemningen var noenlunde preget av en "vennskapelig bitterhet" i mangelen på bedre ord. Han sa det var det samme for han om jeg slettet han eller ikke, og til slutt ble det til at jeg slettet han fordi han mente det ble for mye "drama", men var vel heller han som lagde drama og ble sur spør du meg. Dere skjønner! 

Jeg forstår at han ikke vil tilby det jeg ser i mann i form av det emosjonelle, har tom kontaktet eksen hans og hun har bekreftet noen av tankene mine. Men HVORFOR klarer jeg bare ikke å glemme han, ogandre menn blir derfor veldig lite interessant. Når jeg så han på Tinder for første gang var det nesten kjærlighet med første gang og magefølelsen min sa hele tiden at jeg måtte gi han en sjanse, fordi han ble intens veldig tidlig. Vanligvis sletter jeg folk som holder på slik, men IKKE han. Det sa magefølelsen min at jeg ikke skulle gjøre.
Men igjen, hvorfor får jeg alle disse tegnene som kobles til han, disse tarot lesingene som stemmer overens med situasjonen, det evige tankekjøret og trangen til å snakke med han??? 
Jeg brukte også penger på en som skal være klarsynt, der hun sa jeg måtte bare gi han tid, fordi interessen hans var åpenbart der for meg. Men at han var redd for å åpne seg opp. Men utifra det som har skjeddvirker det å ikke stemme godt overens. Alt i alt har vi mye av de samme interessene, deler samme synet på en del ting, har likheter med hva vi jobber med osv... Alt bare klaffet helt, og på et tidspunkt jeg kanskje var mest sårbar og trengte det? Hvorfor han, på AKKURAT det "verste" tidspunktet?? 

Jeg føler dette er en person som er ment til å være i livet mitt, men kanskje ikke på dette tidspunktet. At vi er utrolig like, men samtidig ulike. Er det noen som kan legge frem kort å se om mine tanker stemmer og om tegnene som jeg hele tiden ser, betyr noe? 

Anonymkode: 69e09...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Du dukker opp som queen cups, som er en dame som er en intuitiv og omsorgsfull dame. Du har hjertet og hodet på plass , og du er god på å få kontakt med andre med din godhet.  

Uten å legge kort så kan jeg se for meg at denne mannen er en som er redd for å binde seg. 

Og så Får jeg 3 cups RX. Det kan bety er behov for å finne tilbake til gleden du finner i hverdagen din, og surfe på den en stund. Det er vondt å treffe noen som du blir veldig glad i og føler tilhører på en måte, og så vil de vekk fra deg igjen, men vi er jo alle fri som fuglen egentlig. Vi må jo respektere at de vil videre og ønske dem lykke til. Kanskje som du sier, så vil de svinge innom deg en gang i fremtiden igjen. Men for nå, la de gå. 

Som råd får jeg the devil. Dette kortet handler om å bryte fri fra ideer, tanker,følelser osv som holder deg nede. Feks om du føler at denne mannen er din sjelevenn og at dere tilhører sammen. Så vil du kansje ut av lojalitet for din kjærlighet for han, holde deg vekke fra å treffe andre som er like mye "sjelevenn" med deg som han er. Det er massevis av mennesker der ute som kan lære oss ting, som vi kan bli glad i, og som har gode ting å tilføre livet vårt og viseverca. 

Jeg får et til kort som er ten pentacles RX. I revers kan dette kortet bety at det er noen som ikke var klar for å binde seg, og antageligvis har med seg bagasje fra et gammelt forhold ,eller at de lar andre som mener x og y om hvem man skal være med, blande seg inn. 

Det du kan gjøre er å bare ville dem vel og ønske dem godt på veien videre. Og husk at du er dronning beger som har fantastiske kvaliteter. Og at det ikke var noe som du gjorde feil her. Det var den andre parten som ikke var klar. Ønsk dem vel og så husk på at du er bra, og at det er mange andre der ute som vil se hvor bra du er. 

Endret av lillevill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...