Gå til innhold

Hva er vanlig timelønn i Norge idag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten firma innen oppussing. Gutta klager stadig på timelønn. I Norge er vel satsen 219 kr timen, dersom man ikke er fagutdannet. Men det synes de er lite. De kan ikke norsk eller engelsk, ingen utdannelse. Men jobber godt innen oppussing og praktiske oppgaver. 

Om de får 300 kr timen er det for lite eller for mye? Hva tjener folk generelt? Gutta er under 30 år.

Anonymkode: c6441...85a

Skrevet

Du får Google tarifflønn i den yrkesgruppen de sorterer best innunder. 

Anonymkode: d339e...e1b

• Liker 1
Skrevet

Vil si 250-300kr er ganske bra ved jobb uten krav til utdanning.

Skrevet

Mannen min har en timlønn på 236 kr i timen. I tilsvarende fysisk jobb.

Anonymkode: 72073...04c

Skrevet

mannen min jobber som ufaglært maler på prosjekt og får mellom 250-300 i timen. Han tar ikke jobb som betaler mindre. Han er noe eldre da, men har ikke mange års erfaring. 

Anonymkode: 2bb9f...a70

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

mannen min jobber som ufaglært maler på prosjekt og får mellom 250-300 i timen. Han tar ikke jobb som betaler mindre. Han er noe eldre da, men har ikke mange års erfaring. 

må legge til at han arbeider også ordentlig for pengene, tar som regel ikke full matpause eller kaffepauser osv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har en liten firma innen oppussing. Gutta klager stadig på timelønn. I Norge er vel satsen 219 kr timen, dersom man ikke er fagutdannet. Men det synes de er lite. De kan ikke norsk eller engelsk, ingen utdannelse. Men jobber godt innen oppussing og praktiske oppgaver. 

Om de får 300 kr timen er det for lite eller for mye? Hva tjener folk generelt? Gutta er under 30 år.

Anonymkode: c6441...85a

Vil tro dette er fremmedarbeidere som tar med seg pengene til hjemlandet. I så fall må dette også settes i sammenheng med den vanvittige dårlige kronekursen, 219 nok tilsvarer skarve 18,5 euro. I Danmark kunne de nok tjent nærmere det dobbelte. 

Skrevet

Jeg har ca 330 kr timen, pedagogisk leder, bachelor, full ansiennitet (har jobbe i 27 år)  At en ufaglært håndtverker under 30 år skal tjene 300 kr i timen gir da overhodet ikke mening gir meg.

Anonymkode: 8ee67...2ac

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Så lenge du holder deg innenfor den lovfestede minstelønna, så er det opp til deg hva du vil betale utover det. Her ville jeg gjort en analyse og sett på driftsresultatet i bedriften din, hvor viktig det er å beholde de konkrete personene, i lys av nødvendigheten for å bruke overskuddet på andre investeringer i bedriften.

Anonymkode: d50b2...88e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg har ca 330 kr timen, pedagogisk leder, bachelor, full ansiennitet (har jobbe i 27 år)  At en ufaglært håndtverker under 30 år skal tjene 300 kr i timen gir da overhodet ikke mening gir meg.

vel... sånn er det, uansett om du liker det eller ikke..

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Som sykepleier som alltid forhandler lønn kaster jeg deg under bussen og sier: Det er et enormt behov for pedagogiske ledere i Norge i dag. Søk ny jobb og få hjelp av venner/tillitsvalgte til å lære og forhandle lønn. At *du* skal ha ca. 330 kr timen, det er det som ikke gir mening.

Til TS: Hva med å lage en lønnsutviklings-plan med "gutta dine"? Hvis du er fornøyd med dem og vil beholde dem er det kanskje lurt å møte dem og la dem delta før de sier opp? 

Anonymkode: 1f876...9fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...