AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #41 Del Skrevet 24. september 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har kjørt mini hybrid siden 2018. Ca 120.000km. Hadde vanlig serviceavtale til 10.000kr fordelt på 5 år. Gjennomsnittlig forbruk har vært 0.25 pr.mil. det inkluderer langkjøring på ferie helt uten lading. Feriepakket bil på Vestlandet var forbruket 0.6. Hadde garantiutløpstest hos naf De fant ingen feil. Aldri rekkevidde problem. Varmepumpe til morgenstart med oppvarmet bil. 4 hjulstrekk og INGEN feil så langt. Selv bremsene er originale. Eu godkjent for 14 dager siden. 0 feil. Vurderte å kjøpe ny bil siden vi ikke har nybilgaranti lenger. Men har beholdt den. God økonomi og ingen feil. 235 hk og fyller 25 liter pr.mnd. Når jeg ser endel elbiler med sinnsyke kostnader på batteri og elektronikk. ID 4 eiere som må innom verksted 5 ganger i året og tesla eiere som river seg i håret 10% av alle 85kwt batteriene til Tesla går istykker og koster 140.000. Omtrent det jeg bruker på bensin på 12 år. Anonymkode: 180d5...6ef Hvilket bilmerke har du?😊 Anonymkode: 31d3e...bc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #42 Del Skrevet 24. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvilket bilmerke har du?😊 Anonymkode: 31d3e...bc7 Det står da i første setning i innlegget du siterer? Denne personen sammenlikner altså med de mest upålitelige elbilene som fins, Volkswagen og Tesla - vel, Jaguar mangler - og feilsiterer Tesla sine tall likevel. Sammenlikn med en god elbil og fossilbilkjøring vil selvsagt forbli mye dyrere. Anonymkode: 9ff15...36a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 24. september 2024 #43 Del Skrevet 24. september 2024 Jeg har en Volvo PHEV fra 2019 og er kjempefornøyd. Den har rekkevidde nok på strøm til å dekke mitt daglige kjørebehov med kun strøm, og alltid drivstoff tilgjengelig så jeg kan kjøre langtur uten problemer. På langtur pleier forbruket å ligge på rundt 0,5-0,6L/m og med fullpakket bil kryper den kanskje opp mot 0,7-0,8L/m. Servicekostnader så langt har vært mindre enn med tidligere rene forbrenningsbiler jeg har hatt (både bensin og diesel), men jeg ligger marginalt noe høyere i kostnader enn samboer med ren elbil. Men jeg tror den store forskjellen ligger mer i bilmerke og størrelse, enn at hennes er ren elbil og min er hybrid. Dette er min erfaring da og jeg kjenner meg ikke igjen i påstanden mange har rundt at hybrider har ulempene fra begge leirer. Jeg opplever kun fordeler så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #44 Del Skrevet 24. september 2024 Leste et intervju med Toyotasjefen... han tror helelektrisk er fremtiden, men dit er det kjempelangt. De skal selge vanvittig mange hybrider før el tar over i verden. Pr i dag må en batteribil ha 6 ganger så mye litium som en hybrid. Før el blir bærekraftig må man innovere veldig mye. Vi kan ikke se oss blinde på lille Norge som pøser skattepenger inn i et mikroskopisk marked for elbiler. Anonymkode: 4f847...453 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #45 Del Skrevet 24. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Leste et intervju med Toyotasjefen... han tror helelektrisk er fremtiden, men dit er det kjempelangt. De skal selge vanvittig mange hybrider før el tar over i verden. Pr i dag må en batteribil ha 6 ganger så mye litium som en hybrid. Før el blir bærekraftig må man innovere veldig mye. Vi kan ikke se oss blinde på lille Norge som pøser skattepenger inn i et mikroskopisk marked for elbiler. Anonymkode: 4f847...453 Toyota sjefen ser hele markedet, ikke bare frem til nesetippen som Ola Konk gjør når han godter seg over å kjøre ”gratis” som en lettlurt tusseladd som har kjøpt elbil på steroider økonomisk. Anonymkode: 0f1ea...b54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2024 #46 Del Skrevet 24. september 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Toyota sjefen ser hele markedet, ikke bare frem til nesetippen som Ola Konk gjør når han godter seg over å kjøre ”gratis” som en lettlurt tusseladd som har kjøpt elbil på steroider økonomisk. Anonymkode: 0f1ea...b54 Ikke bare prisen på nytt batteri, men om du i det hele tatt får kjøpet et nytt batteri om 10 år. Tviler på det. De vil heller selge en ny bil. Og sikkert dumpe batteriet. Anonymkode: 9fb8f...fc1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå