Gå til innhold

«Ond» stemor tar all arv etter pappa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er en dame på 27 år, som mistet pappan min til kreft for ett år siden. Pappa ble sammen med min stemor for 7 år siden. Hun har siden dag en mislikt meg å min lillebror som er 4 år yngre enn meg. Hun har hver eneste gang jeg har truffet henne kommet med en eller annen spydig kommentar. Kunne skrevet et hel bok om hvor mye stygt hun har sagt til meg og min lillebror. Blant annet har hun skjenket i vann til alle rundt middagsbordet utenom meg om min bror. Hun begynte å le når jeg sa jeg skulle bli sykepleier, og sa «skal du tørke bæsj resten av livet ditt du da». Pappan min hadde hunder som jeg og min bror hadde vokst opp sammen med. Hun nektet oss å passe dem, og lot heller sine egne barn få være med dem. Hun sa også til min bror engang at han måtte til helvete ha seg hjem til moren sin, og at han ikke hadde rett til å være der. Han var da 16 år gammel. Jeg hadde også et soverom hos pappa, som hun plutselig tok fra meg men pappa var på jobb. Hun tok alle tingene mine på soverommet å la ut dem til salgs på facebook uten å ha snakket med meg. Hun gjorde soverommet mitt om til at det ble hennes datter sitt istede. Jeg kunne ha holdt på sånn lenge og beskrevet alt hun har gjort.

Hun har i tillegg vært nedlatende til min far. Snakket stygt om han, sent ut falske rykter om han, og i tillegg har hun banket han til han ble blå. Han hadde bilde bevis av dette, men hun gikk inn på telefonen hans og slettet de. Hun har også satt seg inn i en bil, og truet pappa med å skyte seg selv med hagle.

Pappa sin kreft hadde vært i sjakk helt til et år før han døde. Da ble han veldig syk veldig fort. Han fikk leversvikt noe som gjorde at han ikke var seg selv helt på slutten.

Januar 2023 giftet min pappa å min stemor seg. Dette for at hun skulle få arv. Vi alle lurer på om han måtte ha blitt presset til noe. Ingen som skjønner hvorfor han giftet seg med henne. Pappa døde tre måneder etter.

Nå skal vi i rettsak fordi min stemor prøver å ta all rett på arv fra meg og min bror. Dette på grunn av at hun har fått min far til å skrevet under et dokument, der det er blitt krysset av at ingen ting skulle skjevdeles. Kreftlegen sier at han ikke var samtykkekompetent på dette tidspunktet. Vi fikk vite at pappa ville dele forsikringen som var på 6 millioner 1/3 på hver av oss. Han hadde pratet med en på jobben som hadde ansvar for dette, og dette kunne hun bekrefte. Men han fikk aldri skrevet det ned på grunn av at han var så dårlig. Dermed gikk alle pengene rett til min stemor. Dette kan heller ikke gjøres noe med sies det, da det ikke er skrevet ned noen plass. Vil også bare si at min stemor fikk seg ny kjæreste 4 måneder etter pappas dødsfall. Hun bor nå i nytt hus med han og er millionær. Jeg må bare få ut denne frustrasjonen, og jeg skjønner ikke at dette kan være lov. Hun har utnyttet seg av min dødende syke pappa. Hun nektet alle oss i familien å besøke pappa å være der alene med han, å nå vet vi hvorfor. Hun var sikkert redd for at vi skulle få informasjon fra pappa om hvordan han ville ha det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så grusomt..

Jeg tror du har rett på din arv. Du kan få legen til å snakke i retten, sikkert. Når skla du i retten?

• Nyttig 1
Skrevet

Dere har rett på pliktdelsarven uavhengig av hva stemoren sier og gjør.  

Google "særkullsbarn" og "pliktdelsarv" så får du masse informasjon.

Lykke til ❤️

Anonymkode: a0703...cee

• Nyttig 2
Skrevet

Klem til deg❤️ håper det ordner seg og at du aldri trenger å møte eller forholde deg til heksa noensinne igjen. 

Anonymkode: 37d6d...eba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...