AnonymBruker Skrevet 21. september 2024 #21 Skrevet 21. september 2024 Gjør unna det du synes er stress i november, rundvask og julegaver etter mitt hode. Så har du det koselige i desember, baking og pynting. Jeg lager klart til surkål på lillejulaften, så det bare er å helle i vann og koke fra tidlig morgen. Ribba krydres og gjøres klar noen dager før. Skal du ha riskrem kan grøten lages dagen før, saus kan lages i forkant og fryses. Dekk bordet dagen før, om dere kan spise frokost på annet bord. Regner med at du får til og at dere får en fin dag. Anonymkode: da84d...5fd 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #22 Skrevet 1. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 16.9.2024 den 13.01): Da er vi forskjellige! Å sitte å spise tørre ferdigkaker er ikke god stemning for meg. God stemning er å kjenne luktene når man lager det og få spise nylaget fra bunnen. Anonymkode: 6e6a5...e71 Og jeg er omvendt. Jeg spiser gjerne pepperkaker hvis jeg får servert, men da helst kjøpte. Blir kvalm av tanken på hjemmelagde kaker som har blitt herjet med og pellt på av en hel gjeng med mennesker og barn. Anonymkode: b1b28...fbc
luxifine Skrevet 1. oktober 2024 #23 Skrevet 1. oktober 2024 Først og fremst vil jeg si: gjør julen til deres eget. De er gjester hos dere og nå er det deres ønsker og tradisjoner som skal frem i lyset. Vil du ha rødkål så serverer du rødkål (eller begge) til maten. Vil du ha snitter til kvelds istedenfor risgrøt så gjør dere det. Dere bestemmer hvilke tradisjoner som skal videreføres i deres hjem. Det er alfa og omega. Så kan du lage deig til bakst allerede nå og fryse det ned. Du kan også kjøpe ferdig deig eller bakst når det nærmer seg. Jeg har en kjøpt (men hjemmelaget) kransekake i fryseren min allerede nå sammen med pinnekjøtt (kjøpt på tilbud). Så pleier jeg å lage ferdig kålrotstappe og fryse det. Alt du kan gjør på forhånd er en ting mindre å ha hengende over deg. Lister slik folk over meg har foreslått er gull verdt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå