AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #1 Skrevet 15. september 2024 Jeg får så dårlig samvittighet. Når jeg drikker så blir jeg litt annerledes kan du si. Jeg søker bekreftelse hos andre og har ikke noe imot komplimenter fra andre menn. Faktisk oppmuntrer jeg ofte til det hvis jeg skjønner at de liker meg. Jeg får et behov av å føle meg attraktiv og ønsket, og blir lei meg hver gang mannen min ikke blir sjalu av oppmerksomheten jeg får. Det høres jo helt latterlig ut, jeg vet. Og jeg hater meg selv dagen etter fordi det er veldig langt fra sånn jeg er til vanlig. Hver gang vi omgåes sosiale settinger med alkohol og det har vært oppmerksomhet fra andre menn involvert, tar jeg dette opp med han og spør hvorfor han ikke bryr seg. Det fører alltid til dårlig stemning og krangel. Vi er i et veldig fint, trygt forhold og har vært gift i 14 år, så det er også dette han svarer med - At han er trygg på meg, og at han regner med at jeg sier at jeg er gift og går når noen ønsker kontakt. Han sier at han stoler 100% på meg. Men jeg reiser meg jo ikke å går? Jeg sitter der hos disse mennene å craver mer. Sitter å tar i mot komplimenter og smiger. Alt jeg hadde ønsket da, imens jeg satt der å småpratet med en annen gjøk var at MIN mann kom bort å tok meg med. At han følte jeg bittelitt engstelig bare, eller litt beskyttende ovenfor "sitt" (meg). Men han sier selv at han er ikke sånn. Det er unaturlig for han å oppføre seg slik og han blir veldig slått av i følelser når det er alkohol involvert. Han blir likegyldig og veldig lite kjærlig. Altså det motsatte av meg. Ikke rart vi ender opp med å krangle etter en slik kveld. Det blir jo så krasj. Jeg vil jo bare ha hans oppmerksomhet og begjær. Så når han ikke gir meg det, får jeg det hos andre. Heldigvis utspiller aldri dette seg i hverdagen og jeg kunne aldri tenkt meg noen andre eller vært utro. Alt dette med å søke bekreftelse fra andre ligger i min egen usikkerhet og et ønske om mer bekreftelse fra min egen mann. Men dette sliter på meg, fordi jeg føler meg så dum, attentionwhore, egoistisk og har det egentlig ganske dritt etter sosiale settinger hvor dette har skjedd... Si at flere synes det er litt koselig med oppmerksomhet? 😕 Anonymkode: 7bb58...014 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #2 Skrevet 15. september 2024 La han finne noen som setter pris på han, og jobb godt med deg selv før du vurderer forhold igjen Anonymkode: 682a2...cba 5
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #3 Skrevet 15. september 2024 Det er deilig med oppmerksomhet. Må bare vite hvor langt som er for langt å dra det. /M Anonymkode: ada4a...7c8 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #4 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): La han finne noen som setter pris på han, og jobb godt med deg selv før du vurderer forhold igjen Anonymkode: 682a2...cba Vi er som sagt lykkelig gift. Dette er et oppmerksomhetsbehov jeg vil jobbe med å bli kvitt Anonymkode: 7bb58...014 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #5 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er deilig med oppmerksomhet. Må bare vite hvor langt som er for langt å dra det. /M Anonymkode: ada4a...7c8 Hva er for langt? Jeg sier aldri noe tilbake, og forteller at jeg er gift, men jeg oppmuntrer til smiger 😕 Anonymkode: 7bb58...014 1
Isambard Skrevet 15. september 2024 #6 Skrevet 15. september 2024 (endret) Kanske du savner bekreftelse i forholdet? (Rettelse. Du skriver det selv. Jeg tenker som deg at å overhodet ikke bli sjalu kan oppfattes som å være litt likegyldig) Endret 15. september 2024 av Isambard 1
Lava Anne Skrevet 15. september 2024 #7 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi er som sagt lykkelig gift. Dette er et oppmerksomhetsbehov jeg vil jobbe med å bli kvitt Anonymkode: 7bb58...014 Det er enkelt. La være å drikke. Flere av oss som endrer personlighet når vi blir fulle. Hvis du er lykkelig gift og får det du trenger av din mann når dere er edru, så legg flaska på hylla eller drikk mindre. 3 1 6
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #8 Skrevet 15. september 2024 Så rart at du setter så pris på menn som i ruset tilstand kommer med komplimenter. Folk sier mye de ikke mener når de er ruset og mange har alternative intensjoner. Det virker som om dette er helt overfladisk? Er det så viktig om en mann i fylla synes at du bare er sååå deilig 😂 Det er noe grunt her 🤔 Anonymkode: 45a96...fff
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #9 Skrevet 15. september 2024 altså, reaksjonen hans er jo veldig logisk. Du blir en barnslig og usikker fjott når du drikker. Da blir ikke partneren sjalu eller føler begjær for personen, man blir irritert og møkklei og trekker seg unna. helt naturlig. Skjønner ikke at han gidder. som noen andre sier: slutt å drikke. selv er jeg veldig kjærlig og gir partneren mye bekreftelse, men om han oppførte seg sånn når vi drikker, så tror jeg at jeg hadde gått på fest uten ham. jeg hadde IKKE blitt sjalu eller gitt personen mer oppmerksomhet. Anonymkode: c640c...bae 5 2
Arild37 Skrevet 15. september 2024 #10 Skrevet 15. september 2024 Alkohol blir for dårlig unnskyldning, det er fortsatt et bevisst valg, du vet jo åpenbart hvorfor du oppfører deg slik. Alkohol får ikke nødvendigvis frem dårlige sider av folk, men man mister hemninger så den innerste personligheten kommer mer frem. Men hvis du har så lite selvkontroll, så bør du slutte å drikke, eller være forberedt på at han blir drittlei av dette etterhvert 4 1
RealistiskDot Skrevet 15. september 2024 #11 Skrevet 15. september 2024 Sånn var jeg også med eksen. Hun ble irritert tover at jeg ikke ble sjalu når hun drev å flørta med andre karer. Jeg stolte på henne 100% hele tiden så gadd ikke tanken om å være overbeskyttende eller sjalu. Det endte opp med at vi slo opp siden hun ikke taklet at jeg rett og slett ikke brydde meg når hun fikk oppmerksomhet fra andre menn. 1 1
AllahBallah Skrevet 15. september 2024 #12 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vi er som sagt lykkelig gift. Dette er et oppmerksomhetsbehov jeg vil jobbe med å bli kvitt Anonymkode: 7bb58...014 Fordi du føler at han ikke ser deg lengre, ikke gir deg den oppmerksomheten du en gang fikk. Lykke til, tipper det er slutt mellom dere om 3-4 år.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #13 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg får så dårlig samvittighet. Når jeg drikker så blir jeg litt annerledes kan du si. Jeg søker bekreftelse hos andre og har ikke noe imot komplimenter fra andre menn. Faktisk oppmuntrer jeg ofte til det hvis jeg skjønner at de liker meg. Jeg får et behov av å føle meg attraktiv og ønsket, og blir lei meg hver gang mannen min ikke blir sjalu av oppmerksomheten jeg får. Det høres jo helt latterlig ut, jeg vet. Og jeg hater meg selv dagen etter fordi det er veldig langt fra sånn jeg er til vanlig. Hver gang vi omgåes sosiale settinger med alkohol og det har vært oppmerksomhet fra andre menn involvert, tar jeg dette opp med han og spør hvorfor han ikke bryr seg. Det fører alltid til dårlig stemning og krangel. Vi er i et veldig fint, trygt forhold og har vært gift i 14 år, så det er også dette han svarer med - At han er trygg på meg, og at han regner med at jeg sier at jeg er gift og går når noen ønsker kontakt. Han sier at han stoler 100% på meg. Men jeg reiser meg jo ikke å går? Jeg sitter der hos disse mennene å craver mer. Sitter å tar i mot komplimenter og smiger. Alt jeg hadde ønsket da, imens jeg satt der å småpratet med en annen gjøk var at MIN mann kom bort å tok meg med. At han følte jeg bittelitt engstelig bare, eller litt beskyttende ovenfor "sitt" (meg). Men han sier selv at han er ikke sånn. Det er unaturlig for han å oppføre seg slik og han blir veldig slått av i følelser når det er alkohol involvert. Han blir likegyldig og veldig lite kjærlig. Altså det motsatte av meg. Ikke rart vi ender opp med å krangle etter en slik kveld. Det blir jo så krasj. Jeg vil jo bare ha hans oppmerksomhet og begjær. Så når han ikke gir meg det, får jeg det hos andre. Heldigvis utspiller aldri dette seg i hverdagen og jeg kunne aldri tenkt meg noen andre eller vært utro. Alt dette med å søke bekreftelse fra andre ligger i min egen usikkerhet og et ønske om mer bekreftelse fra min egen mann. Men dette sliter på meg, fordi jeg føler meg så dum, attentionwhore, egoistisk og har det egentlig ganske dritt etter sosiale settinger hvor dette har skjedd... Si at flere synes det er litt koselig med oppmerksomhet? 😕 Anonymkode: 7bb58...014 Du er avhengig av bekreftelse Anonymkode: b5eef...eb2 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #14 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du er avhengig av bekreftelse Anonymkode: b5eef...eb2 Ja. Det er jeg enig i Anonymkode: 7bb58...014
Lava Anne Skrevet 15. september 2024 #15 Skrevet 15. september 2024 Arild37 skrev (8 minutter siden): Alkohol blir for dårlig unnskyldning, det er fortsatt et bevisst valg, du vet jo åpenbart hvorfor du oppfører deg slik. Alkohol får ikke nødvendigvis frem dårlige sider av folk, men man mister hemninger så den innerste personligheten kommer mer frem. Men hvis du har så lite selvkontroll, så bør du slutte å drikke, eller være forberedt på at han blir drittlei av dette etterhvert Uenig i dette. Alkohol kan forandre personligheten din. Jeg har tenkt mye under alkoholrus som jeg har ristet på hodet av i edru tilstand. Lærte dette tidlig og har ikke drukket meg dritings etter dette. Noen folk bør rett og slett la være å drikke så mye. Det er ikke alle som tåler det.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #16 Skrevet 15. september 2024 AllahBallah skrev (5 minutter siden): Fordi du føler at han ikke ser deg lengre, ikke gir deg den oppmerksomheten du en gang fikk. Lykke til, tipper det er slutt mellom dere om 3-4 år. Kommer nok ikke til å bli noe skilsmisse her. Vi er begge veldig glade i hverandre og når jeg tar opp dette i edru tilstand har han en lattermild tone over det hele, og han er ikke irritert eller lei på noen måte. Er jeg som sitter på skyldfølelse og føler meg dum og teit. Anonymkode: 7bb58...014
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #17 Skrevet 15. september 2024 Lava Anne skrev (2 minutter siden): Uenig i dette. Alkohol kan forandre personligheten din. Jeg har tenkt mye under alkoholrus som jeg har ristet på hodet av i edru tilstand. Lærte dette tidlig og har ikke drukket meg dritings etter dette. Noen folk bør rett og slett la være å drikke så mye. Det er ikke alle som tåler det. Ja, her blir det mindre alkohol heretter nettopp pga min endring i personlighet. Klarer rett og slett ikke å tenke normalt når jeg drikker. Anonymkode: 7bb58...014 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #18 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Så rart at du setter så pris på menn som i ruset tilstand kommer med komplimenter. Folk sier mye de ikke mener når de er ruset og mange har alternative intensjoner. Det virker som om dette er helt overfladisk? Er det så viktig om en mann i fylla synes at du bare er sååå deilig 😂 Det er noe grunt her 🤔 Anonymkode: 45a96...fff Jeg synes også det er rart. Er veldig langt fra sånn til vanlig. Flaut Anonymkode: 7bb58...014
Lava Anne Skrevet 15. september 2024 #19 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, her blir det mindre alkohol heretter nettopp pga min endring i personlighet. Klarer rett og slett ikke å tenke normalt når jeg drikker. Anonymkode: 7bb58...014 Det er ikke noe gøy for deg heller å føle deg dum og skamfull dagen etter. Både du og mannen din fortjener at du gjør noen endringer akkurat der, tenker jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #20 Skrevet 15. september 2024 Isambard skrev (27 minutter siden): Kanske du savner bekreftelse i forholdet? (Rettelse. Du skriver det selv. Jeg tenker som deg at å overhodet ikke bli sjalu kan oppfattes som å være litt likegyldig) Ja, jeg blir nok såret når han er likegyldig og ikke bryr seg om oppmerksomheten jeg får Anonymkode: 7bb58...014
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå