Gå til innhold

Privatist-eksamen og tilrettelegging ved angst osv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du hatt tilrettelagt eksamen før?

Jeg sliter med konsentrasjonen/angst når jeg har mange folk rundt meg og har hatt tilrettelagt privatist-eksamen før. Reagerte sterkt på at alle 200+ privatistene måtte sitte ved pulten i en stor gymsal, før de som hadde tilrettelagt eksamen ble ropt opp litt før kl 09 og eskortert til eget rom. Hva med de som sliter med sterk angst, og må pine seg igjennom denne halvtimen når de har fått beskjed om at de skal få sitt eget rom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må du jobbe med angsten din i forkant og eksponere deg i et tempo som gjør at du klarer å stå i det når eksamen kommer. Vi har alle et selvstendig ansvar for å ta vare på helsa vår, og på å gjøre det vi kan for både fysikken og psyken. Det finnes en rekke behandlingsmetoder for det aller meste, men man må faktisk gjøre jobben selv.

Og ja, jeg har hatt en panikkangst-diagnose, men jeg har gått i behandling og blitt frisk. Det handler om å erkjenne at problemet ligger hos en selv, og ikke hos alle andre. Dette er en gyllen anledning til å gjøre noe aktivt for å få et bedre liv selv.

Anonymkode: 1d64c...9c2

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Da må du jobbe med angsten din i forkant og eksponere deg i et tempo som gjør at du klarer å stå i det når eksamen kommer. Vi har alle et selvstendig ansvar for å ta vare på helsa vår, og på å gjøre det vi kan for både fysikken og psyken. Det finnes en rekke behandlingsmetoder for det aller meste, men man må faktisk gjøre jobben selv.

Og ja, jeg har hatt en panikkangst-diagnose, men jeg har gått i behandling og blitt frisk. Det handler om å erkjenne at problemet ligger hos en selv, og ikke hos alle andre. Dette er en gyllen anledning til å gjøre noe aktivt for å få et bedre liv selv.

Jeg er tilnærmet kvitt problemet, men fokuserer mye bedre på enerom. Tenker hovedsaklig på de som sliter sterkt med dette og kanskje unngår å utdanne seg pga slike hindringer som "tilretteleggingen"

Skrevet

Herregud. Folk er laget av papir i disse dager!

Anonymkode: a1b02...b5d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Da må du jobbe med angsten din i forkant og eksponere deg i et tempo som gjør at du klarer å stå i det når eksamen kommer.

Det har dessverre festet seg som en slags fasit at alle blir bedre av å eksponere seg. For mange er det stikk motsatt. Hvis det først innvilges tilrettelegging, bør det informeres om at det ikke gjelder fra oppmøte. Hørtes ut som en rar måte å gjøre det på, det blir også veldig synlig for alle hvem som sliter med noe. 

Anonymkode: 49f87...5c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...