Gå til innhold

Dere som ikke har hjemmekontor eller andre muligheter til å "snike" dere unna dersom dere skal på jobbintervju - hvordan gjør dere det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som jobber på jobber med få ansatte, ingen som kan ta over oppgavene dine dersom du er borte.... hvordan gjør du det når du søker jobber og skal på intervju som er kl 12, midt i arbeidsdagen egentlig? Jeg har en jobb nå som er langt uti gokk, og trenger å komme meg litt nærmere hjemmet. Søker jobber, og nå har jeg fått innkallelse til intervju midt i arbeidstiden. Hvordan får jeg denne kabalen til å gå opp?  Har heller ikke jobbet spesielt lenge i denne "jobben uti gokk", noe som gjør det enda mere komplisert. 

Anonymkode: 063ee...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legetime! Så får oppgavene bare vente til du kommer tilbake. 

Anonymkode: 90a04...9f4

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avspasering feks. Det er jo ikke sånn at selv om man har hjemmekontor, så kan man bare stikke av fra arbeidsoppgavene når man vil. 

Anonymkode: 97c91...8fe

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt på det samme, og funnet ut at jeg hadde nok lyvd. Sagt at en av ungene måtte til lege, evt meg selv. Eller sagt at jeg var syk... Jada, dumt å lyve, men hva skal man gjøre? 

Man kan jo være ærlig, men det er ikke sikkert at jobben syns det er ok. Vi har en vanskelig sjef, og en stor del av grunnen til at man gjerne vil bytte.. 

Anonymkode: eb9d2...89b

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dere som jobber på jobber med få ansatte, ingen som kan ta over oppgavene dine dersom du er borte.... hvordan gjør du det når du søker jobber og skal på intervju som er kl 12, midt i arbeidsdagen egentlig? Jeg har en jobb nå som er langt uti gokk, og trenger å komme meg litt nærmere hjemmet. Søker jobber, og nå har jeg fått innkallelse til intervju midt i arbeidstiden. Hvordan får jeg denne kabalen til å gå opp?  Har heller ikke jobbet spesielt lenge i denne "jobben uti gokk", noe som gjør det enda mere komplisert. 

Be om en feriedag, så klart. Spør de om hvorfor (som de ikke har noe med) så si du har samlet opp en del ærend som skal gjøres. Gå på intervjuet og nyt resten av fridagen.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Avspasering feks. Det er jo ikke sånn at selv om man har hjemmekontor, så kan man bare stikke av fra arbeidsoppgavene når man vil. 

Anonymkode: 97c91...8fe

Det her. Har ikke sjans til å snike meg unna for å gjennomføre et jobbintervju når jeg har hjemmekontor. :ler: Er like mye på jobb der som når jeg er på kontoret. 

Anonymkode: 92bad...4c9

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør om å få intervjuet enten på starten eller slutten av dagen og løs det med avspasering

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I jobben jeg har nå ville jeg tatt avspasering eller ferie. Men i forrige jobb var det vanskelig - da de krevde at man sa fra 14 dager på forhånd. Da ble det sykedag og betalt fri..

Anonymkode: d2664...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring de du skal på intervju hos og prøv å få de til å endre tidspunkt, enten at de tar det tidlig på morran eller på ettermiddagen for å gjøre det enklere for deg. 

om jeg får denne forespørselen når vi ansetter prøver  vi å tilpasse oss kandidaten mest mulig, for skjønner jo problemstillingen. 

Anonymkode: 5fc78...27f

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da et håpløst tidspunkt  å sette opp et intervju på. Du har også et liv og tiden din er også gull verdt. Send inn en forespørsel om få lagt det til senere på dagen av praktiske hensyn. Eller på morgenen. Så forteller du gokk jobben at du har noen ærender. Enkelt og greit. Når det kommer til stykket tenker arbeidsgiver på seg, og ingen andre på deg enn deg selv. Husk det og gjør deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bedt om å få intervjuet på morgenen, det har gått fint.

Anonymkode: 46f78...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min del er midt i lunsjen ideelt, da avspaserer jeg litt mindre og det er mindre synlig at jeg er borte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte rett og slett være åpen om det. Som lærer kan jeg ikke bare snike meg ut liksom, det merkes. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Legetime! Så får oppgavene bare vente til du kommer tilbake. 

Anonymkode: 90a04...9f4

Det er jo ikke lov. Flott når sjefen finner ut at du har løyet om legetime. 
TS, du må avspasere. Må du si årsak for å få avspasere, så må du bare gjøre det.

Anonymkode: 68669...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok ut sykemelding da jeg hadde et skole inntaksintervju for en stund siden. Var en innenfor jobbtrening som anbefalte det og sa at hun hadde gjort det og samtlige på hennes kontor hadde tatt ut sykdom ved jobbintervju. Jeg fikk vite at jeg hadde intervjuet dagen før.

Anonymkode: d8e1a...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tok ut sykemelding da jeg hadde et skole inntaksintervju for en stund siden. Var en innenfor jobbtrening som anbefalte det og sa at hun hadde gjort det og samtlige på hennes kontor hadde tatt ut sykdom ved jobbintervju. Jeg fikk vite at jeg hadde intervjuet dagen før.

Anonymkode: d8e1a...0e8

Hvorfor synes du det er greit at jeg, som arbeidsgiver, skal ta kostnadene ved at du finner deg ny jobb? Hvorfor ikke ra dem selv? Avspasering, ferie eller fri uten lønn må da være bedre.

Hva svare du hvis du blir spurt om dette på intervju? Jeg svindler arbeidsgiver?

Anonymkode: bfb79...e62

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vært i situasjonen en gang. Ba om intervju så sent som mulig på dagen, og søkte avspasering. En god arbeidsgiver forstår, og setter pris på, at en søker ikke vil skulke nåværende jobb for å dra på intervju. 

Ser igjen i trådtittelen disse fordommene mot hjemmekontor, at det er noe man bare kan rømme fra ubemerket. 

Anonymkode: 445cf...f7f

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som ikke fikk med seg gåseøynene ser jeg. Mener selvfølgelig ikke at man sitter hjemme på ræva og dasser rundt når man har hjemmekontor, men det er jo helt åpenbart lettere å komme seg på et intervju dersom du har hjemmekontor og fleksitid og kan ta det igjen på annet vis. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...