AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #1 Skrevet 15. september 2024 Han blir 44 når et evt barn blir født, jeg har da fylt 40. Han har flere enn ett barn og alderen tatt i betraktning så føler han seg ferdig. Jeg har kun ett barn, og føler meg ikke ferdig. Jeg er også en yngre sjel som både ser og oppfører meg yngre enn 40, og føler ikke at alder definerer meg så lenge helsen er god så er kroppen og hodet det man gjør det til selv. Han skal selvfølgelig ikke tvinges til å få flere, og kjærligheten vår er av den sorten at det ikke er aktuelt å gjøre det slutt. Men hva tenker dere? Har han rett, er vi for gamle? Og hvordan vil dette potensielt bli for meg på sikt? Kan angeren spise meg opp etterhvert? Hva om noe skjer med barnet mitt, ser for meg at det kan bli forferdelig tøft å leve med. Synspunkter? Anonymkode: 4a8b5...ee2 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #2 Skrevet 15. september 2024 Kjenner mange som har fått barn i alderen 40-45, ikke noe problem med alderen. Men begge må jo ville. Om han går litt motvillig inn i dette så kan det være ganske ødeleggende for forholdet. Anonymkode: 22009...a73 12 3 7
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #3 Skrevet 15. september 2024 Dere er litt gamle til å gå gjennom en barseltid, småbarnstid og for din del; svangerskap og fødsel. Men ikke så gamle at det ikke kan gå. Tenker at hovedproblemet her er at mannen din ikke har lyst på barn og føler seg ferdig, ikke alderen per se. Anonymkode: 04627...233 14 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #4 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dere er litt gamle til å gå gjennom en barseltid, småbarnstid og for din del; svangerskap og fødsel. Men ikke så gamle at det ikke kan gå. Tenker at hovedproblemet her er at mannen din ikke har lyst på barn og føler seg ferdig, ikke alderen per se. Anonymkode: 04627...233 Neida, jeg fikk barn som 40 åring, nå er jeg 58 og fortsatt veldig sprek, har løpt to maraton i år. Ikke alle lar seg forfalle så fort de bikker 35 Anonymkode: 9d7d3...608 10 11
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #5 Skrevet 15. september 2024 Så lenge mannen er ferdig, er det jo uansett uaktuelt. Anonymkode: 1f639...586 12 2 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #6 Skrevet 15. september 2024 Stakkars unge. Du er jo i bestemoralder! Anonymkode: 95f2e...1cf 8 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #7 Skrevet 15. september 2024 Nei, hvis barnet kommer naturlig er dere ikke for gamle. Anonymkode: 0c9ca...7d7 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #8 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Stakkars unge. Du er jo i bestemoralder! Anonymkode: 95f2e...1cf Huff. Da bør du virkelig ta deg sammen og gjøre noe med egen helse og fysikk. Å være gammel midt i livet er jo bare trist. Anonymkode: 22009...a73 14 18
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #9 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, hvis barnet kommer naturlig er dere ikke for gamle. Anonymkode: 0c9ca...7d7 Jeg var 28, og barn kom ikke naturlig... Vi trengte hjelp. Hva er forskjellen? Anonymkode: 22009...a73 5 3 1
Phoenix Heart Skrevet 15. september 2024 #10 Skrevet 15. september 2024 Begge må ha lyst på barn. Så lenge den ene er usikker, så burde dere ikke få barn. 4 3 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #11 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Han blir 44 når et evt barn blir født, jeg har da fylt 40. Han har flere enn ett barn og alderen tatt i betraktning så føler han seg ferdig. Jeg har kun ett barn, og føler meg ikke ferdig. Jeg er også en yngre sjel som både ser og oppfører meg yngre enn 40, og føler ikke at alder definerer meg så lenge helsen er god så er kroppen og hodet det man gjør det til selv. Han skal selvfølgelig ikke tvinges til å få flere, og kjærligheten vår er av den sorten at det ikke er aktuelt å gjøre det slutt. Men hva tenker dere? Har han rett, er vi for gamle? Og hvordan vil dette potensielt bli for meg på sikt? Kan angeren spise meg opp etterhvert? Hva om noe skjer med barnet mitt, ser for meg at det kan bli forferdelig tøft å leve med. Synspunkter? Anonymkode: 4a8b5...ee2 jeg var 40,42 og 47 når jeg fikk mine barn, aldri angret. Anonymkode: 7ae75...483 7 7 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #12 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Han blir 44 når et evt barn blir født, jeg har da fylt 40. Han har flere enn ett barn og alderen tatt i betraktning så føler han seg ferdig. Jeg har kun ett barn, og føler meg ikke ferdig. Jeg er også en yngre sjel som både ser og oppfører meg yngre enn 40, og føler ikke at alder definerer meg så lenge helsen er god så er kroppen og hodet det man gjør det til selv. Han skal selvfølgelig ikke tvinges til å få flere, og kjærligheten vår er av den sorten at det ikke er aktuelt å gjøre det slutt. Men hva tenker dere? Har han rett, er vi for gamle? Og hvordan vil dette potensielt bli for meg på sikt? Kan angeren spise meg opp etterhvert? Hva om noe skjer med barnet mitt, ser for meg at det kan bli forferdelig tøft å leve med. Synspunkter? Anonymkode: 4a8b5...ee2 Galskap hilsen ei med ganleforeldre som forøvrig vsr sunnheten selv men begge var døde før jeg var i midten av 20 åra av plutselig hjertesykdom, i tillegg endte jeg med ansvar for min søster som kun var 14 år når de døde Anonymkode: 45388...8b8 7 5 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #13 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Neida, jeg fikk barn som 40 åring, nå er jeg 58 og fortsatt veldig sprek, har løpt to maraton i år. Ikke alle lar seg forfalle så fort de bikker 35 Anonymkode: 9d7d3...608 Wow! Da er du i bedre form en mange 30-åringer 🤩 Jeg løper, men ikke maraton da. Pilates og styrketrening tror jeg er det som holder maskineriet smidig. Men uansett, jeg tenker som deg. Og litt redd jeg skal angre på alvor når overgangsalderen kicker inn og mulighetene er forbi på ekte. Ts Anonymkode: 4a8b5...ee2 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #14 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Han blir 44 når et evt barn blir født, jeg har da fylt 40. Han har flere enn ett barn og alderen tatt i betraktning så føler han seg ferdig. Jeg har kun ett barn, og føler meg ikke ferdig. Jeg er også en yngre sjel som både ser og oppfører meg yngre enn 40, og føler ikke at alder definerer meg så lenge helsen er god så er kroppen og hodet det man gjør det til selv. Han skal selvfølgelig ikke tvinges til å få flere, og kjærligheten vår er av den sorten at det ikke er aktuelt å gjøre det slutt. Men hva tenker dere? Har han rett, er vi for gamle? Og hvordan vil dette potensielt bli for meg på sikt? Kan angeren spise meg opp etterhvert? Hva om noe skjer med barnet mitt, ser for meg at det kan bli forferdelig tøft å leve med. Synspunkter? Anonymkode: 4a8b5...ee2 Spørsmålet er vel mer om dere klarer å få barn, før klokka har løpt ut? Eventuelt hvor mange forsøk dere må ha, før det går bra? Noen på den alderen får det til med en gang, andre sliter. Anonymkode: 83ff0...ef4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #15 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, hvis barnet kommer naturlig er dere ikke for gamle. Anonymkode: 0c9ca...7d7 Selv om noe er mulig betyr det ikke at det er lurt. Mine foreldre fikk meg når de var i tyvårene. De var nesten 40 når de fikk lillesøsteren min. Så fort hun var gammel nok til å forstå at hennes foreldre var mye eldre enn vennenes foreldre utviklet hun en frykt for at hun skulle miste foreldrene tidlig. Hun opplevde også seperasjonsangst og unngikk ting som er normalt for ungdommer, slik som å studere utenbys eller lengre utenlandsopphold. Nå er begge foreldrene våre døde og hun er desidert den i søskenflokken som takler dette dårligst. Personlig så har jeg full forståelse for dem som har fertilitetsproblemer og kanskje ikke klarer å bli gravid før en viss alder. Men, å planlegge en attpåklatt når man er over 40 og har flere barn fra før har jeg vanskelig for å forstå. Anonymkode: ac7b4...76e 3 4 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #16 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Galskap hilsen ei med ganleforeldre som forøvrig vsr sunnheten selv men begge var døde før jeg var i midten av 20 åra av plutselig hjertesykdom, i tillegg endte jeg med ansvar for min søster som kun var 14 år når de døde Anonymkode: 45388...8b8 Det høres utrolig tungt ut. Tenk om alternativt var at du ikke eksisterte... veldig rar tanke dette med å få muligheten til å finnes... og marginene som gjør at man evt ikke ble til.. I vårt tilfelle er det 3 potensielt storesøsken som er 11, 13 og 15. Så om det i værste fall skulle skje oss begge noe vil det alltids være familie rundt han/henne. Jeg har selvfølgelig sagt til mannen at han på ingen måte skal tvinges inn i noe. Dette er bare jeg som reflekterer over hvordan det kan kjennes ut på sikt for min egen del. Ts Anonymkode: 4a8b5...ee2 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #17 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Spørsmålet er vel mer om dere klarer å få barn, før klokka har løpt ut? Eventuelt hvor mange forsøk dere må ha, før det går bra? Noen på den alderen får det til med en gang, andre sliter. Anonymkode: 83ff0...ef4 Vi er enig om at hvis det skulle bli så er det kun naturlig som er aktuelt. Per dags dato bruker vi ikke prevensjon og han ønsker ikke å kutte strengen. Vi unngår penetrering dagene rundt eggløsning. Jeg temper for å ha litt kontroll på det. Anonymkode: 4a8b5...ee2 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #18 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi er enig om at hvis det skulle bli så er det kun naturlig som er aktuelt. Per dags dato bruker vi ikke prevensjon og han ønsker ikke å kutte strengen. Vi unngår penetrering dagene rundt eggløsning. Jeg temper for å ha litt kontroll på det. Anonymkode: 4a8b5...ee2 What? Her er det vel bare et spørsmål om tid før du har en liten bolle i ovnen? ❤️ Anonymkode: 2db28...72e
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #19 Skrevet 15. september 2024 Orker ikke lese alle de idiotiske kommentarene fra folk som skal bestemme over andres valg om å bli foreldre sent eller tidlig. Dette er det bare dere som kan bestemme. Jeg fikk sistemann som 40 åring, det gikk HELT fint (kan du tro det😂) Har venner som har fått barn som 40 åring, 43 åring og 45 åring. Gikk utrolig nok HELT fint det og. Lykke til hvis dere bestemmer dere for å få, og ikke la dere påvirke av idioter (sorry, men jeg blir provosert) på kg. Anonymkode: 1cbf8...17c 3 10
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #20 Skrevet 15. september 2024 Jeg er barn av en eldre mor og ung far. Faren min døde for flere år siden og moren min lever i beste velgående. Det blir bare feil grunnlag å ikke få barn "for da dør man tidlig osv". Er selv snart 40 og venter nr 2. Jeg får ingen attpåklått da men man får velge selv hva man vil uavhengig om man fikk barn i 20-årene eller ikke. Spørsmålet er om mannen din vil ha eller ikke her. Har han helt imot så.blir det jo vanskelig.. Var forresten aldri flau over å ha en "gammel" mor. Hun så alltid 10 år yngre ut enn hun var men uansett så var det mange andre barn som hadde tilsvarende gamle foreldre, det var ikke noe unormalt. Mer unormalt at jeg hadde en ung far og en eldre mor... Anonymkode: 26025...2e9 6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå