Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har truffet en fyr som virker grei, men det er noe jeg stusser litt på. Vi er begge midten av 20 årene, jeg e er nylig ferdig å studere og jobber 100%, han har kun fullført grunnskolen og jobber 50% også spiller han resten av tiden. Jeg er redd for at jeg skal forsørge begge to mens han sitter hjemme og gamer hele dagen. Noen som har noen erfaring med denne type menn? Kan dette bedre seg eller burde jeg avslutte det? Jeg bryr meg egentlig ikke om hva han jobber med, men syntes det er red flag at han bare jobber 50% for å spille resten av tiden

Anonymkode: 12920...d02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor jobber han bare 50% av tiden? Dersom det er for å game den restendende tiden og økonomien er tilsvarende (halv inntekt) så ville jeg nok vurdert å skippe det. Ikke noe galt i å date en gamer, men han må ha et sunt forhold til det.

Tjener han gode penger på å game/streame, så er det noe annet. Da er det en jobb i tillegg til den faste jobben.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

han har kun fullført grunnskolen og jobber 50% også spiller han resten av tiden. J

Ikke bli sammen med en addict, om det er rus, alkohol, gambling eller gaming, ja gaming er en avhengighet når en bruker så mye tid på det. Du er advart. Av meg og magefølelsen. Løp.

Anonymkode: a787b...9d0

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
imagineme skrev (11 minutter siden):

Hvorfor jobber han bare 50% av tiden? 

Han sier at han syntes det er slitsomt å jobbe og orker derfor bare 50%. Og det hjelper ikke på at foreldrene hans har kjøpt leilighet til han og ellers forsørger han 🙈. Han tjener ingenting på spillingen. Jeg har ingenting imot gaming, da jeg spiller litt selv

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han sier at han syntes det er slitsomt å jobbe og orker derfor bare 50%. Og det hjelper ikke på at foreldrene hans har kjøpt leilighet til han og ellers forsørger han 🙈. Han tjener ingenting på spillingen. Jeg har ingenting imot gaming, da jeg spiller litt selv

Er dette en trolletråd med stereotyper? Hvis ikke, løøøøøøp

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da ville jeg droppet det. I 20-årene og det er "slitsomt" å jobbe? Da kan du vel egentlig forestille deg hva han forventer etter at du kommer hjem fra jobb.

Skrevet

Hvorfor skal man kaste bort livet på å jobbe, når man heller kan gjøre noe morsomt? Så lenge du ikke ender opp med å forsørge han så ser jeg ikke problemet. Jeg jobber heller ikke et sekund mer enn jeg må, og gamer nok mer enn jeg jobber.

Anonymkode: 56f22...d9e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tror dette er tull. Men skulle det ikke være det, så tenk selv. Du sier du har tatt utdannelse og er i full jobb, så regner med du har noe mellom øra. 

Anonymkode: cc343...c8e

Skrevet

Dette må jo være troll. Hvis ikke, så seriøst du er nek som i det hele tatt vurderer et liv sammen med ham. 

Anonymkode: 18b8d...960

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke noe problematisk i seg selv at noen gamer, det er hobby på lik linje med alt annet.

Det som derimot er problemtisk er om gamingen blir en avhengighet som går utover andre ting. Noe som høres ut som å være tilfelle til denne gutten.

Jeg gamer selv, men har tatt høyere utdanning, er i 100% fast stilling, og lar ikke gamingen gå utover daglige gjøremål eller det sosiale. Gaming for meg er ekstra, dersom jeg har tid til det.

Ser du forskjellen her? Gutten du snakker om har ingen utdannelse, ingen stabil inntekt, og tiden han kunne brukt til å løse dette problemet bruker han opp på gaming. For meg er det et stort rødt flagg.

Denne gutten er ikke voksen, model eller klar for noe forhold. Punktum.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

han er vel knapt "en fyr". han er en guttunge. Vil du ha det?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det er ikke noe å bygge et samliv på her. Han har ikke kappa navlestrengen og er avhengig av foreldrene sine enda.

Din rolle blir da fort å overta foreldrene sin bit.... Her er det bare å gå videre for deg.

Anonymkode: 5b7d5...dca

• Liker 1
Skrevet
Blueberrymuffin skrev (28 minutter siden):

Det er ikke noe problematisk i seg selv at noen gamer, det er hobby på lik linje med alt annet.

Det som derimot er problemtisk er om gamingen blir en avhengighet som går utover andre ting. Noe som høres ut som å være tilfelle til denne gutten.

Jeg gamer selv, men har tatt høyere utdanning, er i 100% fast stilling, og lar ikke gamingen gå utover daglige gjøremål eller det sosiale. Gaming for meg er ekstra, dersom jeg har tid til det.

Ser du forskjellen her? Gutten du snakker om har ingen utdannelse, ingen stabil inntekt, og tiden han kunne brukt til å løse dette problemet bruker han opp på gaming. For meg er det et stort rødt flagg.

Denne gutten er ikke voksen, model eller klar for noe forhold. Punktum.

Dette. Min samboer gamer, men håndterer det på samme måte som nevnt over her. Da er det en hobby, og går ikke utover andre ting i livet som MÅ være på plass. 

• Liker 1
Skrevet

Nå har jeg heldigvis ikke brukt nye tid med han, vi har kun snakket i ett par uker, og møttes en gang. Håpte at noen hadde kjent sånne typer før, og om de skjerper seg, men ser jo ut som det ikke er tilfelle 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke bli sammen med en addict, om det er rus, alkohol, gambling eller gaming, ja gaming er en avhengighet når en bruker så mye tid på det. Du er advart. Av meg og magefølelsen. Løp.

Hva med trening?

Anonymkode: eb7b6...987

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva med trening?

Anonymkode: eb7b6...987

Ja det og, treningsnarkomane og arbeidsnarkomane samme hurven. De har ikke rom for seg selv eller andre. 

• Liker 1
Skrevet

Det kommer jo helt an på hva du selv tenker. Ønsker du hus og barn og bor et sted med høye boligpriser så kan du bare glemme det med en mann som bare jobber 50% og gamer resten av tida. Får dere barn så vil det være perioder hvor mannen ikke kan game noe særlig. Vi har en ettåring og en til på vei, og ingen av oss gamer nå. Selv om vi gjorde det en del før. Etter at ungen har lagt seg så må vi brette klesvask, ta oppvask, rydde osv.

Er ikke økonomi og barn så viktig for deg, så kan det jo gå helt fint med den livsstilen. 

Anonymkode: 8f553...576

• Nyttig 1
Skrevet

Foreldrene forsørger han? For slitsomt å jobbe 100%? Har de tenkt å betale halve leia om dere flytter sammen? Komme hjem til dere og gjøre hans halvpart av husarbeidet? Lage annenhver middag? Kjøre barna deres til legen? Smøre niste? For han gidder vel ikke sånt?

Nei, finn deg en voksen mann i stedet. Som GIDDER å jobbe og ta ansvar på siden av normal mengde med gaming.

Anonymkode: 810fa...8f6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har truffet en fyr som virker grei, men det er noe jeg stusser litt på. Vi er begge midten av 20 årene, jeg e er nylig ferdig å studere og jobber 100%, han har kun fullført grunnskolen og jobber 50% også spiller han resten av tiden. Jeg er redd for at jeg skal forsørge begge to mens han sitter hjemme og gamer hele dagen. Noen som har noen erfaring med denne type menn? Kan dette bedre seg eller burde jeg avslutte det? Jeg bryr meg egentlig ikke om hva han jobber med, men syntes det er red flag at han bare jobber 50% for å spille resten av tiden

Røm langt avgårde. Finn deg en mann. Ikke en forvokst tenåring. 

Skrevet

Don't do it 😂 datet flere gamere av forskjellige slag og det er ikke det gøyeste forholdene man kan tenke seg. Gamer litt selv også så meste parten av dag/kveld går til skjerm. Hvis du liker mye oppmerksomhet og finne på mye ting så absolutt styr unna. 

Det kommer fra ei som har samboer (snart ektemann) som er gamer, vært sammen i snart 10 år. Elsker han over alt og ville ikke byttet han ut for noe, men fader den gaminga stjeler mye kvalitetstid vi kunne hatt sammen altså og det er alltid litt trist å tenke på. Gamere passer best med andre gamere, om du gamer null selv så virkelig styr unna, du kommer til å bare irritere deg over det mer og mer som tiden går. Har fortsatt til gode å ikke høre noe som helst klaging fra alle jeg kjenner som har vært sammen med en gamer, ofte mye rart som følger med også (generelt latskap o.l) 

Anonymkode: 79e99...98f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...