AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #1 Skrevet 15. september 2024 Forrige helg var jeg invitert til en venninne sammen med to andre. Det var veldig hyggelig, de er snille og morsomme personer, men i etterkant har det gjort meg nedenfor. Sitter bare å kjenner på dårlig selvfølelse - at andre får til så mye mer enn meg og har det så bra. God mat, pent og enkelt pyntet bord og ikke noe voldsomt, men jeg får liksom ikke til slikt selv, og greier ikke å riste det av meg. Livet mitt er fint og jeg burde ikke ha noe å klage på. To barn, snill kjæreste, ingen fysiske plager, jobb jeg trives i og tjener bra. Ok hus som trenger noe oppussing etterhvert, men ellers lite å stri med. Noen som har noen gode råd til hvordan jeg komme ut av disse kjipe tankene? Jeg vet jo at det ikke er særlig konstruktivt, men likevel sitter jeg bare her og depper uten energi. Anonymkode: 9f1b4...d05 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #2 Skrevet 15. september 2024 Så kjedelig at det ble følelsen du satt igjen med. Kanskje du kan tenke at du heller kan bruke det til inspirasjon til ditt eget hus en gang du inviterer? Se litt på Instagram osv og gjøre det litt ekstra koselig? Skjønner ellers den følelsen av å være litt nedfor etterpå, men i mitt tilfelle er det at jeg føler meg så ensom, selv om jeg har "venner". Jeg er skilt, og faller da liksom litt utenfor når alle andre er gift. I tillegg savner jeg eksmannen min veldig, og det livet vi hadde, så jeg føler bare jeg eksisterer. Og da blir alle slike påminnelser ekstra tungt. En god klem din vei❤️ Anonymkode: 07d8e...af5 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #3 Skrevet 15. september 2024 Kan det være hormoner som gjør det? Hvor er du i syklusen? Anonymkode: dce34...44c 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #4 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan det være hormoner som gjør det? Hvor er du i syklusen? Anonymkode: dce34...44c Tenker i samme baner, jeg har det sånn selv halve måneden. Om det er noe trøst, så misunner jeg deg som har hus, jeg kommer selv aldri til å få penger til verken hus eller bil. Det er alltid noen som har det både bedre og værre. Anonymkode: 44279...b79 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #6 Skrevet 15. september 2024 Jeg er sånn midt mellom eggløsning og menstruasjon tenker jeg. Kan jo være at syklusen påvirker, men nå har det gått en hel uke uten noe særlig bedring. :-/ Anonymkode: 9f1b4...d05
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #7 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Forrige helg var jeg invitert til en venninne sammen med to andre. Det var veldig hyggelig, de er snille og morsomme personer, men i etterkant har det gjort meg nedenfor. Sitter bare å kjenner på dårlig selvfølelse - at andre får til så mye mer enn meg og har det så bra. God mat, pent og enkelt pyntet bord og ikke noe voldsomt, men jeg får liksom ikke til slikt selv, og greier ikke å riste det av meg. Livet mitt er fint og jeg burde ikke ha noe å klage på. To barn, snill kjæreste, ingen fysiske plager, jobb jeg trives i og tjener bra. Ok hus som trenger noe oppussing etterhvert, men ellers lite å stri med. Noen som har noen gode råd til hvordan jeg komme ut av disse kjipe tankene? Jeg vet jo at det ikke er særlig konstruktivt, men likevel sitter jeg bare her og depper uten energi. Anonymkode: 9f1b4...d05 Om det "egentlig" ikke er noe galt, kan det hende du mangler noe som jern eller D-vitamin? Eller er du i en alder hvor perimenopausen kanskje banker på, eller er du i pms? ❤️ Anonymkode: 4526f...7b5
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #8 Skrevet 15. september 2024 Har du generelt følt endel på følelsen av å ikke være god nok? Det er et av de fem kjernesårene, det sies at alle har minst ett av fem kjernesår. Core wounds om du ønsker lese mer om det. En kortsiktig løsning kan være å prøve å søke inspirasjon for hvordan bli flinkere til å arrangere slike kvelder selv, men det løser kun akkurat dette scenarioet. Ellers kan du gå i dybden på selve kjernesåret, og jobbe med å bli kvitt det for alltid. Det er hardt med shadow work, men det er så givende og avhengighetsskapende fordi dess lengre du kommer, dess mer positivt påvirkes livet dit direkte. Anonymkode: 6e520...b32 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #9 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Forrige helg var jeg invitert til en venninne sammen med to andre. Det var veldig hyggelig, de er snille og morsomme personer, men i etterkant har det gjort meg nedenfor. Sitter bare å kjenner på dårlig selvfølelse - at andre får til så mye mer enn meg og har det så bra. God mat, pent og enkelt pyntet bord og ikke noe voldsomt, men jeg får liksom ikke til slikt selv, og greier ikke å riste det av meg. Livet mitt er fint og jeg burde ikke ha noe å klage på. To barn, snill kjæreste, ingen fysiske plager, jobb jeg trives i og tjener bra. Ok hus som trenger noe oppussing etterhvert, men ellers lite å stri med. Noen som har noen gode råd til hvordan jeg komme ut av disse kjipe tankene? Jeg vet jo at det ikke er særlig konstruktivt, men likevel sitter jeg bare her og depper uten energi. Anonymkode: 9f1b4...d05 Folk er flinke med forskjellige ting 🤷♀️ Anonymkode: b7016...f34
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #10 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er sånn midt mellom eggløsning og menstruasjon tenker jeg. Kan jo være at syklusen påvirker, men nå har det gått en hel uke uten noe særlig bedring. 😕 Anonymkode: 9f1b4...d05 Det er den verste tida for meg. Kom tilbake når du har hatt mensen i to dager og fortell om du fortsatt føler det samme. Anonymkode: dce34...44c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå