Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer ønsker nesten aldri å finne på ting sammen. Hans betegnelse på tid sammen er for eksempel å se en serie, en film eller lignende. Det er greit å ha noen kvelder sammen hvor vi gjør det, men det blir bare alt for mye av det. 

Han er lite interessert i å komme seg ut av huset og tilbringe tid med meg på andre måter. Eksempelvis det å gå en tur. Jeg går på tur alene. Jeg har bare akseptert at det er sånn det er, men jeg skulle ønske at han kunne gjøre en litt større innsats når det kommer til den tiden vi har sammen. Dersom vi faktisk finner på noe så er det jeg som har tatt initiativ. 

Jeg har sluttet å spørre, fordi han nesten alltid sier nei. Jeg tenker kanskje at det å bli mer selvstendig og gjøre alt jeg vil alene kanskje, samt slutte helt å foreslå ting sånn at det kan gi han en "wake-up call". Men jeg er også redd for at han bare tenker "så deilig!". Hva tenker dere er lurt? 

Jeg synes bare det er veldig kjedelig å sitte inne og stirre på en skjerm. Og jeg er drittlei av å nevne at det hadde vært koselig å gjøre andre ting sammen. Han er tiltaksløs/fremstår som litt lat og det gjør meg skikkelig frustrert. Han har blitt mer og mer tiltaksløs på mange områder, og jeg må finne en løsning som funker. 

Før pleide vi å gå mer turer, kjøpe en kaffe osv. Men etter snart 5 år så har absolutt innsatsen gått greit nedover. Jeg fortsetter å forsøke, men det er ikke mye å hente. Jeg forventer ekstremt lite av han, og forventningene blir bare mindre og mindre. Men føler virkelig ikke at det er slik det skal være.

Anonymkode: 7386d...c18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sagt dette til ham?

Hvis nei: Gjør det.

Blir det ikke forbedring: Gå.

Anonymkode: ce7b4...163

Skrevet

Gå. Det blir ikke bedre. 

Anonymkode: ab030...9e6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du sagt dette til ham?

Hvis nei: Gjør det.

Blir det ikke forbedring: Gå.

Jeg har nevnt det til han på ulike måter ved flere anledninger. Da har han kanskje sagt mer "ja" i en periode, men så går det over. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg har nevnt det til han på ulike måter ved flere anledninger. Da har han kanskje sagt mer "ja" i en periode, men så går det over. 

Hva tenker du selv, hvis det ikke blir bedre?

For hvis du tenker at da går det ikke og du orker ikke leve sånn i lengden, så kan du også si dette til ham. Er den siste wake up-callen du kan gi.

• Nyttig 1
Skrevet

Kanskje han ikke liker å gå tur. Har du spurt om han har forslag til aktiviteter han liker som dere to kan gjøre sammen?

Anonymkode: de2a9...8ab

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Kanskje han ikke liker å gå tur. Har du spurt om han har forslag til aktiviteter han liker som dere to kan gjøre sammen?

Anonymkode: de2a9...8ab

Godt innspill! 

Mannen min er heller ikke glad i å gå tur. Men jeg får han med meg hvis vi skal plukke sopp, fiske eller ha et eller annet formål med turen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...