AnonymBruker Skrevet 15. september #1 Del Skrevet 15. september (endret) Jeg skal ha bursdagsfeiring nå straks, og der kommer det ei som er veldig allergisk mot dyr. Jeg har både hund og katt hjemme hos meg. Kattene skal være ute, og hunden skal være på besøk hos mine foreldre. Men hvordan kan jeg gjøre hjemmet mest mulig allergivennlig? Jeg skal jo selvfølgelig støvsuge og vaske, men hva kan jeg gjøre for å få minst mulig hår i leiligheten? Anonymkode: d17d3...999 Tittel endret. Chantielle mod. Endret 15. september av Chantielle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september #2 Del Skrevet 15. september Det tror jeg ikke du klarer hvis gjesten er veldig allergisk. Det er sannsynligvis enklere å leie et rimelig lokale og ha feiringa der. Det vil uansett hvor flink du er med vask, lufting, støvsuging være allergener tilstede dessverre. Anonymkode: a2797...8a0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september #3 Del Skrevet 15. september Det er vanskelig å få fjernet alt, så du må nesten høre med hun som er allergisk om hvor mye hun tåler/tolerere. Er det ungdom/voksen så kan de "tåle det"/få en reaksjon, men si det er verdt det for å kunne komme på bursdagen. (Jeg er allergisk, men driter i det hvis det er verdt det. Hender at jeg topper allergimedisinen i slike tilfeller.) Er det barn det er snakk om, så spør foreldrene om hvor mye allergener som er greit. Er det veldig kritisk, så må nok selskapet være en annen plass. Hvis litt allergener tolereres, så støvsug godt (også møbler), vask alle flater og fjern pledd, puter, matter og slikt som det kan være spor etter dyrene på. Du kan eventuelt pynte med nyvasket pledd, puter etc. Rydd også unna klær i gangen, slik at hun ikke blir overveldet tvert hun kommer inn. Husk at du kan få mye hår på deg når du kaster ut kattene for dagen. 😆 Ved barnebursdag og om dyrene har tilgang til soverommet til barnet, bytt på senga og rydd bort leker av tøy dyrene kan ha vært i kontakt med. Anonymkode: 61703...0a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #4 Del Skrevet 16. september Snakker av erfaring når jeg sier at det er litt håpløst. Selvfølgelig hjelper alt, som at dyra ikke er til stede, støvsuging, vasking osv. Men, det pleier bare å kjøpe tid, altså at allergien bygger seg opp litt tregere. Anonymkode: 61cd9...2d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå