Gå til innhold

Veldig often syk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært til legen som tok blodprøver, de var bra bortsett fra et par ting. Han sa jeg må spise mer grønnsaker og bær.

De siste to årene har jeg blitt syk annen hver mnd. Often 1 dag med vond hals og lett feber for så å hangle I flere dager. Men blir liksom ikke skikkelig syk men bare litt. 

Har pleid ā bli syk når jeg er på jobb og ikke tatt sykedag. Jeg tror det er en grunn, har aldri tid til å slappe av med hus, arbeid og barn. Presser meg til å jobbe syk og blir lengre dårlig av den grunn. I går og i dag tok jeg egenmelding, hadde 14 t skift og det er tungt å jobbe når man er dårlig. 

Men har det noen sammenheng, å bli lengre syk fordi man er på jobb og hangler?

Anonymkode: 02a42...c81

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilke ting var det som ikke var bra? Flere vitaminer er viktig for immunforsvar. Og hvis du presser deg og tilfører kroppen mer stress når den allerede hangler, påvirker selvfølgelig sykdomsforløpet. 

Anonymkode: a8cdf...f38

Skrevet

En liten forkjølelse annenhver måned vil jeg ikke si er "veldig ofte" egentlig. Spesielt ikke når man har barn som drar med seg alskens slags virus fra bhg og skole. Vi jobber i skole og blir smittet heeele tiden. Jeg har hatt 3 ulike runder med forkjølelse på 3 uker nå pga det. 

Anonymkode: 3ce94...dd2

Skrevet

Noe kan man gjøre for å få mindre sykdom (også hjelper det ikke alle/alltid). Så var jeg deg ville jeg forsøkt det: spist sunt og variert, få i meg alle vitaminer/mineraler, reduser sukker og alkohol, nok søvn, moderat trening og god håndhygiene. 

Anonymkode: 8e2c9...291

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...