takinova Skrevet 16. september #21 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (På 15.9.2024 den 11.43): Har et familie medlem som er kraftig handicappet og kan ikke gjøre så mye. Å skulle måtte ut flere ganger om dagen for å la en hund løpe ut all energien sin er helt utelukket. Det er litt synd at det ikke er hunder som er litt som katter hvor man kunne satt en boks på balkongen hans for at hunden skulle fått gjort fra seg på dager han ikke vil klare å komme seg ut i det hele tatt. Vi adopterte en hund som selv når han var valp virket å skjønne med familie medlemmet at han ikke kan herje på samme måte og om han skulle leke med ball kom hele veien til han og slapp den ikke før den var i hånden hans. Når vi er på besøk eller han besøker oss, elsker hunden å kose i fanget hans. Og jeg ser på det familie medlemmet at han er blitt utrolig glad i hunden. Noe som ikke dømmer han for begrensingene hans, han er flink å skjule følelsene sine for andre. Men jeg kjenner han så godt at jeg ser det er en vis sorg når besøket er over. Hunden vi har er for stor til at han kunne klart å passe han og gjort de aktivitetene vi gjør med han. Men har tenkt på det finnes jo mini hunder som krever mindre. Noe som han kunne fått glede og alltid ha selskap med. Vi fostrer en del hunder når det trengs, og har adoptert to. Men er fortsatt ikke en ekspert på når det kommer til raser, og føruten om når de er valper har vi aldri tatt oss av noen mini hund jeg kunne prøvd å trene til å gjøre fra seg på noe bestemt sted. Noen forslag? Har sett på Australsk mini skjæfere og Miniature American Shepherd de blir ikke spesielt store, knapt over ankel høyde men er usikker på om det vil passe for han. Anonymkode: f3703...780 En hund kan ikke ha det slik. Det måtte i så fall vært en gammel sliten hund, som ikke lenger klarer å gå turer. Kan dere ikke heller legge tilrette for besøk av hund av og til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #22 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (På 15.9.2024 den 13.12): okej det er bare å glemme ser jeg. Katt er uaktuelt all min erfaring med katter, det er som å ha en løve i miniatyr form, helt umulig å oppdra. De kan riktig nok klare seg selv hvor du har oppe vinduet hvor de stikker ut har sine eventyr i hagen og kommer hjem. Men vi tar oss bare av dem når absolutt trenges fordi ingen andre er villig tils vi finner dem et hjem. Hovedsakelig fokuserer vi på hunder. Anonymkode: f3703...780 Så fordi du har dårlig erfaring med katter, er det uaktuelt? Har du spurt slektningen din? Jeg er hundemenneske, men hvis jeg ikke kunne ha hund, ville jeg mye heller hatt katt enn ingen dyr. Anonymkode: 7f77b...afd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #23 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Så fordi du har dårlig erfaring med katter, er det uaktuelt? Har du spurt slektningen din? Jeg er hundemenneske, men hvis jeg ikke kunne ha hund, ville jeg mye heller hatt katt enn ingen dyr. Anonymkode: 7f77b...afd Hvem skal gjøre ren tissekassen hvis vedkommende er så skrøpelig? Jeg har hatt både hund og katt, og det var tusen ganger mer arbeid med den tissekassen enn det er å lufte hund. Anonymkode: c3184...126 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #24 Del Skrevet 16. september Man kan ikke ha dyr hvis man ikke har helse til å ta vare på dem. Så brutalt er det dessverre. Anonymkode: d8ae5...c40 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 16. september #25 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvem skal gjøre ren tissekassen hvis vedkommende er så skrøpelig? Jeg har hatt både hund og katt, og det var tusen ganger mer arbeid med den tissekassen enn det er å lufte hund. Anonymkode: c3184...126 Det må være noe spesielt med din tissekasse tror jeg. Jeg har hatt både katter og hunder hele mitt voksne liv, og de tre minutter jeg bruker på kattedoen hver dag er da ikke i nærheten av all den tiden jeg bruker på å mosjonere og trene hund. Kanskje hvis du er en av de som bare tar med hunden til hjørnet for å tisse og tilbake igjen, men hvis hunden får turene den skal ha er jobber mye mer enn å tømme en dokasse. For øvrig kan ikke slektningen til ts ha hund. Det finnes ingen hunder som ikke skal ha 3 turer hver dag, slå opp på Mattilsynet sin veileder om hundehold hvis du er i tvil. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #26 Del Skrevet 16. september Papegøye! Anonymkode: f5afb...e4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #27 Del Skrevet 16. september Papegøye! Anonymkode: f5afb...e4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #28 Del Skrevet 17. september Gliffy skrev (7 timer siden): Det må være noe spesielt med din tissekasse tror jeg. Jeg har hatt både katter og hunder hele mitt voksne liv, og de tre minutter jeg bruker på kattedoen hver dag er da ikke i nærheten av all den tiden jeg bruker på å mosjonere og trene hund. Kanskje hvis du er en av de som bare tar med hunden til hjørnet for å tisse og tilbake igjen, men hvis hunden får turene den skal ha er jobber mye mer enn å tømme en dokasse. For øvrig kan ikke slektningen til ts ha hund. Det finnes ingen hunder som ikke skal ha 3 turer hver dag, slå opp på Mattilsynet sin veileder om hundehold hvis du er i tvil. Tre minutter på å gjøre ren kattedoen?? Da vasker du ikke spesielt godt 🤢 Tungt å bære på 10-15 kg forpakninger med sand er det og, for ikke å snakke om all den ekstra støvsugingen. Uendelig mye enklere å slenge på bikkja et bånd og gå en tur i skogen. Anonymkode: c084f...152 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 17. september #29 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (13 timer siden): Tre minutter på å gjøre ren kattedoen?? Da vasker du ikke spesielt godt 🤢 Tungt å bære på 10-15 kg forpakninger med sand er det og, for ikke å snakke om all den ekstra støvsugingen. Uendelig mye enklere å slenge på bikkja et bånd og gå en tur i skogen. Anonymkode: c084f...152 Vaske kattedoen gjøres ikke daglig (det anbefales ikke), bare tar ut klumper daglig. Har hop-in do så sand ikke spres utover og sand bestilles på nett. men uansett om jeg hadde vaska den daglig og slept sand fra butikken hadde det tatt mindre tid enn de 2-3 timene med tur bikkja får daglig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #30 Del Skrevet 17. september Gliffy skrev (11 minutter siden): Vaske kattedoen gjøres ikke daglig (det anbefales ikke), bare tar ut klumper daglig. Har hop-in do så sand ikke spres utover og sand bestilles på nett. men uansett om jeg hadde vaska den daglig og slept sand fra butikken hadde det tatt mindre tid enn de 2-3 timene med tur bikkja får daglig. Mindre tid ja, men det er vel ikke tidsbruk vi diskuterer her? Det er ikke tidsklemma som er problemet i HI. Anonymkode: c3184...126 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #31 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mindre tid ja, men det er vel ikke tidsbruk vi diskuterer her? Det er ikke tidsklemma som er problemet i HI. Anonymkode: c3184...126 Nei, problemet er at slektningene til ts ikke kommer seg ut enkelte dager. I verste fall kan vedkommende ha en ekstra do, så overlever katten det fint de dagene. En hund gjør det ikke. Jeg har også hatt katt, det var virkelig en veldig begrenset jobb sammenlignet med hund. Anonymkode: 7f77b...afd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #32 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Nei, problemet er at slektningene til ts ikke kommer seg ut enkelte dager. I verste fall kan vedkommende ha en ekstra do, så overlever katten det fint de dagene. En hund gjør det ikke. Jeg har også hatt katt, det var virkelig en veldig begrenset jobb sammenlignet med hund. Anonymkode: 7f77b...afd Helt uenig. For meg er det i hvert fall mer arbeid å handle kattesand og vaske kattedo enn å gå en tur i skogen. Selv om det tar lengre tid å gå tur. Anonymkode: c3184...126 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #33 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Helt uenig. For meg er det i hvert fall mer arbeid å handle kattesand og vaske kattedo enn å gå en tur i skogen. Selv om det tar lengre tid å gå tur. Anonymkode: c3184...126 Det må du gjerne mene. Man da kommer du deg altså ut alle dager i året, det gjør ikke slektningene til TS, så da spiller jo ikke det noen stor rolle. Og jeg fikk kattesand levert på døra, som jeg vet veldig mange gjør fordi det er tungt. Da er det virkelig minimalt jobb å fjerne avføring daglig, og så vaske innimellom. Anonymkode: 7f77b...afd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #34 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det må du gjerne mene. Man da kommer du deg altså ut alle dager i året, det gjør ikke slektningene til TS, så da spiller jo ikke det noen stor rolle. Og jeg fikk kattesand levert på døra, som jeg vet veldig mange gjør fordi det er tungt. Da er det virkelig minimalt jobb å fjerne avføring daglig, og så vaske innimellom. Anonymkode: 7f77b...afd Den muligheten finnes ikke her, så jeg måtte bære med meg 15 kg kattesand opp fire etasjer. Blir bra mange skogsturer før jeg kommer i nærheten av samme nivå av slitsomt 😅 Anonymkode: c3184...126 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 17. september #35 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Det må du gjerne mene. Man da kommer du deg altså ut alle dager i året, det gjør ikke slektningene til TS, så da spiller jo ikke det noen stor rolle. Og jeg fikk kattesand levert på døra, som jeg vet veldig mange gjør fordi det er tungt. Da er det virkelig minimalt jobb å fjerne avføring daglig, og så vaske innimellom. Anonymkode: 7f77b...afd I tillegg kan man faktisk få kjøpt en sånn robot-do, som fjerner klumpene automatisk. De er dyre, men de funker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 17. september #36 Del Skrevet 17. september To marsvin av samme kjønn som liker hverandre 💕 og som eieren liker og kan avse stor nok plass til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #37 Del Skrevet 17. september Gliffy skrev (20 minutter siden): I tillegg kan man faktisk få kjøpt en sånn robot-do, som fjerner klumpene automatisk. De er dyre, men de funker. Helt til de dreper katta. Anonymkode: c3184...126 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå