AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #1 Skrevet 15. september 2024 For et par år siden gikk jeg ned 14 kg ved hjelp av Saxenda. Spiste sundt og hadde ikke sult. Så sluttet jeg med sprøyta og etter et halvt år var alle kg tilbake. i april begynte jeg på nytt med sprøyter, denne gangen Wegovy. Holdt på til i juni og hadde da tilsammen tatt av 2 kg. Ettersom jeg ikke gikk ned mer tenkte jeg det var medisinen som ikke virket på meg så jeg dro til legen og fikk resept på Saxenda. Begynte etter legens råd på dose 1.8 mg (ettersom jeg gikk på full dose med Wegovy). Nå har jeg gått på full dose en stund og vekta rører seg ikke. Har kun tatt av meg 2 kg siden jeg startet i april. Noen som har opplevd det samme eller har en forklarimg hvorfor medisinen ikke virker? Anonymkode: e26dc...53a
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #2 Skrevet 15. september 2024 Du har ikke fått med deg denne da? Har ikke prøvet den selv, og vet ikke om den er kommet på markedet heller, men verdt å undersøke? https://www.nettavisen.no/nyheter/novo-nordisk-lanserer-ny-vekttap-pille-mener-amycretin-er-en-av-de-mest-lovende-biologiske-tilnarmingene- Anonymkode: e6742...192
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #3 Skrevet 15. september 2024 Tror ikke den er kommet på markedet enda. Men takk for tips Anonymkode: e26dc...53a
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #4 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For et par år siden gikk jeg ned 14 kg ved hjelp av Saxenda. Spiste sundt og hadde ikke sult. Så sluttet jeg med sprøyta og etter et halvt år var alle kg tilbake. i april begynte jeg på nytt med sprøyter, denne gangen Wegovy. Holdt på til i juni og hadde da tilsammen tatt av 2 kg. Ettersom jeg ikke gikk ned mer tenkte jeg det var medisinen som ikke virket på meg så jeg dro til legen og fikk resept på Saxenda. Begynte etter legens råd på dose 1.8 mg (ettersom jeg gikk på full dose med Wegovy). Nå har jeg gått på full dose en stund og vekta rører seg ikke. Har kun tatt av meg 2 kg siden jeg startet i april. Noen som har opplevd det samme eller har en forklarimg hvorfor medisinen ikke virker? Anonymkode: e26dc...53a Høres jo veldig merkelig ut ❤️ Hva sier legen din om dette? Anonymkode: 6b218...b72
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #5 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Høres jo veldig merkelig ut ❤️ Hva sier legen din om dette? Anonymkode: 6b218...b72 Legen støttet meg i å gå over fra wegovy til saxenda. Har ikke vært hos legen siden jeg byttet. Anonymkode: e26dc...53a
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #6 Skrevet 15. september 2024 Du burde gitt Wegovy mer tid, det tar jo noe tid å komme seg opp i dose. Jeg har gått lenge på Ozempic/Wegovy, Saxenda før det. Har ikke gått ned mye. Men i sommer løsnet det plutselig med 8-9 kg ned. Det går litt gradvis, men så lenge jeg klarer å holde vekta tenker jeg det er greit. Har lipødem som gjør det vanskeligere å gå ned. Men hvordan påvirket Wegovy deg da, merket du noe på sultfølelse? Har du gjort noe for å gå ned? Anonymkode: 1f68d...529
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #7 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Du burde gitt Wegovy mer tid, det tar jo noe tid å komme seg opp i dose. Jeg har gått lenge på Ozempic/Wegovy, Saxenda før det. Har ikke gått ned mye. Men i sommer løsnet det plutselig med 8-9 kg ned. Det går litt gradvis, men så lenge jeg klarer å holde vekta tenker jeg det er greit. Har lipødem som gjør det vanskeligere å gå ned. Men hvordan påvirket Wegovy deg da, merket du noe på sultfølelse? Har du gjort noe for å gå ned? Anonymkode: 1f68d...529 Merker ingen endring på sultfølelsen. Er sulten som før. Men prøver jo å spise mindre. Første gang jeg gikk på saxenda var jeg ikke sulten og gikk jo ned mange kg. Virker som jeg er blitt imun mot sprøyta. Anonymkode: e26dc...53a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå