Gå til innhold

Hva gjøre med en dobbelgarasje?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en tom dobbelgarasje. 

Hva skal jeg gjøre med den? Noen forslag?

Anonymkode: a7387...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leie ut? Noen betaler gjerne for det i enkelte områder 

Anonymkode: fb968...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppbevaring 

Leie ut for vinterlagring til folk (mange som trenger lager for motorsykler osv). Men da må man tenke på forsikring hvis noe skulle skje (brann, innbrudd)

Anonymkode: 7b46f...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Oppbevaring 

Leie ut for vinterlagring til folk (mange som trenger lager for motorsykler osv). Men da må man tenke på forsikring hvis noe skulle skje (brann, innbrudd)

Anonymkode: 7b46f...e28

Det er den den enkelte leietaker som står for. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gym i min ☺️ Innredet med matter en del apparater og speil langs en vegg. Langs langveggene har jeg også satt opp store skap for oppbevaring. 

Har innredet treningsrommet slik at alt (ved behov) kan flyttes inn mot vegg for å lage plass til bil, men så langt har det ikke vært behov for det. 

Anonymkode: d0705...918

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville innredet hobbyverksted umiddelbart. Men det er meg . .

Ellers ville kanskje utleie være et alternativ. Men det avhenger jo sterkt av beliggenheten. Enkelte steder, særlig i Oslo, ville det vært en gullgruve . . .

Det du kanskje ikke bør gjøre er å bruked det som oppbevaringsplass for "kjekt å ha". Har vært der selv . . .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bestill inn fagbedrift for VR. Bygg ut garasjen til en VR opplevelse og gjør en turistattraksjon ut av det.

Husk å søke kommunen.

Anonymkode: 4c89c...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde absolutt laget treningsrom, med tredemølle, vekter, en skjerm på veggen, med mer. 

Ellers har jeg allerede mye oppbevaring i garasjebod; fryser og kjøleskap, hyller for tørrvarer, hyller for annet jeg kjøper på salg som toalettpapir og hygieneprodukter, kjøkkenutstyr som er sjeldenet i bruk (får-i-kål gryte, sesongservise, juicemaskin, store serveringsfat...), turutstyr... Men som noen allerede har påpekt; ting som er i bruk, ikke dumpeplass for "kjekt å ha"

Anonymkode: 74699...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også laget meg et skikkelig treningsrom! 

Anonymkode: ac43f...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre den er isolert og har innlagt strøm er den vel ikke brukende til noe mer enn oppbevaring av et par biler, og knapt det. 

Anonymkode: 2b51c...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den isolert eller uisolert? Er den isolert kan du jo bruke den til noe, som treningsrom eller sette opp et biljardbord eller noe annet du liker å holde på med. Jeg så en boligannonse der de hadde gjort om garasjen til en bar. 

Er den uisolert og du ikke trenger plassen, så kan du leie den ut. 

Anonymkode: a0376...1c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to garasjer. I den ene har vi sykler, akebrett, gressklipper etc. I den andre har vi ved og søppeldunker, samt en halv bil om vinteren. Et år pusset vi båt i den ene garasjen, et annet år ble den brukt som snekkerverksted i forbindelse med oppussing.

Jeg vil anbefale å ordne ordentlig lys og strøm i garasjen, det gjør det lettere å bruke den til mer enn bare oppbevaring. 

Anonymkode: b46bf...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...