Gå til innhold

Barnet mitt husker deltaker, hvilken ukedag,måned for hendelser f,eks - autisme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt på 7 år kan eksempelvis si det skjedde i oktober på en onsdag. Ellers empirisk, sosiale gode evner, lærer generelt veldig fort, men syns dette med hukommelsen er så rart. Er det tegn på autisme eller kan barn ha slik hukommelse uten det? 

Anonymkode: ab444...282

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle stå *detaljer i overskriften

Skrevet

Skal nevnes at jeg selv har fotografisk hukommelse (men ikke autisme), men husker ikke slike detaljer

ts

Skrevet

Det kan jeg også. men jeg er langt fra autist.  

Skrevet

Tipper det er et intelligent barn med høyt læringspotensiale og/eller klisterhjerne. Jeg er også sånn og husket «alt» som barn

Anonymkode: c6da9...a9c

Skrevet

Hukommelse er en rar ting. Jeg husker fortsatt tlf nummret til kykkelikokkos nesten 30 år etter det gikk på tv 

Anonymkode: 3539c...64d

• Liker 2
Skrevet

Har det noe å si? Vil du ha en diagnose på barnet ditt? Folk har trekk fra den ene og andre diagnosen uten at man faller inn under den. Hvorfor ønske å spesifisere det, hvorfor ikke bare tenke at hn er spesielt god på dette. Diagnoser er bare nødvendig dersom det er behov for noe ekstra eller vedkommende har store utfordringer, og diagnosen vil hjelpe for å utløse diverse rettigheter og tilrettelegging. Er autismediagnosen blitt status eller? 

Anonymkode: 201b6...6ba

Skrevet

Det finnes et fenomen hvor noen husker alt som skjedde på alle datoer, utover det er de helt normale, ingen diagnoser eller annet 

Anonymkode: 39e22...0cb

Skrevet

Noen har god hukommlse rett og slett. Barn er ofte opptatt av det som skjer rundt dem.

Om du selv har fotografisk hukommelse så kan det være barnet ditt har noe ale dette.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skal nevnes at jeg selv har fotografisk hukommelse (men ikke autisme), men husker ikke slike detaljer

ts

Gratulerer, du har en myte. Er noen 10år siden fotografisk hukommelse ble tilbakevist. 

Anonymkode: 70b7f...18c

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Barnet mitt på 7 år kan eksempelvis si det skjedde i oktober på en onsdag. Ellers empirisk, sosiale gode evner, lærer generelt veldig fort, men syns dette med hukommelsen er så rart. Er det tegn på autisme eller kan barn ha slik hukommelse uten det? 

Jeg er likedan. Ekstremt god hukommelse på detaljer, ting jeg har lest, hørt, snakket om, dato, tid og sted. Kan ordrett huske samtaler eller ting jeg har lest årevis senere.. 2 av barna mine er likedan. Ingen autisme eller andre diagnoser her. 

Anonymkode: dedf3...382

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hukommelse er en rar ting. Jeg husker fortsatt tlf nummret til kykkelikokkos nesten 30 år etter det gikk på tv 

Anonymkode: 3539c...64d

Åtte-én-fem, fire-ni-tre,null-null!

Ts; Mulig du har et barn med høyt læringspotensiale, og god hukommelse, slik flere påpeker. Er nok ikke noe å bekymre seg over.

Skrevet

Jeg har stedshukommelse. Kan i detalj gjenfortelle hvor vi gikk gjennom en landsby i sommer, hva vi så, bilene som kjørte forbi, farge på hus, hvor vi stoppet og vurderte menyen. 

Og tallhukommelse, kan huske bilskilt på alle biler foreldrene mine har eid, og alle jeg har eid. 

Men navn, nope, kan stå helt stille på folk jeg kjenner relativt godt. 

Anonymkode: 1974d...b3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...