Gå til innhold

Klarer mannen din å se om klær er fine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min klarer ikke se om f.eks et plagg er fint eller ikke. 
F.eks så prøvde jeg en genser i dag. Spurte han om han syntes den var fin og om jeg passet den. Fikk svar «vet ikke» på begge deler. Da vi giftet oss, fikk jeg mye komplimenter for kjole, hår,sminke slik alle bruder gjør, men ingenting fra han. Kunne nok giftet meg i joggebukse og sliten t skjorte for hans del. 
Skal vi ut en kveld og jeg pynter meg  litt ekstra sier han aldri et ord om noe. 
Har lært meg å leve med det, at jeg ikke kan forvente noe som helst fra han, men syntes det er litt rart at han ikke klarer å se at noe er fint. 
Hvordan er deres menn? Ser de om dere har pyntet dere lott ekstra osv. ? 

Anonymkode: 5231a...aee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ikke ut som at utfordringen er at han ikke ser om klær er fine, men om han evner å gi verbale komplimenter? Min mann har veldig klare preferanser og viser tydelig når han synes jeg er fin, men han SIER det skjeldent, jeg må virkelig dra det ut av han for å få et kompliment. ("Synes du jeg er fin nå?" "jada")  😅

Han har ikke samme kjærlighetsspråk som meg, jeg har ord og gaver, han har tjenester og fysisk nærhet. Jeg merker at han synes jeg er fin på måten han ser på meg på, og at han blir mer kosete og klåfingra (klemmer rumpa mi, kysser meg mer og lengere osv). 

Hvis du ikke får noe feedback, i noe form, noen gang fra mannen din, så høres det jo veldig trist ut. Jeg ville lest meg opp på kjærlighetsspråk og sett om han viser kjærlighet påå andre måter, og så ville jeg snakket med ham om mine behov for verbal bekreftelse. ❤️

Anonymkode: e43b7...730

• Liker 2
Skrevet

Jeg er mann og kjenner meg godt igjen i det du beskriver hos din mann. Om hun var veldig oppstaset til vår egen vielse hadde jeg helt sikkert både merket noe og sagt noe, men jeg tenker ikke over "pyntet meg litt ekstra" og har ingen følelser rundt om klær hun ser på er fine eller ei. Hun mener mye om det selv, jeg prøver å underbygge det jeg tror hun selv tenker, og innerst inne bare har jeg ingen selvstendig oppfatning av alle genserne hun prøver på.

Det er dama mi, jeg liker henne i alle slags klær. En viss variasjon i hvordan hun kler eller sminker seg påvirker ikke at det er hun dama jeg liker best av alle i verden. Det er sånn sett fint, men i forlengelsen av det legger jeg nok heller ikke merke til at hun har valgt en annen stil i dag enn i går.

Jeg er ganske opptatt av at man kler seg ålreit riktig for anledninger, altså, så jeg kler og fresher meg opp til formelle anledninger og ned til det slappe og dagligdagse. Sånn sett bryr jeg meg om hva både hun og jeg velger av klær. Men jeg tenker ikke særlig over om det er fint eller ei, bare at det er sosialt sett riktig. Og jeg tenker i hvert fall ikke på å si det høyt.

Lik eller mislik det, selvfølgelig, jeg skjønner det kan virke litt tafatt også. Men det er sånn dette funker hos meg.

Anonymkode: 39df4...53c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Han ser om jeg har pyntet meg stort sett, han liker sexy undertøy og han liker ikke sie joggebukser. Men han er ikke god på å se om noe sitter godt, ser ikke forskjell på det jeg synes er en fin og en mindre fin jeans, og klarer ikke helt å se hva som vil gå som pent ute blant folk. Han kommenterer nok ikke klærne mine, men kan kommentere kroppen eller om han får lyst på meg. 

Jeg kommenterer sjeldent kroppen hans eller om jeg har lyst på ham, men kan si at jeg synes han er fin i den buksa eller den skjorta. Jeg hadde ikke blitt overrasket om han kunne klage på at jeg aldri kommenterer kroppen hans selv om jeg synes det er det jeg gjør når jeg kommenterer klærne...

Anonymkode: 8cf50...58b

Skrevet

Han ser det ikke i hverdagen, da jeg også er pent kledd og sminket for jobb, venninnekvelder og slik. Trodde ikke han merket noe fra eller til, og han sa selv at han heller ikke gjorde det, frem til den dagen vi skulle ut og spise etter noen uker i lock-down. Da kom det spontant "oi, så fin du var". 

Men nå er vi nok tilbake dit at han ikke hadde merket det fredag om jeg ikke fjernet sminke og skiftet ut av etuikjole før vi slang oss på sofaen. 

Og så kommenterer han det aldri om jeg spør om noe er fint. Det er fordi jeg som regel har bestemt meg, og hans forslag blir slått rett ned.  😅

Anonymkode: 7a1ca...2e5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er mann og kjenner meg godt igjen i det du beskriver hos din mann. Om hun var veldig oppstaset til vår egen vielse hadde jeg helt sikkert både merket noe og sagt noe, men jeg tenker ikke over "pyntet meg litt ekstra" og har ingen følelser rundt om klær hun ser på er fine eller ei. Hun mener mye om det selv, jeg prøver å underbygge det jeg tror hun selv tenker, og innerst inne bare har jeg ingen selvstendig oppfatning av alle genserne hun prøver på.

Det er dama mi, jeg liker henne i alle slags klær. En viss variasjon i hvordan hun kler eller sminker seg påvirker ikke at det er hun dama jeg liker best av alle i verden. Det er sånn sett fint, men i forlengelsen av det legger jeg nok heller ikke merke til at hun har valgt en annen stil i dag enn i går.

Jeg er ganske opptatt av at man kler seg ålreit riktig for anledninger, altså, så jeg kler og fresher meg opp til formelle anledninger og ned til det slappe og dagligdagse. Sånn sett bryr jeg meg om hva både hun og jeg velger av klær. Men jeg tenker ikke særlig over om det er fint eller ei, bare at det er sosialt sett riktig. Og jeg tenker i hvert fall ikke på å si det høyt.

Lik eller mislik det, selvfølgelig, jeg skjønner det kan virke litt tafatt også. Men det er sånn dette funker hos meg.

Anonymkode: 39df4...53c

Takk for svar, greit å høre fra en mann også. 
Vil nok tro at min mann tenker eksakt som deg. 
Utenom dette med å kle seg riktig til riktig anledninger, det kan han heller ikke. Han må spør meg hver bidige gang om hva han skal ha på seg. Sier jeg «te en av de blå skjortene» så klarer han ikke å finne en, jeg må finne den eksakte han skal ha. 
Ja, han virker ekstremt tafatt, men skjønner han ikke er alene ☺️

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres ikke ut som at utfordringen er at han ikke ser om klær er fine, men om han evner å gi verbale komplimenter? Min mann har veldig klare preferanser og viser tydelig når han synes jeg er fin, men han SIER det skjeldent, jeg må virkelig dra det ut av han for å få et kompliment. ("Synes du jeg er fin nå?" "jada")  😅

Han har ikke samme kjærlighetsspråk som meg, jeg har ord og gaver, han har tjenester og fysisk nærhet. Jeg merker at han synes jeg er fin på måten han ser på meg på, og at han blir mer kosete og klåfingra (klemmer rumpa mi, kysser meg mer og lengere osv). 

Hvis du ikke får noe feedback, i noe form, noen gang fra mannen din, så høres det jo veldig trist ut. Jeg ville lest meg opp på kjærlighetsspråk og sett om han viser kjærlighet påå andre måter, og så ville jeg snakket med ham om mine behov for verbal bekreftelse. ❤️

Anonymkode: e43b7...730

Han sier han elsker meg og det vet jeg han gjør selvfølgelig. Men, kunne jo være hyggelig å få et kompliment nå og da. 
Jeg gir han komplimenter når jeg syntes han er litt ekstra fin f.eks hvis vi skal ut eller annen anledning hvor han har kledd seg opp litt. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...