AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #1 Skrevet 15. september 2024 Bor foreløpig med typen og en kompis av oss. Kompisen har nettopp møtt ei ny (møttes maks et par ganger), og nå ligger dem å holder rundt hverandre i fellesarealet på sofaen der vi bor fra morgen til kveld. Kjenner at jeg nesten blir uvel, og det er veldig slitsomt å sosialisere med en person jeg ikke kjenner. Blir i et helt annet modus med folk jeg ikke kjenner og klarer ikke å slappe av rundt mye folk over en lengre periode. Føler det er skikkelig invaderende på en eller annen måte. Hadde ikke brydd meg om de var litt mer på rommet hans, men dette ble litt too much for meg. (ja, vi skal bo alene etterhvert, det er bare for en viss periode - og nei, typen og kompisen bodde ikke alene sammen før jeg kom inn i bildet. Jeg og kompisen til typen er også gode venner) Er det jeg som er rar? Og er jeg slem hvis jeg sier ifra? Anonymkode: fdec8...dbf
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #2 Skrevet 15. september 2024 Klarer ikke slappe av rundt NYE folk over en lengre periode* ts Anonymkode: fdec8...dbf
Surpomp Skrevet 15. september 2024 #3 Skrevet 15. september 2024 Har hørt om gale folk , men hva er «gærn» ?
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #4 Skrevet 15. september 2024 Jeg har opplevd samme situasjon og reagerte også. Du kan jo si fra, men siden det er fellesareal gjør ikke kompisen noe feil, så jeg hadde ikke sagt noe før det hadde gått en del lengre tid. Anonymkode: 98b37...b6d 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #5 Skrevet 15. september 2024 Det er jo ufint at de dominerer soffaen konstant, men husk at du sikkert nok vil bli vant til henne som en del av gjengen etter hvert, å at det er nå i starten det er uvannt 😊 Kanskje du skal prøve å bli bedre kjennt med henne, for å prøve å nå komfortsone rundt henne så du kan føle deg hjemme. Det er jo bare en del av livet at kompisen også får seg dame, han må nesten få lov til det, men du kan sikkert spørre om de kan være mer på rommet om du tørr det. Men ikke si du missliker henne eller noe, du og din kjæreste var sikkert invanderende for kompisen i starten dere også. Anonymkode: 58eea...06b 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #6 Skrevet 15. september 2024 Nei, akkurat dét føler jeg ikke du kan si uten at det vil gjøre annet enn å sette deg i et ganske negativt lys. Det vil nok også forsure stemningen mellom deg og henne, og dermed deg og kompisen... Vil ikke det bli enda mer ubehagelig for deg, hvis de ender opp med å bli sammen? De er betatt og det har kun vært snakk om et par ganger. Da klarer du ha mer tålmodighet. Se hvor det bærer med dem. Det beste vil jo være om du kan gjøre en innsats for å bli bedre kjent med henne, for det vil jo automatisk løsne opp i problemet ditt også? Anonymkode: 1e4da...142 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #7 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er jo ufint at de dominerer soffaen konstant, men husk at du sikkert nok vil bli vant til henne som en del av gjengen etter hvert, å at det er nå i starten det er uvannt 😊 Kanskje du skal prøve å bli bedre kjennt med henne, for å prøve å nå komfortsone rundt henne så du kan føle deg hjemme. Det er jo bare en del av livet at kompisen også får seg dame, han må nesten få lov til det, men du kan sikkert spørre om de kan være mer på rommet om du tørr det. Men ikke si du missliker henne eller noe, du og din kjæreste var sikkert invanderende for kompisen i starten dere også. Anonymkode: 58eea...06b Nei, vi var ikke invaderende for kompisen i starten. Vi har bodd sammen fra start og har tatt et felles valg om å bo sammen for å spare penger en periode. Jeg kjenner kompisen, og vi er heller ikke «all over» hverandre i felles arealet da jeg syns det er veldig ufint. Anonymkode: fdec8...dbf
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #8 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har opplevd samme situasjon og reagerte også. Du kan jo si fra, men siden det er fellesareal gjør ikke kompisen noe feil, så jeg hadde ikke sagt noe før det hadde gått en del lengre tid. Anonymkode: 98b37...b6d Du reagerte du også ja. Det bare føles bare veldig merkelig når de har møttes et par ganger. Anonymkode: fdec8...dbf
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #9 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, akkurat dét føler jeg ikke du kan si uten at det vil gjøre annet enn å sette deg i et ganske negativt lys. Det vil nok også forsure stemningen mellom deg og henne, og dermed deg og kompisen... Vil ikke det bli enda mer ubehagelig for deg, hvis de ender opp med å bli sammen? De er betatt og det har kun vært snakk om et par ganger. Da klarer du ha mer tålmodighet. Se hvor det bærer med dem. Det beste vil jo være om du kan gjøre en innsats for å bli bedre kjent med henne, for det vil jo automatisk løsne opp i problemet ditt også? Anonymkode: 1e4da...142 Hvorfor skal jeg bli kjent med en person som han knapt har møtt sjøl for at jeg kanskje aldri ser henne igjen om er par uker?🤔 Jeg er veldig avholdende til å møte nye mennesker og liker det dårlig. Jeg sosialiserer ikke så mye med mine egne venninner engang, blir veldig mentalt sliten Anonymkode: fdec8...dbf
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #10 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du reagerte du også ja. Det bare føles bare veldig merkelig når de har møttes et par ganger. Anonymkode: fdec8...dbf Det er helt normalt når man er ung, å være all over hverandre når man først møtes og er betatt. Så akkurat det argumentet føler jeg ikke du vil komme så langt med uansett... 😅 Anonymkode: 1e4da...142 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #11 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor skal jeg bli kjent med en person som han knapt har møtt sjøl for at jeg kanskje aldri ser henne igjen om er par uker?🤔 Jeg er veldig avholdende til å møte nye mennesker og liker det dårlig. Jeg sosialiserer ikke så mye med mine egne venninner engang, blir veldig mentalt sliten Anonymkode: fdec8...dbf Kommuniserte du dette tydelig til kompisen din før dere flyttet sammen? Strengt tatt er det jo heller du som ikke burde bo i et kollektiv dersom du har disse vanskelighetene. I et kollektiv med unge mennesker vil det alltid være flere mennesker som kommer inn/ut av boligen dessverre. Anonymkode: 1e4da...142 3 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #12 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er helt normalt når man er ung, å være all over hverandre når man først møtes og er betatt. Så akkurat det argumentet føler jeg ikke du vil komme så langt med uansett... 😅 Anonymkode: 1e4da...142 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kommuniserte du dette tydelig til kompisen din før dere flyttet sammen? Strengt tatt er det jo heller du som ikke burde bo i et kollektiv dersom du har disse vanskelighetene. I et kollektiv med unge mennesker vil det alltid være flere mennesker som kommer inn/ut av boligen dessverre. Anonymkode: 1e4da...142 Vi bor ikke i et ungdomskollektiv. Vi er unge voksne. Hadde de vært 18 år så skulle jeg sagt noe annet og vært mer tolerant, men det er ikke tilfellet. Anonymkode: fdec8...dbf
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #13 Skrevet 15. september 2024 Så typen din og en kompis deler leilighet, og du bor der med typen på hans rom. Kompisen har over tid akseptert at det er en fremmed i hans leilighet. Men når han tilsvarene får en kjæreste så er det ikke ok? Anonymkode: a4302...90c
Klott Skrevet 15. september 2024 #14 Skrevet 15. september 2024 Som nyforelsket er det normalt å være "all over" på hverandre, men det er ikke normalt eller høflig å være det i fellesareal. Der får man være på soverommet. I fellesareal sitter man normalt i sofaen og stoler, lager mat, prater, lager plass for alle. 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #15 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Så typen din og en kompis deler leilighet, og du bor der med typen på hans rom. Kompisen har over tid akseptert at det er en fremmed i hans leilighet. Men når han tilsvarene får en kjæreste så er det ikke ok? Anonymkode: a4302...90c Leser du innlegget i det hele tatt?😂 Anonymkode: fdec8...dbf 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #16 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Så typen din og en kompis deler leilighet, og du bor der med typen på hans rom. Kompisen har over tid akseptert at det er en fremmed i hans leilighet. Men når han tilsvarene får en kjæreste så er det ikke ok? Anonymkode: a4302...90c Jeg og typen flytta sammen med en kompis i en helt NY leilighet. Jeg bodde med typen før dette. Er du blåst? Les innlegget Anonymkode: fdec8...dbf 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #17 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vi bor ikke i et ungdomskollektiv. Vi er unge voksne. Hadde de vært 18 år så skulle jeg sagt noe annet og vært mer tolerant, men det er ikke tilfellet. Anonymkode: fdec8...dbf Hva er grunnen til å være mer tolerant hvis dere var 18 enn 30? Jeg har sett folk på 50 som også er veldig klengete i starten. Men jeg vet også at folk har ulik toleranse for det og ville tatt mer hensyn. Hvor mye visste din kompis om ditt ubahag av å være rundt fremmede før han sa ja til å bo med dere? Og skjønte han hva det ville bety rent praktisk for ham? Kanskje du kan få typen din til å nevne for ham at du blir ille berørt når de er for fysiske foran deg, men det er litt vanskeligere å kreve at de ikke kan oppholde seg noe særlig i fellesarealer hvis han ikke har vært inneforstått med det fra begynnelsen. Det virker jo ikke som det er hele tiden siden de kun har møttes et par ganger, men hvis det blir oftere enn dere bruker fellesarealet kan du si ifra. Anonymkode: 6e1a7...5f7
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #18 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det er helt normalt når man er ung, å være all over hverandre når man først møtes og er betatt. Så akkurat det argumentet føler jeg ikke du vil komme så langt med uansett... 😅 Anonymkode: 1e4da...142 Ikke foran folk. Det er weird Anonymkode: fdec8...dbf
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #19 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva er grunnen til å være mer tolerant hvis dere var 18 enn 30? Jeg har sett folk på 50 som også er veldig klengete i starten. Men jeg vet også at folk har ulik toleranse for det og ville tatt mer hensyn. Hvor mye visste din kompis om ditt ubahag av å være rundt fremmede før han sa ja til å bo med dere? Og skjønte han hva det ville bety rent praktisk for ham? Kanskje du kan få typen din til å nevne for ham at du blir ille berørt når de er for fysiske foran deg, men det er litt vanskeligere å kreve at de ikke kan oppholde seg noe særlig i fellesarealer hvis han ikke har vært inneforstått med det fra begynnelsen. Det virker jo ikke som det er hele tiden siden de kun har møttes et par ganger, men hvis det blir oftere enn dere bruker fellesarealet kan du si ifra. Anonymkode: 6e1a7...5f7 Hvorfor skal jeg be typen si noe? Skal noe bli sagt, så sier jeg det sjøl. Anonymkode: fdec8...dbf 2
Miaiai Skrevet 15. september 2024 #20 Skrevet 15. september 2024 Kan dere ikke snakke om det? En ting er at dem sitter i armkroken/holder hender. Men og råkline, kline, ta på hverandre som man ikke får nok kan dem da trekke seg inn på rommet sitt. Men du kan ikke kreve at dem ikke kan sitte skikkelig i sofaen og i armkroken. Man må finne balansegangen her. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå