Gå til innhold

Vurderer å bli radiograf


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, i det siste har jeg tenkt litt på å droppe ut av bacheloren jeg har begynt på, og heller søke meg inn på radiografi til neste år. Jeg syntes yrket virker utrolig interessant, men er også usikker på om jeg er «smart nok». Har hørt veldig mye negativt om studiet, at veldig mange dropper ut osv. Er det noen som studerer radiografi eller jobber som radiograf som kan fortelle om dette stemmer? Er det virkelig så vanskelig? Har også hørt det er vanskelig å få jobb, men sånn føler jeg det er med de fleste utdannelser nå til dags  

og en annen ting, er det farlig for radiografer å være så eksponert for røntgen? Eller er man så godt beskytta at det ikke har noe å si?:) 

Anonymkode: 0b871...ddf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må også legge til; er det mulig å jobbe i utlandet med en norsk radiografutdannelse?

Anonymkode: 0b871...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke selv radiograf, men kjenner en som er det. Vedkommende trives i jobben veldig godt og har en del fritid fra jobben som hen bruker på å drive med hobbyer. Hva det angår vanskeligheter med å finne jobben, så er stort på vei det samme som med de andre yrkene i Norge - man må være villig til å flytte på seg.

Lykke til, op. Håper du får flere svar her 😊

Anonymkode: 68433...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei, i det siste har jeg tenkt litt på å droppe ut av bacheloren jeg har begynt på, og heller søke meg inn på radiografi til neste år. Jeg syntes yrket virker utrolig interessant, men er også usikker på om jeg er «smart nok». Har hørt veldig mye negativt om studiet, at veldig mange dropper ut osv. Er det noen som studerer radiografi eller jobber som radiograf som kan fortelle om dette stemmer? Er det virkelig så vanskelig? Har også hørt det er vanskelig å få jobb, men sånn føler jeg det er med de fleste utdannelser nå til dags  

og en annen ting, er det farlig for radiografer å være så eksponert for røntgen? Eller er man så godt beskytta at det ikke har noe å si?:) 

Anonymkode: 0b871...ddf

Jeg kjenner en som er radiograf, som ikke fremstår som voldsomt smart. 
Dette klarer du😊

Anonymkode: 0a280...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...