Gå til innhold

Musikk i alle klesbutikker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenk om de kunne droppe den musikken en time eller to om dagen. Blir sliten av den. Hører ikke hva de sier så umulig å spørre de om noe og.

Flere?

Anonymkode: d787b...591

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er helt enig.

De kan skru ned litt, da det tross alt er en klesbutikk og ikke et utested.

Anonymkode: 7fd37...18c

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt greit med musikk i butikker og på sentere. Ser ingen grunn til å ha det musestille i en slik arena. Har aldri opplevd at musikken er for høy til at en ikke kan ha vanlig samtale og spørre om noe heller.

Anonymkode: 88eb2...a0f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også en sånn som synes det er slitsomt. Jeg har et sett Loop Engage ørepropper med tanke på situasjoner som det, synes de hjelper.

Anonymkode: 48060...800

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare i klesbutikker. Her i Oslo spilles det høy musikk i de fleste butikker, tilogmed dagligvare! Jeg har forsøkt å si ifra men møter bare motstand. Det er ubegripelig at man syns det er greit med musikk over alt, dette er støy som skader alle. Som det ikke var nok med at mange har musikk rett på ørene og høy musikk i biler. 

Snart kreperer vel folk av å ha det stille rundt seg. Blir vel en ny folkesykdom der mennesker ikke klarer å være alene uten å ha på musikk, tv, radio. Kjenner flere som sier de blir stresset av stillhet for da kommer tankene de ikke ønsker å vedkjenne seg. 

Det er regelrett sykt. 

Anonymkode: 539bb...639

  • Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Tenk om de kunne droppe den musikken en time eller to om dagen. Blir sliten av den. Hører ikke hva de sier så umulig å spørre de om noe og.

Flere?

Anonymkode: d787b...591

Ja, jeg nettshopper heller for det er ubehagelig høyt. Sist jeg skulle shoppe med tenåringen, måtte vi nærmest rope til hverandre for å overdøve musikken for å snakke sammen. Vi gav opp og dro hjem og bestilte klærne over nett… Dumt, for da får man ikke prøvd klærne. Er for ille når musikken jager kundene vekk. Var ikke sånn før.

Anonymkode: b69b4...452

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har flere ganger gått ut fra butikkene pga masete musikk. 

Anonymkode: 16a4f...213

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har flere ganger gått ut fra butikkene pga masete musikk. 

Anonymkode: 16a4f...213

Og så klager butikkstanden over at butikkene mister fysiske kunder....

Anonymkode: 539bb...639

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg i sin tid sa ifra til Platekompaniet om hvor slitsomt det var å måtte bli påtvunget andres musikksmak mens man var i butikken deres.

Siden den gang har butikkvirksomheten deres gått den veien høna sparker, og det en gang så store Platekompaniet som hadde butikker "over alt", har nå bare en eneste gjenværende fysisk butikk.

Når det gjelder denne saken er rådet mitt å ta med produktet til kassen og si at man ønsker å kjøpe dette, men vil komme tilbake igjen en annen dag når man kan kjøpe noe uten å bli torturert av smakløs musikk valgt av en idiot som ikke aner hva god musikk er.

Slik vil forhåpentligvis butikkene lære etter hvert.

Anonymkode: f7dde...4df

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synes det er helt greit med musikk i butikker og på sentere. Ser ingen grunn til å ha det musestille i en slik arena. Har aldri opplevd at musikken er for høy til at en ikke kan ha vanlig samtale og spørre om noe heller.

Anonymkode: 88eb2...a0f

Tenk å oppleve å ha det musestille. Har tinnitus fra før.

Anonymkode: d787b...591

  • Liker 2
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med de stakkarsene som jobber der. De kan ikke holde lenge. 

Anonymkode: 6a724...667

  • Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over at det ikke er musikk i matvarebutikken engang. 
Her jeg bor er det lite musikk i kles butikkene og det er bare trist…

I utlandet er det mere liv og røre i butikken ..!! Hvorfor skal vi ha det stille når vi kan dra hjem å låse døra for å ha det stille? Blir det ikke stille nok når vi havner på gamlehjem? Eller på sykehus? 

Samfunnet er blitt nok tørt fra før av enn at vi skal ha det stille på toppen av kaka?

Hvor gamle er dere som mener det er for bråkete? Er det ikke folk over 75 som kanskje ville foretrukket å ha det silence?

alvoret kommer for en dag …. Ikke vits å framskynde det. Tenk på alle som er døv og som skulle ønske dem kunne HØRE!!?

vær glad dere lever og kan nyte liv og røre og dessuten er det sikkert lettere for dem som jobber i 8 timer hver dag å kunne slippe å høre dems egne tanker i hodet hele tia. Er ikke noen skam å ønske å kunne koble ut litt. 
 

selvfølgelig digger ikke jeg all musikk som blir spilt, men hører heller på en låt jeg ikke digger 100% enn å være i kirka eller i total stillhet. Noen går jo å nynner på sangen og det utstråler livsglede for meg.

uten musikk er livet ikke fullverdig 🎵🎶

Forresten er det mer irriterende at en del bibilioteker har innført regel om at det ikke skal være stille mere?
På et bibiliotek foretrekker jeg at det faktisk ER stille ,fordi det er vel det som er meningen på et bibiliotek? Men ikke etter den nyheten jeg hørte på tv tydeligvis.

Anonymkode: c8601...2e4

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg irriterer meg over at det ikke er musikk i matvarebutikken engang. 
Her jeg bor er det lite musikk i kles butikkene og det er bare trist…

I utlandet er det mere liv og røre i butikken ..!! Hvorfor skal vi ha det stille når vi kan dra hjem å låse døra for å ha det stille? Blir det ikke stille nok når vi havner på gamlehjem? Eller på sykehus? 

Samfunnet er blitt nok tørt fra før av enn at vi skal ha det stille på toppen av kaka?

Hvor gamle er dere som mener det er for bråkete? Er det ikke folk over 75 som kanskje ville foretrukket å ha det silence?

alvoret kommer for en dag …. Ikke vits å framskynde det. Tenk på alle som er døv og som skulle ønske dem kunne HØRE!!?

vær glad dere lever og kan nyte liv og røre og dessuten er det sikkert lettere for dem som jobber i 8 timer hver dag å kunne slippe å høre dems egne tanker i hodet hele tia. Er ikke noen skam å ønske å kunne koble ut litt. 
 

selvfølgelig digger ikke jeg all musikk som blir spilt, men hører heller på en låt jeg ikke digger 100% enn å være i kirka eller i total stillhet. Noen går jo å nynner på sangen og det utstråler livsglede for meg.

uten musikk er livet ikke fullverdig 🎵🎶

Forresten er det mer irriterende at en del bibilioteker har innført regel om at det ikke skal være stille mere?
På et bibiliotek foretrekker jeg at det faktisk ER stille ,fordi det er vel det som er meningen på et bibiliotek? Men ikke etter den nyheten jeg hørte på tv tydeligvis.

Anonymkode: c8601...2e4

Det er langt fra stille om musikken uteble. Jeg elsker konserter og musikk, men  i en butikk blir det bare  forstyrrende. 

Nettopp det som er problemet. 

 

Anonymkode: d787b...591

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig, er så mye støyforurensing i mange butikker. Jeg ender opp med å gå ut av de butikkene for det blir for slitsomt. Handler mye på nett da.

Anonymkode: 12ebe...d27

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dempet musikk er en ting, men høy musikk som det avogtil er på bl.a H&M er utrolig slitsomt.

Nystartet, stor Bli vakker butikk her jeg bor. De gangene jeg har vært innom veldig høy musikk. Bruker ikke lang tid på sånne steder. 

 

Anonymkode: 8b748...67c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er behagelig med musikk i butikk, for da blir jeg ikke så obs på alle andre som er der, på luftanlegget og susing fra skap. Da kan jeg bare gå i min verden og se etter det jeg trenger. Det bør selvfølgelig ikke være så høyt at man ikke kan prate med andre, og der skjønner jeg at vi har et problem, for det lydnivået er nok individuelt avhengig av hørselsskader eller kognitive problemer som vi jo også bør ta hensyn til. Men musikken hjelper altså meg til å stresse mindre.

Anonymkode: ed5a4...dea

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er forsket på at folk blir lenger og kjøper merker det er musikk i en butikk.

Noen liker det ikke, men de som lar seg positivt påvirke er fler.

Anonymkode: c068c...514

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte hvis det er en ungdomsbutikk har du konsert nattklubb nivå på musikken. Det er faktisk helseskadelig for de som jobber der.

Anonymkode: 40694...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Når det gjelder denne saken er rådet mitt å ta med produktet til kassen og si at man ønsker å kjøpe dette, men vil komme tilbake igjen en annen dag når man kan kjøpe noe uten å bli torturert av smakløs musikk valgt av en idiot som ikke aner hva god musikk er.

Slik vil forhåpentligvis butikkene lære etter hvert.

Anonymkode: f7dde...4df

De vil ikke lære, bare bli glad for å slippe å forholde seg til en irriterende kunde.

Jeg har ofte snudd i døra i klesbutikker fordi de spiller så ekstremt jævlig musikk, sånn som på treningssenter. Noen få ganger spiller de ordentlig musikk på steder med litt rocka klær. Det gjør meg ingeting om et sted spiller musikk jeg ikke liker, så lenge det er ordentlig musikk. Men det er nesten alltid av typen Sirkus Eliassen og sånn sjelløs autotunighelvete som går tjue av på dusinet på NRJ og MPetre.

Anonymkode: 6e1bb...159

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...