Gå til innhold

Vennskap som tok slutt fordi min venn trodde jeg var like gammel som henne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er medlem i en hobby Facebook gruppe, og der chatter jeg av og til med noen av medlemmene.

Et medlem som bor i min by begynte plutselig å chatte med meg i vår, og vi diskuterte vår felles hobby og etter vært ble det også litt privat. Vi hadde den samme humoren og mye av de samme interessene, og jeg begynte etter hvert å se på henne som en venninne og foreslo at vi kunne møtes siden vi bodde bare et par kilometer fra hverandre, og hun var helt enig.

Hun var frampå og sendte masse meldinger og etter hvert bilder av seg selv, og jeg så da at hun var minst 20 år yngre enn meg.

Jeg sendte et bilde av meg selv og skrev hvor gammel jeg var, og fikk da til svar at hun hadde trodd at jeg var på hennes alder, men at jeg så yngre ut.

Har etter dette ikke hørt et pip fra henne, og jeg synes det er så trist for jeg trodde jeg hadde fått en ny veninne som jeg kunne være sammen med.

Hun er hetero så det er ikke det at hun hadde begynt å få varme følelser for meg.

Anonymkode: da9d6...520

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke slik at man ser alderen på folk som er på fb da? Høres veldig rart ut at dere liksom ikke visste om det. 

Men forøvrig, hun trodde vel at dere var jevnaldrende og ønsket vel en venninne på egen alder. Det er ikke vanlig for mange å henge med mennesker som er 20 år eldre eller yngre. De gangene det skjer har man hatt en relasjon som nabo eller kollega over tid. 

Fokuser heller på hobbyen din du.

Anonymkode: 45fbd...1d6

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er det ikke slik at man ser alderen på folk som er på fb da? Høres veldig rart ut at dere liksom ikke visste om det. 

Men forøvrig, hun trodde vel at dere var jevnaldrende og ønsket vel en venninne på egen alder. Det er ikke vanlig for mange å henge med mennesker som er 20 år eldre eller yngre. De gangene det skjer har man hatt en relasjon som nabo eller kollega over tid. 

Fokuser heller på hobbyen din du.

Anonymkode: 45fbd...1d6

Hvor kan man se alderen på de som er på Facebook da?

Jeg har ikke profilbilde av meg og det står heller ikke hvor gammel jeg er noe sted.

Ts

Anonymkode: da9d6...520

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er det ikke slik at man ser alderen på folk som er på fb da? Høres veldig rart ut at dere liksom ikke visste om det. 

Men forøvrig, hun trodde vel at dere var jevnaldrende og ønsket vel en venninne på egen alder. Det er ikke vanlig for mange å henge med mennesker som er 20 år eldre eller yngre. De gangene det skjer har man hatt en relasjon som nabo eller kollega over tid. 

Fokuser heller på hobbyen din du.

Anonymkode: 45fbd...1d6

Men når man er på bølgelengde med absolutt alt, så spiller det vel ingen rolle at den ene er 32 og den andre 52 år?

Ts

Anonymkode: da9d6...520

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men når man er på bølgelengde med absolutt alt, så spiller det vel ingen rolle at den ene er 32 og den andre 52 år?

Ts

Anonymkode: da9d6...520

Helt enig. Jeg er god venn med en tidligere kollega av meg, hun er 59 år og jeg er 31 år. Vi har flere ting til felles, møtes for en kaffe i blant, snapper hver dag og ringes en gang i blant. 

Anonymkode: 00ca7...673

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 20 års mellomrom er man ofte i litt forskjellige stadier i livet. Selv har jeg venner som er så mye yngre enn meg, men det er ikke alle som ønsker venner som er så forskjellig i alder. Og det må man bare leve med og respektere.

Anonymkode: 9f001...2ff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde kanskje ikke oppsøkt folk som var 20 år eldre for vennskap, rett og slett fordi jeg hadde tenkt vi var på forskjellig sted i livet. Men jeg hadde ikke hatt noe problem med å ha venner som er 20 år eldre. Så i ditt tilfelle, når dere da klikker godt og har mye like interesser osv, er det jo helt tullete å ikke ville møtes og være venner bare fordi den ene er 20 år eldre enn den andre. Jeg har venner som er både ti år eldre og yngre, de er jo akkurat like gode venner de som de som er jevngamle. Det kommer jo ann på personlighet og hvor mye tid man investerer i hverandre. 

Skjønner godt du ble skuffet❤️

Anonymkode: ac511...da7

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på din alder. Skjønner at du ble skuffet, men samtidig så forstår jeg jo godt at en som er 32 ikke er ute etter en venninne på 52. Da jeg var 32 år ønsket jeg venninner i alderen ca 28-33, for jeg følte meg i tillegg ung for alderen. 52 var helt uaktuelt.

Anonymkode: 95851...2a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 39 og har nylig fått en ny venninne som er 66 år. Hun er et herlig menneske og vi har masse til felles. Jeg har også en nær venninne som er 23 år. Alder er virkelig bare et tall i vennskap, det blir noe helt annet med forhold. 

Anonymkode: eb029...ae2

  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er ikke åpne for vennskap på tvers av alder. Litt trist egentlig, for det er jo like givende så lenge man passer sammen. Du får bare godta det, men skjønner at det er litt kjipt. Har selv en venninne som er 20 år eldre og en kamerat som er enda litt eldre. Kolleger begge to, så det handlet jo om felles interesser og god vennekjemi. Og så har jeg aldri brydd meg så mye om alder. Folk er så ulike til sinns. Jeg datet en jevnaldrende fyr en gang som var en gretten og negativ gubbelur. På en studietur da jeg var 20 hadde jeg egentlig best kjemi med ei i 60 årsalderen, så vi var ute og danset et par ganger 😅 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.9.2024 den 0.31):

Hvor kan man se alderen på de som er på Facebook da?

Jeg har ikke profilbilde av meg og det står heller ikke hvor gammel jeg er noe sted.

Ts

Anonymkode: da9d6...520

Du må ha profilbilde vettu ;) Egentlig burde jenta visst du var 30 år eldre, for det er som regel bare gamle kjerringer som ikke har profilbilde - dr har heller bilde av en ekke liten hund eller tre ... hundedamer 🤮

Anonymkode: 28449...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 35 og har venner som er 50+. Selv om vi er på ulike stadier i livet, kan man gjøre mye hyggelig likevel. Syns det er rart å avvise kun pga alder. 

Anonymkode: 20347...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har venner som er mye eldre enn meg, som jeg har møtt gjennom felles interesser. Er man voksen så er man voksen, da har ikke alder så mye å si.

Anonymkode: 889e0...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer an på settingen, har null problemer med å møtes for noe hobbyrelatert sammen to og to, men hadde sannsynligvis ikke blitt nær venninne med noen og invitert hjem på middag el med så stor aldersforskjell. Men så har jeg aldri blitt venninne med noen med mer enn maks 7 års aldersforskjell, selvsagt åpen for at det allikevel kunne ha skjedd, men det har bare ikke falt seg sånn.

Anonymkode: 96a99...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok hun som er 20 år yngre som tenker at dere er forskjellge bare i bakgrunn i alder. Tenker hun er i begynnelsen av 20 årene? Folk over 30 modnes mer. 

Godt voksne mennesker tenker ikke på alder på den måten så lenge en har det hyggelig sammen og like interesser. 

Anonymkode: 10569...607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 45, og vet ikke helt om jeg heller hadde fått inn for å bli venn med noen på 65..

Jeg har mange kolleger i den alderen og synes det er trivelig å være med de. Men vennskap er best når vi er på ca samme sted i livet. 

Jeg har barn i grunnskole, de har nettopp fått barnebarn. De går snart av meg pensjon, jeg har lenge igjen...

Anonymkode: 7d9e4...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er 44, har en venninne på 70 som jeg har vært venner med siden jeg var 28, og har et par venner på 23-25 også. 

Er ikke «på samme sted i livet» som de fleste 44-åringer heller, alder er lite interessant for vennskap.

Anonymkode: 971c8...7dd

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du må ha profilbilde vettu ;) Egentlig burde jenta visst du var 30 år eldre, for det er som regel bare gamle kjerringer som ikke har profilbilde - dr har heller bilde av en ekke liten hund eller tre ... hundedamer 🤮

Anonymkode: 28449...cf3

Har et morsomt bilde fra da jeg var baby.

Har ikke hund

Ts

Anonymkode: da9d6...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart. Har venninner som er yngre og mye eldre enn meg🤷🏻‍♀️

Anonymkode: fcfb3...d3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...