Gå til innhold

Dele bolig med utleier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ville dere bodd i en bolig sammen med utleier? Der kjøkken, bad, stue og inngang er felles?

Kalles det kollektiv? 

På Finn.no er det mange sånne annonser.

Anonymkode: 0c737...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Ville dere bodd i en bolig sammen med utleier? Der kjøkken, bad, stue og inngang er felles?

Kalles det kollektiv? 

På Finn.no er det mange sånne annonser.

Anonymkode: 0c737...3de

Nei, ikke i dag. Mulig i yngre dager, men en skal da være desperat etter bolig, og kjenne utleier, som en nesten blir samboer med. 

Anonymkode: ebd64...799

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ville dere bodd i en bolig sammen med utleier? Der kjøkken, bad, stue og inngang er felles?

Kalles det kollektiv? 

På Finn.no er det mange sånne annonser.

Anonymkode: 0c737...3de

Aldri Finn på å gjøre det. Vedkommende kn være gal og da har hn ødelagt livet sitt på 1-2-3. Leide av en i samme hus og han urinerte på alt vi eide, var pervers og snakka om kroppen til barnebarnet sitt på ti år. Svogeren hans som også er kompis av han sitter i fengsel for p*dofili nå. Det er så stor risiko ved å leie at å leie av noen i samme hus kan i verdte fall føre til katastrofe…

 

 

Anonymkode: de52a...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da måtte det vært noen jeg kjente godt og trivdes godt sammen med. Kan egentlig ikke komme på noen jeg kunne tenke meg å bo sammen med på den måten…

Jeg leier i samme hus som utleier, men separate boenheter. Det holder. 😛

Anonymkode: 5b7c6...fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det selv to ganger, og det gikk veldig fint. Første gang hos kompis og andre gang fant jeg rommet på Finn. 

Mulig det er flere raringer på bygda, dette var i Oslo. 

Etter at jeg kjøpte leilighet leier jeg ut selv, men bare noen måneder i året på korttidsleie 3-4 måneder. På den måten får jeg litt bedre råd. Har aldri opplevd noe ubehagelig.

Anonymkode: df51b...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som kollektiv, og jeg er veldig glad for at jeg ikke trenger å leve sånn (har prøvd studentebolig ett år. Har også hatt felles inngang med utleier, men vi hadde alt som var i 2. etasje, så det var noe helt annet.

Anonymkode: 54e27...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har leid ut selv.  Jeg eier et rekkehus i Oslo med tre soverom,  og bruker bare et selv.  Da renten steg,  leide jeg ut et rom til en som skulle gå på kurs i seks måneder.  Han fikk da eget bad,  og disponerte kjøkken og stue med meg.  Det gikk veldig fint. Han brukte så og si aldri stuen, men holdt seg mest på rommet sitt. 

Kvinne 33.

Anonymkode: 6d63f...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det høres ut som kollektiv, og jeg er veldig glad for at jeg ikke trenger å leve sånn (har prøvd studentebolig ett år. Har også hatt felles inngang med utleier, men vi hadde alt som var i 2. etasje, så det var noe helt annet.

Anonymkode: 54e27...38b

Hva i alle dager? Føler du deg bedre må som du får rakket ned på en masse folk? 

Mine aller morsomste år i livet var faktisk i et kollektiv med fire andre. ❤️

Anonymkode: df51b...7e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alternativet er et "vanlig" kollektiv bestående av kun leietakere, ville jeg generelt ansett å dele bolig med eier av boligen som et bedre alternativ. De vil vel være mer opptatt av ro og orden. At noen som har kommentert i tråden har vært uheldig og havnet sammen med en psykopat, ville jeg ikke vektlagt. Det som er viktig å vurdere er jo om du ønsker å dele bolig med noen (enn så lenge) ukjente eller om du vil bo alene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva i alle dager? Føler du deg bedre må som du får rakket ned på en masse folk? 

Mine aller morsomste år i livet var faktisk i et kollektiv med fire andre. ❤️

Anonymkode: df51b...7e7

Ikke meg du siterer, men er det å «rakke ned på» noen å fortelle at man ikke foretrekker eller ønsker å bo slik?

Alle er heller ikke supersosiale, utadvendte individer som stortrives i flokk og ønsker å bo tett på andre, spesielt ikke mennesker de egentlig ikke har valgt selv.

Anonymkode: 4d789...10b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke turt, og tror heller ikke jeg hadde klart det mtp begrensningene det gir sosialt. Man kan jo ikke alltid ta imot besøk som normalt ser jeg for meg. Og så høres det slitsomt ut å må støte på en "fremmed" hele tiden. Jeg elsker å lage meg mat på veldig rare tidspunkt også. 

Så dette hadde ikke passet meg, men ikke alle er så sær som meg og jeg kan skjønne mange synes dette er veldig genialt og sosialt 👌

Anonymkode: 59aae...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde ikke turt, og tror heller ikke jeg hadde klart det mtp begrensningene det gir sosialt. Man kan jo ikke alltid ta imot besøk som normalt ser jeg for meg. Og så høres det slitsomt ut å må støte på en "fremmed" hele tiden. Jeg elsker å lage meg mat på veldig rare tidspunkt også. 

Så dette hadde ikke passet meg, men ikke alle er så sær som meg og jeg kan skjønne mange synes dette er veldig genialt og sosialt 👌

Anonymkode: 59aae...b91

Siterer meg selv her for å oppklare noe som kom rart ut. Først skriver jeg begrensninger sosialt og med det mener jeg for min egen krets, og på slutten innlegget skriver jeg sosialt som positivt og da mener jeg at det er jo mange som liker det sosiale med nettopp huseieren og evt dens besøk. At man liker prinsippet jo flere jo bedre. 

Anonymkode: 59aae...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leier pr dags dato et rom ut i leiligheten min mens jeg bor her selv. Deler kjøkken, bad, stue. Var en kompis som hadde en bekjent som trengte et sted i noen måneder. Går helt greit, hyggelig kar. Men selv om leiligheten har grei størrelse på ca 90 m2. Så kjenner jeg det skal bli godt når leieperioden er over, og jeg bor for meg selv igjen 😁. Har bodd så lenge alene at jeg har blitt vant med å ikke trenge å vente på tur på kjøkken-bad-tv, vandre naken fra badet til soverommet 😳, ja mye jeg savner å kunne gjøre.

Den perioden av livet med å bo i kollektiv føler jeg er over for min del. Eneste grunnen ville vært, viss jeg flyttet til en by det var så dyrt å bo at jeg ikke hadde noe annet valg.

 

Anonymkode: 8bca8...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har leid rom og delt bad med utleier. Det gikk fint.

Jeg bodde også i kollektiv de 5 årene jeg studerte, og en av mine beste venninner ble jeg kjent med da vi flyttet inn i samme kollektiv.

Jeg tror mange har godt av å bo i kollektiv slik at de lærer seg å ta hensyn til andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...