Gå til innhold

Jeg og samboer har slått opp.. når kan jeg date igjen?


Snerosa

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren min har slått opp. Vi eier et hus sammen og har et barn. Forholdet vårt har vært dødt siden vi fikk barn.. vi kom oss aldri igjen, og jeg blir bare sliten hver gang jeg merker han prøver å hinte til å ha sex med meg.. jeg har rett og slett ikke lyst på han lenger i hele tatt 🥲

Jeg vet han allerede har vært på en «date» med en kollega. En tur i skogen eller noe slikt. Jeg er glad på hans vegne, og det gjør meg ingenting. 
 

Men, når kan jeg begynne å date igjen? Vi skal bo sammen nesten et år til før vi får solgt huset (tror jeg), og jeg vet ikke om jeg klarer å gå i så mange måneder uten litt flørting og litt kjærlighet fra noen.. er sååå redd jeg blir stempla som bitch dersom jeg tar kontakt med andre menn for tidlig.. eller hva er de uskrevne reglene her? 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes generelt det er bra å være hensynsfull på dette, fint at du tenker sånn. Det vrir seg i meg når noen som har dumpet en sønderknust partner skal ut og svinge seg i datingverdenen med en eneste gang. Gjerne mens venner sier "Du er singel og trenger ikke tenke på noen andre!! Nyt det!!".

Her, derimot, har eksen allerede begynt å se seg om etter andre damer. Bruddet virker også tålelig gjensidig. Da tenker jeg du selvfølgelig kan gjøre tilsvarende du også. Du blir virkelig ingen bitch av å gjøre det samme som ham i en tilsvarende situasjon og sinnsstemning som hans. Du får selvfølgelig vurdere hva du tenker om hvordan det blir å date på hver sin kant mens man bor sammen, men det moralske her er ingenting å tenke på.

Anonymkode: 763a9...7e1

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Om 7 år.

Anonymkode: 7ed63...fbe

7 år?? Hjelp… da er jeg jo 40 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ingen regler for dette. Det er når det passer for deg. Du trenger jo ikke annonsere det rundt?

Anonymkode: 105b4...916

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Finnes ingen regler for dette. Det er når det passer for deg. Du trenger jo ikke annonsere det rundt?

Anonymkode: 105b4...916

Nei, jeg tenker at tinder ikke er noe for meg, for da blir det virkelig annonsert rundt, og jeg bor i lita bygd på 9000 innbyggere. 
 

hvordan kommer jeg i kontakt med menn da?🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg synes generelt det er bra å være hensynsfull på dette, fint at du tenker sånn. Det vrir seg i meg når noen som har dumpet en sønderknust partner skal ut og svinge seg i datingverdenen med en eneste gang. Gjerne mens venner sier "Du er singel og trenger ikke tenke på noen andre!! Nyt det!!".

Her, derimot, har eksen allerede begynt å se seg om etter andre damer. Bruddet virker også tålelig gjensidig. Da tenker jeg du selvfølgelig kan gjøre tilsvarende du også. Du blir virkelig ingen bitch av å gjøre det samme som ham i en tilsvarende situasjon og sinnsstemning som hans. Du får selvfølgelig vurdere hva du tenker om hvordan det blir å date på hver sin kant mens man bor sammen, men det moralske her er ingenting å tenke på.

Anonymkode: 763a9...7e1

Ååh takk for flott svar ☺️ behagelig! 
 

ja kommer jo til å være passe diskré med datingen, for å si det sånn 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen regel, men å haste videre er sjeldent lurt. Det er noe med å prøve seg litt alene og stå på egne bein. Kjenne man takler det og ikke er avhengig av en annen for egen lykke. Det å få orden på økonomi og ikke minst med barn ha fokus på dem og den nye situasjonen.

Anonymkode: 6f514...de0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du vente når han ikke gjør det? Date i vei! 

Anonymkode: 9e30f...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snerosa skrev (35 minutter siden):

Jeg og samboeren min har slått opp. Vi eier et hus sammen og har et barn. Forholdet vårt har vært dødt siden vi fikk barn.. vi kom oss aldri igjen, og jeg blir bare sliten hver gang jeg merker han prøver å hinte til å ha sex med meg.. jeg har rett og slett ikke lyst på han lenger i hele tatt 🥲

Jeg vet han allerede har vært på en «date» med en kollega. En tur i skogen eller noe slikt. Jeg er glad på hans vegne, og det gjør meg ingenting. 
 

Men, når kan jeg begynne å date igjen? Vi skal bo sammen nesten et år til før vi får solgt huset (tror jeg), og jeg vet ikke om jeg klarer å gå i så mange måneder uten litt flørting og litt kjærlighet fra noen.. er sååå redd jeg blir stempla som bitch dersom jeg tar kontakt med andre menn for tidlig.. eller hva er de uskrevne reglene her? 

Dere kan leie et lite krypinn, der den som ikke har barnet bor i om dere deler 50/50 så bor den som har barnet i huset, så slipper dere å gå oppå hverandre i salgsperioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...