Gå til innhold

Tinder-date kritiserer 24-timers regelen min


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt perspektiv her, da jeg kommer fra usunne og voldelige forhold og noen ganger lurer på om jeg setter for strenge krav.

Jeg er en kvinne på 30 år som har matchet med en fyr på 32 på Tinder, og vi har snakket en stund over tekst og telefon. Jeg nevnte tidlig at jeg liker å møtes offentlig, og at jeg trenger 24 timers varsel, eller i det minste en invitasjon dagen før, slik at jeg kan planlegge dagen min, antrekket, hundestell osv.

Han har ikke spurt meg ut på en ordentlig date ennå, og i dag spurte han meg om å komme over med veldig kort varsel. Jeg sa nei, fordi jeg synes det er for risikabelt. Han svarte med å spørre om vi kunne se en film sammen i dag i stedet. Jeg svarte at jeg gjerne ville se en film med ham i morgen. Deretter begynte han å kritisere min 24-timers regel og sa at jeg gjør det vanskeligere enn det trenger å være.

Jeg ble opprørt og la på telefonen, fordi jeg følte jeg måtte forklare meg selv gang på gang.

Er jeg overfølsom? Er jeg for rigid med kravene mine?

Anonymkode: e88b6...121

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg syns du er for rigid...Men det er min mening.. You do you.. 

Anonymkode: 6367e...ca4

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig start. I begynnelsen skal det ikke være komplisert for noen av dere. Move on. 

  • Liker 19
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du må «planlegge dagen din og antrekket ditt» så er det rimelig teit, ja, men dersom du behøver pass til hunden din så er jo det en helt legitim forklaring. Jeg stusser dog over at en hund ikke kan være et par-tre timer alene hjemme. 

Anonymkode: 161c2...439

  • Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kanskje litt. Du kunne jo ha foreslått en tur om du ikke ville ha han hjem, sånn bare for å treffe ham om du er interessert?

Anonymkode: d6c79...77f

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lang forvarsel du trenger da. Men hvis det er det du har behov for, så burde han være mann nok til å respektere det - uten å kritisere det. Og så ber han deg til noe 24 timer før. Ser ikke problemet med det. Det er da ikke så hast å møtes? Eller brenner det i boxeren hans?

Bare hold på kravene dine du. Sett grensene du ønsker og trenger. Bruk det gjerne som en indikator! En bra mann respekterer dette uten å utfordre deg så tidlig i fasen, slik han gjør. Sistnevnte er et dårlig tegn, spør du meg.

Endret av Bombasi
  • Liker 11
  • Nyttig 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det som er respektløst er at du har vært tydelig på at du ønsker å møtes på et offentlig sted første gang. Da bør han ikke be deg hjem til seg🙄

Anonymkode: bcced...ce1

  • Liker 16
  • Nyttig 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt rimelig at du vil møtes offentlig og ha planlagt møtet i minst ett døgn. Du har et liv å ta vare på.

  • Liker 11
  • Nyttig 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, synes ikke du er overfølsom eller rigid. Synes det er helt riktig å ville møtes på offentlig sted de første gangene til man blir bedre kjent. Og jeg liker også å få litt tid på å forberede meg før et møte, spesielt i startfasen. 

Anonymkode: 4a6ab...be8

  • Liker 5
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg trenger litt perspektiv her, da jeg kommer fra usunne og voldelige forhold og noen ganger lurer på om jeg setter for strenge krav.

Jeg er en kvinne på 30 år som har matchet med en fyr på 32 på Tinder, og vi har snakket en stund over tekst og telefon. Jeg nevnte tidlig at jeg liker å møtes offentlig, og at jeg trenger 24 timers varsel, eller i det minste en invitasjon dagen før, slik at jeg kan planlegge dagen min, antrekket, hundestell osv.

Han har ikke spurt meg ut på en ordentlig date ennå, og i dag spurte han meg om å komme over med veldig kort varsel. Jeg sa nei, fordi jeg synes det er for risikabelt. Han svarte med å spørre om vi kunne se en film sammen i dag i stedet. Jeg svarte at jeg gjerne ville se en film med ham i morgen. Deretter begynte han å kritisere min 24-timers regel og sa at jeg gjør det vanskeligere enn det trenger å være.

Jeg ble opprørt og la på telefonen, fordi jeg følte jeg måtte forklare meg selv gang på gang.

Er jeg overfølsom? Er jeg for rigid med kravene mine?

Anonymkode: e88b6...121

Jeg synes at det virker som han har lav respekt for dine grenser. Jeg tror ikke han er ute etter noe seriøst, for når man er det, er man villig til å planlegge i forkant. 

Anonymkode: 22e33...507

  • Liker 9
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. At det kan være praktisk vanskelig med f.eks. hundepass skjønner han sikkert. At du ønsker å treffes offentlig første gang er forståelig nok, særlig med dine dårlige erfaringer, og selv om en fyr som neppe har gjort en flue fortred selv kanskje ikke tenker på det bør han åpenbart vise forståelse for det. Det er også helt okay å generelt like å ha litt forvarsel og planlegge dagene sine.

Men at du faktisk setter en regel i timer, og tilsynelatende takker nei til ting du egentlig kan pga. denne regelen i seg selv, det skjønner jeg jo at han synes er å gjøre ting vanskeligere enn de trenger å være. Det høres veldig rigid ut, og det er også lett (og ganske naturlig) å tolke det som et uttrykk for manglende interesse. Du setter selvfølgelig de grensene du må for å være komfortabel, men det vil nok lukke en del dører.

Anonymkode: bc203...700

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En moden mann som hadde likt deg godt hadde satt din regel på pluss. Du tar godt vare på deg selv. Hva er det å ikke like? 

Endret av Sveits
  • Liker 4
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere virker veldig sære begge to. 24-timersregelen din er sær, men det er også veldig sært å ikke respektere noe som er så enkelt å respektere. 

Anonymkode: 04d42...33a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorvidt du har litt sære regler eller ikke er egentlig ikke så relevant. Du er i din fulle rett til å sette de grensene som er riktige for deg, og at det er så vanskelig for ham å respektere dem er et dårlig tegn.

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg trenger litt perspektiv her, da jeg kommer fra usunne og voldelige forhold og noen ganger lurer på om jeg setter for strenge krav.

Jeg er en kvinne på 30 år som har matchet med en fyr på 32 på Tinder, og vi har snakket en stund over tekst og telefon. Jeg nevnte tidlig at jeg liker å møtes offentlig, og at jeg trenger 24 timers varsel, eller i det minste en invitasjon dagen før, slik at jeg kan planlegge dagen min, antrekket, hundestell osv.

Han har ikke spurt meg ut på en ordentlig date ennå, og i dag spurte han meg om å komme over med veldig kort varsel. Jeg sa nei, fordi jeg synes det er for risikabelt. Han svarte med å spørre om vi kunne se en film sammen i dag i stedet. Jeg svarte at jeg gjerne ville se en film med ham i morgen. Deretter begynte han å kritisere min 24-timers regel og sa at jeg gjør det vanskeligere enn det trenger å være.

Jeg ble opprørt og la på telefonen, fordi jeg følte jeg måtte forklare meg selv gang på gang.

Er jeg overfølsom? Er jeg for rigid med kravene mine?

Anonymkode: e88b6...121

Viss han ikke tåler en såpass enkel greie helt i starten så tenker jeg at han gjør det vanskeligerw enn det trenger å være og antagelig ikke er noe sånn voldsomt å satse på. 

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg trenger litt perspektiv her, da jeg kommer fra usunne og voldelige forhold og noen ganger lurer på om jeg setter for strenge krav.

Jeg er en kvinne på 30 år som har matchet med en fyr på 32 på Tinder, og vi har snakket en stund over tekst og telefon. Jeg nevnte tidlig at jeg liker å møtes offentlig, og at jeg trenger 24 timers varsel, eller i det minste en invitasjon dagen før, slik at jeg kan planlegge dagen min, antrekket, hundestell osv.

Han har ikke spurt meg ut på en ordentlig date ennå, og i dag spurte han meg om å komme over med veldig kort varsel. Jeg sa nei, fordi jeg synes det er for risikabelt. Han svarte med å spørre om vi kunne se en film sammen i dag i stedet. Jeg svarte at jeg gjerne ville se en film med ham i morgen. Deretter begynte han å kritisere min 24-timers regel og sa at jeg gjør det vanskeligere enn det trenger å være.

Jeg ble opprørt og la på telefonen, fordi jeg følte jeg måtte forklare meg selv gang på gang.

Er jeg overfølsom? Er jeg for rigid med kravene mine?

Anonymkode: e88b6...121

Du har dine krav og de bør evt dater respektere.

Om de er rigide for noen eller ei spiller kaine kasserolle, da du er du og andre ikke er deg

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei til han, enig med at han ikke var ute etter å respektere at du vil møtes offentlig. Noen ganger betyr film, at de vil ha sex. trenger ikke være det, men stor sjangse at han der uansett ikke er serriøs. 

Anonymkode: 1518b...e76

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei til han, enig med at han ikke var ute etter å respektere at du vil møtes offentlig. Noen ganger betyr film, at de vil ha sex. trenger ikke være det, men stor sjangse at han der uansett ikke er serriøs. 

Anonymkode: 1518b...e76

Hadde absolutt aldri dratt hjem til en fyr jeg ikke har møtt før for å se film, det er jo veldig utrygt, bare med masingen og presset de kan komme med også, selv om de ikke nødvendigvis angriper. Jeg syns det kan være vanskelig å sette grenser, for jeg sier ifra, men føler menn selv om de er snille, ikke egentlig forstår meg og den draes lengre enn jeg er konfortabel med. Noen ganger må du jo bare bli bestemt, si NEI, å gå, noen forstår ikke hyggelig avslag på kos en gang. 

Anonymkode: 1518b...e76

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg trenger litt perspektiv her, da jeg kommer fra usunne og voldelige forhold og noen ganger lurer på om jeg setter for strenge krav.

Jeg er en kvinne på 30 år som har matchet med en fyr på 32 på Tinder, og vi har snakket en stund over tekst og telefon. Jeg nevnte tidlig at jeg liker å møtes offentlig, og at jeg trenger 24 timers varsel, eller i det minste en invitasjon dagen før, slik at jeg kan planlegge dagen min, antrekket, hundestell osv.

Han har ikke spurt meg ut på en ordentlig date ennå, og i dag spurte han meg om å komme over med veldig kort varsel. Jeg sa nei, fordi jeg synes det er for risikabelt. Han svarte med å spørre om vi kunne se en film sammen i dag i stedet. Jeg svarte at jeg gjerne ville se en film med ham i morgen. Deretter begynte han å kritisere min 24-timers regel og sa at jeg gjør det vanskeligere enn det trenger å være.

Jeg ble opprørt og la på telefonen, fordi jeg følte jeg måtte forklare meg selv gang på gang.

Er jeg overfølsom? Er jeg for rigid med kravene mine?

Anonymkode: e88b6...121

Her er alt du trenger å vite om denne gjøken. Han spør deg "over på en film" also known as "jeg prøver å få til netflix&chill, og vil helst at du dukker opp på dørstokken min slik at jeg slipper å legge energi i å planlegge en ordentlig date".
Det at han kritiserer deg for 24-timers regelen din (og til og med nekter å se din side av saken!) er nok fordi hans skjøre manne-ego fikk en brist når han innså at han ikke fikk deg så lett.

Jeg syns ikke du er rigid. Dropp denne mannen, og prøv med en annen. 

  • Liker 9
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det helt ærlig er han som gjør seg vanskelig. I stedet for å si ja til å gjøre det i morgen, så begynner han å kritisere grenser som du har dine grunner for å ha. 

Mine grenser trenger egentlig ikke å gi mening for andre, de gir mening for meg, og hvis noen respekterer meg og tror at jeg er en voksen kapabel til å ta vare på meg selv, så respekterer de grensene mine fordi de er viktige for meg

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...