Gå til innhold

Sjef som kommentrer kroppsspråk og mener operasjoner bør tas privat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt noen helseutfordringer de siste månedene. Selv mener jeg det ikke har gått utover jobben, jeg har ikke vært borte en eneste dag fra jobb på over to år. Som følge av at jeg venter på en underlivsoperasjon har jeg vært litt sliten, men som sagt vært på jobb og stått på. Forrige uke kommenterte sjefen min at jeg jobbet litt sakte, dette ble sagt til meg rett foran flere kolleger. Etterpå kom hun tilbake til meg og foreslo at operasjonen jeg venter på og skal ta i det offentlige om en mnd, kan tas privat for 60000.- Hun hadde sjekket for meg slik at jeg vil kunne være tilbake før vi står ovenfor en krevende periode på jobb i november.. Dersom jeg tar operasjonen i det offentlige er jeg trolig sykmeldt når den krevende perioden inntreffer.
Er det greit at en sjef opptrer på denne måten?

k49

Anonymkode: 5b191...c29

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Dårlig sjef rett og slett. Jeg ville evt kommentert tilbake om jobben var villig til å dekke privat operasjon slik at jeg kom raskere tilbake.

Anonymkode: 5e118...cb9

  • Liker 10
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har hatt noen helseutfordringer de siste månedene. Selv mener jeg det ikke har gått utover jobben, jeg har ikke vært borte en eneste dag fra jobb på over to år. Som følge av at jeg venter på en underlivsoperasjon har jeg vært litt sliten, men som sagt vært på jobb og stått på. Forrige uke kommenterte sjefen min at jeg jobbet litt sakte, dette ble sagt til meg rett foran flere kolleger. Etterpå kom hun tilbake til meg og foreslo at operasjonen jeg venter på og skal ta i det offentlige om en mnd, kan tas privat for 60000.- Hun hadde sjekket for meg slik at jeg vil kunne være tilbake før vi står ovenfor en krevende periode på jobb i november.. Dersom jeg tar operasjonen i det offentlige er jeg trolig sykmeldt når den krevende perioden inntreffer.
Er det greit at en sjef opptrer på denne måten?

k49

Anonymkode: 5b191...c29

Du som har valgt å gi sjefen for mange opplysninger og om han tilbyr seg å betale for privat oprasjon så kjør på

Anonymkode: 5e54c...c5f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dette er selvsagt ikke greit, men det finnes arbeidsgivere som er villige til å betale for privat helsehjelp til sine ansatte for å slippe at ansatte er sykmeldte i påvente av ulike undersøkelser og behandling det er lang ventetid på. Så lenge sjefen din ikke er interessert i å betale for din operasjon har hun ingenting med å undersøke hva den vil koste privat.

Anonymkode: 3aef8...aa4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Hun har ingenting med hvilke avgjørelser som vurderes eller tas om din helse. Hvis man har respekt for sine ansatte tar man imot beskjeder om planlagt helserelatert fravær, og lar vær å spørre om hva slags operasjon det er, historikk, planer og andre ting. Man spør når du blir borte og thats it.

Hvis man er en GOD sjef spør man om det er noe du trenger, hvordan det går med deg, og aksepterer at en ansatt en sjelden gang trenger litt mer tid eller gjør litt mindre på jobb.

Jeg hadde også en sånn sjef, som skulle vite hva legen min hadde planlagt, hvilke medisiner jeg tok, hva psykologen min spurte om. Han kom også med anbefalinger om medisiner jeg burde ta, og kritiserte psykologen min (han har ingen medisinsk kompetanse). Sånne kommer aldri til å endre seg, det er en grunn til at de tror at dette er ok.

Hvis du klarer det bør du si fra at det er uprofesjonelt av henne.

Anonymkode: 60f8c...660

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du jobber sakte, går vel ikke på ditt kroppsspråk, men på din arbeidsutførelse, og det har leder lov å si noe om, men burde ikke gjøre det i plenum. Når det gjelder privat operasjon ville jeg spurt om leder mente at dette skulle dekkes av arbeidsgiver, for da er det jo noe du kan vurdere. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har hatt noen helseutfordringer de siste månedene. Selv mener jeg det ikke har gått utover jobben, jeg har ikke vært borte en eneste dag fra jobb på over to år. Som følge av at jeg venter på en underlivsoperasjon har jeg vært litt sliten, men som sagt vært på jobb og stått på. Forrige uke kommenterte sjefen min at jeg jobbet litt sakte, dette ble sagt til meg rett foran flere kolleger. Etterpå kom hun tilbake til meg og foreslo at operasjonen jeg venter på og skal ta i det offentlige om en mnd, kan tas privat for 60000.- Hun hadde sjekket for meg slik at jeg vil kunne være tilbake før vi står ovenfor en krevende periode på jobb i november.. Dersom jeg tar operasjonen i det offentlige er jeg trolig sykmeldt når den krevende perioden inntreffer.
Er det greit at en sjef opptrer på denne måten?

k49

Anonymkode: 5b191...c29

Skal hun betale operasjonen for deg da? Uansett synes jeg sjefen din virker ekstremt uproffeajonell.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommenterer helse foran kolleger? Den sjefen skulle jeg tatt på tomannshånd og gitt en lekse hun sent ville glemme. 

Anonymkode: 87606...287

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har hatt noen helseutfordringer de siste månedene. Selv mener jeg det ikke har gått utover jobben, jeg har ikke vært borte en eneste dag fra jobb på over to år. Som følge av at jeg venter på en underlivsoperasjon har jeg vært litt sliten, men som sagt vært på jobb og stått på. Forrige uke kommenterte sjefen min at jeg jobbet litt sakte, dette ble sagt til meg rett foran flere kolleger. Etterpå kom hun tilbake til meg og foreslo at operasjonen jeg venter på og skal ta i det offentlige om en mnd, kan tas privat for 60000.- Hun hadde sjekket for meg slik at jeg vil kunne være tilbake før vi står ovenfor en krevende periode på jobb i november.. Dersom jeg tar operasjonen i det offentlige er jeg trolig sykmeldt når den krevende perioden inntreffer.
Er det greit at en sjef opptrer på denne måten?

k49

Anonymkode: 5b191...c29

Spør om hun spanderer

Anonymkode: c54b9...c63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utenfor. Hadde sikkert blitt så paff at jeg ikke hadde sagt noe der og da, men i ettertid hatt lyst til å sagt noe veldig høyt! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har hatt noen helseutfordringer de siste månedene. Selv mener jeg det ikke har gått utover jobben, jeg har ikke vært borte en eneste dag fra jobb på over to år. Som følge av at jeg venter på en underlivsoperasjon har jeg vært litt sliten, men som sagt vært på jobb og stått på. Forrige uke kommenterte sjefen min at jeg jobbet litt sakte, dette ble sagt til meg rett foran flere kolleger. Etterpå kom hun tilbake til meg og foreslo at operasjonen jeg venter på og skal ta i det offentlige om en mnd, kan tas privat for 60000.- Hun hadde sjekket for meg slik at jeg vil kunne være tilbake før vi står ovenfor en krevende periode på jobb i november.. Dersom jeg tar operasjonen i det offentlige er jeg trolig sykmeldt når den krevende perioden inntreffer.
Er det greit at en sjef opptrer på denne måten?

k49

Anonymkode: 5b191...c29

Nei nei nei!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppsspråk har ikke blitt kommentert i hovedinnlegget

Dersom du jobber senere på grunn av smerter som blir bedre etter behandling (operasjon) så bør din leder ta denne praten med deg for å høre om man kan tilrettelegge noe sånn at du leverer bedre i denne venteperioden. (Sitte vs stå, pauser etc) Det kan jo være av omsorg hun foreslo at du kan slippe å ha vondt og være plaget lenger enn du må hvis det er et alternativ til ventetiden ved å gå privat for operasjon 

Men den praten burde definitivt vært tatt på tomannshånd.  Der klønet hun. 

Endret av Summeer
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innafor, hvis arbeidsgiver har tenkt å dekke operasjonen. Hvis ikke er det langt over streken.

Anonymkode: 57091...b00

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis hun vil at du skal ta det privat av hensyn til jobben, må det jo være en selvfølge at jobben tar regningen - og i så fall ville jeg vurdert det...

Ellers er min erfaring med arbeidsgiver og helseproblemer å ikke dele mer enn nødvendig og ikke forvente så mye forståelse - og å ta mer hensyn til egne helsebehov enn arbeidsgivers ønsker. Jeg ville være samarbeidsvillig og åpen og strekke meg for det jeg trodde var en forståelsesfull sjef, og brant meg på det.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis arbeidsgiver ønsker å betale operasjonen privat for å få deg fortere tilbake i jobb, er jo det veldig hyggelig og noe jeg hadde takket ja til. 

Du glemte visst å beskrive situasjonen hvor kroppsspråket ditt ble kommentert. At du er ineffektiv er noe arbeidsgiver fint kan kommentere, og har ingenting med kroppsspråk å gjøre.

Anonymkode: 8c87d...a96

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Innafor, hvis arbeidsgiver har tenkt å dekke operasjonen. Hvis ikke er det langt over streken.

Anonymkode: 57091...b00

Er ikke innafor å snakke om sensitive ting i plenum, uavhengig av hvem som betaler!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har hatt noen helseutfordringer de siste månedene. Selv mener jeg det ikke har gått utover jobben, jeg har ikke vært borte en eneste dag fra jobb på over to år. Som følge av at jeg venter på en underlivsoperasjon har jeg vært litt sliten, men som sagt vært på jobb og stått på. Forrige uke kommenterte sjefen min at jeg jobbet litt sakte, dette ble sagt til meg rett foran flere kolleger. Etterpå kom hun tilbake til meg og foreslo at operasjonen jeg venter på og skal ta i det offentlige om en mnd, kan tas privat for 60000.- Hun hadde sjekket for meg slik at jeg vil kunne være tilbake før vi står ovenfor en krevende periode på jobb i november.. Dersom jeg tar operasjonen i det offentlige er jeg trolig sykmeldt når den krevende perioden inntreffer.
Er det greit at en sjef opptrer på denne måten?

k49

Anonymkode: 5b191...c29

Driver du og fortelle sjefen din hvilke operasjoner du står i kø for å få utført? Og to års ventetid på en underlivsoperasjon er høyst unormalt! 
Når du legger ut til sjefen din om alt mulig av helseplager så kan du ikke vente annet enn at hun Bryr seg / blander seg. 

Anonymkode: f3eac...1fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Driver du og fortelle sjefen din hvilke operasjoner du står i kø for å få utført? Og to års ventetid på en underlivsoperasjon er høyst unormalt! 
Når du legger ut til sjefen din om alt mulig av helseplager så kan du ikke vente annet enn at hun Bryr seg / blander seg. 

Anonymkode: f3eac...1fc

Det er helt greit at sjefen bryr seg om de ansatte, om de velger å dele med sjef at de sliter med helsa og skal gjennom en planlagt operasjon.

Det som _ikke_ er innafor er at sjefen tar dette i plenum foran andre ansatte og deretter forsøker å presse den ansatte til å skulle gå privat fordi operasjonsdato havner på et uheldig tidspunkt for sjefen.

TS: Om sjefen er så gira på at du skal gå privat og få det gjort, så kunne jo sjefen ha fiksa forsikring via jobben for de ansatte som bruker tjenester hos private. Også kan noen fortelle sjefen at sånne ting tar man ansikt til ansikt og ikke foran andre ansatte. Hvis ikke sjefen skjønner det, er det jo bare å begynne og legge ut om private ting dere veit om sjefen foran alle de andre ansatte og se hvor godt sjefen liker å få situasjonen snudd mot seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært på sin plass om du gikk tilbake til henne nå, og sier at du har tenkt på det hun sa. Og sagt at du antakelig gikk glipp av at hun foreslo at jobben betalte for operasjon. Og sette opp uskyldige dådyrøyne. 

Operasjon til 60.000 er dyrt! Og det virker som om du bare vil spare noen uker på det 

Anonymkode: a5fd0...8ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...