AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #1 Skrevet 14. september 2024 Min mann har ikke klippet eller trimmer verken hår, bart eller skjekk på straks 5 mnd. Han dro til frisør før 17 mai. Barten veksler over leppa nå og skjekket stikker ut her og der Nå har vi flere burdager i familien i september og oktober, blandt annet stor 80 års feiring til bestemoren han. Jeg har bestilt han time hos frisøren sin i slutten av måneden før familiefesten. Nå truer han med å avlyse den fordi han ikke har lyst som han sier. Jeg spør da om han kan klippe og trimme seg selv eller la meg gjøre det , men han sier nei. Han liker å være langhåra og bustete sier han jeg sier jeg synes det ser svært uflidd ut og helt ærlig ikke bra ut med ujevnt skjekk og bart over overleppa. Da kaller han meg overfladisk kjærring og at jeg ikke kan bestemme over han. Han kan gjerne ha skjegg, men jeg vil at han skal se velstelt ut har slack stil og går i joggebukser hver dag untatt fest , det går helt fint for meg. Men å ikke vise det minste interesse for å se litt flidd ut blir turn off for meg og galt for meg. så er jeg overfladisk eller er jeg ikke kravstor som ønsker/krever enten frisørtime eller at han selv steller ansiktet etter 5 mnd? Før en stor familiefest? vi har vært sammen over 10 år og har flere barb sammen. Alle jeg sørger for alltid er velstelt og med frisert hår. Jeg også tar vare på meg selv Anonymkode: be1d0...ddf 3 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #2 Skrevet 14. september 2024 Hvor ofte man skal gå til frisøren henger litt sammen med frisyre og hvor fort håret vokser, men frisør 2-4× i året er ganske minimum for hår som ikke er veldig langt. At han spesifikt ønsker å gro ut hår og skjegg er en annen ting, men selv da pleier man jo å forme og klippe det til. Høres ut som hans stil er litt anti-stil, mannen til ei venninne kjører også sånn. Jeg synes ikke det er noe fint. Anonymkode: 692da...8dc 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #3 Skrevet 14. september 2024 Du er ikke en overfladisk kjerring, og det er dårlig gjort av mannen din å kalle deg det. Han er en slask og en latsabb og høres ut som han går inn for å irritere deg. Bare stell deg skikkelig vakker, slik at folk kommenterer hvor flott du er, og ikke bry deg om ham. Så fikser han nok skjegget etterhvert. Anonymkode: 566b7...d76 4 1
Daria Skrevet 14. september 2024 #4 Skrevet 14. september 2024 (endret) Han er en voksen mann, la ham bestemme ovet håret sitt selv. Endret 14. september 2024 av Daria 1 1
Enda en tulling Skrevet 14. september 2024 #5 Skrevet 14. september 2024 Hva har det seg at du har levd med fyren i over 10 år, og så nå er dette plutselig et problem? Hørtes ut som noen helt i starten av et forhold, og da ville jeg sagt dere ikke passer sammen. 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #6 Skrevet 15. september 2024 Selvsagt er det overfladisk. Men på et eller annet nivå er vi alle det. Ikke unormalt at vi ønsker at partneren skal se attraktiv ut for en selv, hva enn mann måtte finne attraktivt. Alle og enhver kan klare å gjøre seg uattraktiv for partneren sin, og det kan selvsagt få en til å føle at partneren ikke bryr seg. Du kan fint gi beskjed om dette, men alltid lurt å velge sine ord med omhu. For det kan godt tenkes han tenker annerledes ang dette enn deg. Anonymkode: d50cb...628 3 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #7 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvsagt er det overfladisk. Men på et eller annet nivå er vi alle det. Ikke unormalt at vi ønsker at partneren skal se attraktiv ut for en selv, hva enn mann måtte finne attraktivt. Alle og enhver kan klare å gjøre seg uattraktiv for partneren sin, og det kan selvsagt få en til å føle at partneren ikke bryr seg. Du kan fint gi beskjed om dette, men alltid lurt å velge sine ord med omhu. For det kan godt tenkes han tenker annerledes ang dette enn deg. Anonymkode: d50cb...628 Legger til at også mannen her er overfladisk. Han bryr jo seg også selv om hvordan han ser ut. Hans stil er tydeligvis «bustete villmann som liksom ikke bryr seg om hvordan han ser ut». Men så bryr han seg likevel da han ikke ønsker å trimme det for din del Anonymkode: d50cb...628 3 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #8 Skrevet 15. september 2024 Det ville vært fullstendig turnoff her. Kall meg gjerne overfladisk, men vi tar vare på hverandre, både for oss selv, den andre, og omgivelsene ellers. Det innebærer at hår/skjeggvekst alltid er på stell, daglig dusj, ok klær selv om man bare er hjemme, med mer. Anonymkode: 54aa5...6ed 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #9 Skrevet 15. september 2024 Nei holder på sånn med mannen her også, han bare jeg bryr meg liksom ikke. Men etter en stund blir det veldig avtende for neg nærmest, jeg liker det da at det for en klipp. Han blir sexy med engang i mine øyne. Prøver og vri det over til at jeg synes du er så hot og sexy når du tar det jevnlig. Men det bryr han seg lite om, så da er det jo en del mnd jeg må se på skjegg i vill vekst og hårmanke som moren hans 😅 Anonymkode: add44...4d3 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #10 Skrevet 15. september 2024 Det er helt sikkert noen andre som kommenterer her enn de som kommenterte i tråden om mannen som ønsket at kjæresten skulle pynte seg litt for han også, ikke bare når hun skulle på jobb eller fest. Hvor er dere nå? Disse mennene trenger deres støtte. Dessverre får de ikke min, da det for min del er helt uaktuelt å være i et forhold hvor vi ikke ønsker eller bryr oss om å være attraktiv for partneren. Anonymkode: e2375...fd4 2 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #11 Skrevet 15. september 2024 Kjøp deg en joggedress eller onepiece, gjerne brukt, én som ser skikkelig slitt og stygg og bumsete ut. Så begynner du konsekvent å gå i denne hjemme. Velg slappe bestemortruser og enten en stygg utvasket bh, eller ingen bh. Lag en stygg og kledelig hårsveis, dropp sminken og legg gjerne til høylytt raping og promping foran han. Oppfør deg og pynt deg som vanlig eller enda mer når du skal ut av huset. Hvis han påpeker forandringen sier du bare at samtalen dere hadde fikk deg til å innse at han har et poeng, det er overfladisk å prøve å fremstå attraktiv for partneren sin, så nå har du omfavnet konseptet med å ikke være overfladisk, for du regner med at han heller ikke bryr seg om utseendet ditt. Kanskje han tar seg sammen da.. Anonymkode: e89b3...bdf 2 4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #12 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det er helt sikkert noen andre som kommenterer her enn de som kommenterte i tråden om mannen som ønsket at kjæresten skulle pynte seg litt for han også, ikke bare når hun skulle på jobb eller fest. Hvor er dere nå? Disse mennene trenger deres støtte. Dessverre får de ikke min, da det for min del er helt uaktuelt å være i et forhold hvor vi ikke ønsker eller bryr oss om å være attraktiv for partneren. Anonymkode: e2375...fd4 Jeg svarte i tråden, men om jeg husket rett forventet han mer "glam" og ubehagelige klær. Vi er velstelte, rene, fjerner hår, og har ok klær, selv om vi "bare" er hjemme. Men å stille sminket og i kjole for en kveld på sofaen, det skjer ikke. Anonymkode: 54aa5...6ed 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #13 Skrevet 15. september 2024 Min eks stelte seg når jeg sa i fra, da gikk han til frisøren, samt jeg ga gavekort på farsdag, bursdag og jul. Nå ser han han ut som en boms etter det ble slutt, det er direkte flaut å treffe han på foreldremøter, osv. Han går i slitne klær, har en bukse han liker, hull i skrittet til og med. Overfladisk? Ikke det spor, det er normalt å stelle seg og se velstelt ut. Anonymkode: ef9a4...892 2 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #14 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg svarte i tråden, men om jeg husket rett forventet han mer "glam" og ubehagelige klær. Vi er velstelte, rene, fjerner hår, og har ok klær, selv om vi "bare" er hjemme. Men å stille sminket og i kjole for en kveld på sofaen, det skjer ikke. Anonymkode: 54aa5...6ed Hva er forskjellen sånn egentlig? Eneste jeg ser er at man setter grensen ulikt for hva som er greit å ønske seg fra partneren sin. Hun vil ha mannen sin velstelt? En annen vil at partneren pynter seg for han eller hun i ny og ne. Begge er like greit, som de ikke er greit. Kan man stille det ene kravet, kan man stille det andre tilbake. Kan man ikke stille det ene kravet, så kan man heller ikke forvente at ens eget krav blir innfridd. Anonymkode: d50cb...628
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #15 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Min eks stelte seg når jeg sa i fra, da gikk han til frisøren, samt jeg ga gavekort på farsdag, bursdag og jul. Nå ser han han ut som en boms etter det ble slutt, det er direkte flaut å treffe han på foreldremøter, osv. Han går i slitne klær, har en bukse han liker, hull i skrittet til og med. Overfladisk? Ikke det spor, det er normalt å stelle seg og se velstelt ut. Anonymkode: ef9a4...892 Selvsagt er det overfladisk. Like overfladisk som en som overhode ikke ønsker å bli sett på som overfladisk. Så lenge du har øyne å se med, så vil du vurdere alt av «overflater» du fester blikket på. Pent, stygt, rart osv. det er en viktig del av deg Anonymkode: d50cb...628 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #16 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvsagt er det overfladisk. Like overfladisk som en som overhode ikke ønsker å bli sett på som overfladisk. Så lenge du har øyne å se med, så vil du vurdere alt av «overflater» du fester blikket på. Pent, stygt, rart osv. det er en viktig del av deg Anonymkode: d50cb...628 nei, overfladisk er noe helt annet enn det å være velstelt. Du misforstår. Anonymkode: ef9a4...892
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #17 Skrevet 15. september 2024 Enda en tulling skrev (7 timer siden): Hva har det seg at du har levd med fyren i over 10 år, og så nå er dette plutselig et problem? Hørtes ut som noen helt i starten av et forhold, og da ville jeg sagt dere ikke passer sammen. Ts fordi før bestilte jeg han en time hver 3 mnd ca og han dro på timen. Så han så aldri så uflidd ut som nå. og helt i starten i «sjarmere meg» fasen friserte han både hår og skjegg selv jevnt og trutt. Når vi ble et par sluttet han gradvis han er en handyman, super pappa, rolig og snill. Gode egenskaper jeg liker. Men vil at han skal vise grunnleggende intresse for å ikke se ut som huleboer Anonymkode: be1d0...ddf 1 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #18 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): nei, overfladisk er noe helt annet enn det å være velstelt. Du misforstår. Anonymkode: ef9a4...892 Nei nei, velstelt er og forblir subjektivt. Du synes ikke han ser velstelt ut, han synes kanskje han gjør det. Du misforstår Anonymkode: d50cb...628 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #19 Skrevet 15. september 2024 Spør om han hadde likt at du hadde gått for hekse-looken når dere skulle i et arrangement som var viktig for ham og hans familie; altså kull-svarte tenner, svarte lepper, mørkeblå, lik-rouge i kinnene for å skape en uthulet look, pistrete hår, utstoppa "kattehoder" som krage og linser som gjør øynene dine helt hvite?? Ikke det nei, nei da er han overfladisk han også.. Det er sikkert mange andre looker du også kunne ha gått for som hadde gjort han flau og ubekvem av å være paret opp med deg ved en fin tilstelning, så det er bare å bruke fantasien her så han tar poenget. Mannen din tror sikkert at han er så fritenkende og rebelsk og avviser alle samfunnets tvangstrøyer, krav og forventninger 🙄 Vel kanskje det er på tide å teste hvor fri og åpen han egentlig er. Sende litt kaos hans vei. Tipper den barten blir trippet rimelig fort når katte-kragen kommer frem.. Anonymkode: 1c35a...714 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #20 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Spør om han hadde likt at du hadde gått for hekse-looken når dere skulle i et arrangement som var viktig for ham og hans familie; altså kull-svarte tenner, svarte lepper, mørkeblå, lik-rouge i kinnene for å skape en uthulet look, pistrete hår, utstoppa "kattehoder" som krage og linser som gjør øynene dine helt hvite?? Ikke det nei, nei da er han overfladisk han også.. Det er sikkert mange andre looker du også kunne ha gått for som hadde gjort han flau og ubekvem av å være paret opp med deg ved en fin tilstelning, så det er bare å bruke fantasien her så han tar poenget. Mannen din tror sikkert at han er så fritenkende og rebelsk og avviser alle samfunnets tvangstrøyer, krav og forventninger 🙄 Vel kanskje det er på tide å teste hvor fri og åpen han egentlig er. Sende litt kaos hans vei. Tipper den barten blir trippet rimelig fort når katte-kragen kommer frem.. Anonymkode: 1c35a...714 Hadde vært gøy å se om Ts hadde turt å gjennomføre den «trusselen». Men burde jo selvsagt ikke være noe problem. Hun er ikke overfladisk, så det burde ikke bry henne noe om hvordan andre oppfattet henne. Anonymkode: d50cb...628 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå