AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #1 Skrevet 14. september 2024 Til dere foreldre med barn i alder 6-13 ca, hvordan er barnas status ift foreldrenes? Har barn på 4 og 5 år som er sosiale, "populære", altså har mange venner, og andre barn ønsker bli venn med dem, og er godt likt både blant kjente og blir fort likt av og kjent med ukjente. Jeg som mor har et snevert nettverk, men er perifer venn med mange mødre av mine barns venner foreldre. Jeg er middels likt da jeg er høylytt, har angst og er dermed mye og babblende, og har bastante, sterke meninger. Så kan bli litt mye, men det er helt ok for meg. Dette kan jeg leve med. Men her er min bekymring og mitt spørsmål. Jeg er redd mine relasjoner skal ødelegge for barnas fremtidige vennskap. En ting er når i bhg, men videre om dette kan påvirke vennskapene i fremtiden? Noen tanker? Noen innspill, eller trøstende ord og erfaringer ute går?:) Mvh mamma som trivs med seg, men bekymret for sine gode små❤️ Anonymkode: b2569...2da
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #2 Skrevet 14. september 2024 Jo eldre barn, jo mer løsrevet blir de fra foreldrene. Jeg har barn i forskjellige aldre selv, og den nærmeste kontakten er i barnehageårene- etter det kommer vi som foreldre mer og mer i bakgrunnen, og det holder lenge å småprate litt om vær og vind på foreldremøter og sende en sms for å forsikre seg om at barna er kommet fram, skal hjem kl da og da, eller (når de er tenåringer) at foreldrene er hjemme ved overnatting. Hvilket sosialt liv mine medforeldre har eller ikke har vet jeg nesten ingenting om. Ville ikke bekymret meg om jeg var deg! Oppdra likandes unger, så løser dette seg av seg selv Anonymkode: bddb5...302 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #3 Skrevet 14. september 2024 Jeg tror at i en viss grad så lærer barna sosialt samspill og sosiale evner, empati osv av foreldrene sine. Det er nok ikke helt tilfeldig hvem som blir sosiale vinnere og det motsatte. Likevel, barn er seg selv. De lever sitt liv med sine venner og kan skape seg en egen fremtid. Både mannen min og jeg er litt nerdete, vi har spesielle yrker og mannen her har en doktorgrad i noe han forsker i. Vi har litt "odde" interesser kanskje og er ikke helt sånn A4. Barnet vårt har alltid vært veldig populært ja kul, en som andre vil være venn med og som har mange bein innafor ulike miljøer. Dette er rart for meg og se, for jeg har selv aldri vært blant de som er kule og ikke mannen heller. Så dette er ikke noe han har fra oss. Anonymkode: 8ead4...604 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå