Gå til innhold

Er det lurt å flytte til Rendalen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er lurt å flytte til Rendalen i Østerdalen. Hvordan glir en inn sosialt og er det noen jobber der?

Og hva med bygdedyret som en hører om av og til på små steder?

Anonymkode: 7a60e...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor i Rendalen mener du? På Åkrestrømmen er det i hvert fall noen fasiliteter, som butikk, idrettsanlegg og sandstrand (!) samt nærme skianlegg. Kjenner ikke til bygdedyret, men det er et hytteområdet med mange sesonginnbyggere. Mygg er det i hvert fall ikke mangel på der. Upraktisk sted med mindre man vil "forsvinne" eller starte på nytt.

Anonymkode: 6aa77...eea

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor i Rendalen mener du? På Åkrestrømmen er det i hvert fall noen fasiliteter, som butikk, idrettsanlegg og sandstrand (!) samt nærme skianlegg. Kjenner ikke til bygdedyret, men det er et hytteområdet med mange sesonginnbyggere. Mygg er det i hvert fall ikke mangel på der. Upraktisk sted med mindre man vil "forsvinne" eller starte på nytt.

Anonymkode: 6aa77...eea

Hvor, det spørs kanskje hvor en får hus, og jobb. Har du noe sted å anbefale. Hva mener du med å forsvinne eller begynne på nytt. Er det positivt å starte for seg selv der?

Hvordan upraktisk?

Idrets og skianlegg er ikke nødvendig for meg, men gjør jo ikke noe om det er der.

Er det noe utsikt eller pent noen steder der en kan bo da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (8 timer siden):

Hvor, det spørs kanskje hvor en får hus, og jobb. Har du noe sted å anbefale. Hva mener du med å forsvinne eller begynne på nytt. Er det positivt å starte for seg selv der?

Hvordan upraktisk?

Idrets og skianlegg er ikke nødvendig for meg, men gjør jo ikke noe om det er der.

Er det noe utsikt eller pent noen steder der en kan bo da?

 

Upraktisk i den forstand at det er 100km til nærmeste småby, 200km til nærmeste flyplass. Koppang er relativt nærme, så det er kanskje der man må satse på å få jobb og så gjøre unna spesielle innkjøp der. Rendalen er en dal med ei fin elv, men utover det synes jeg naturen er litt kjedelig. Ingen høye fjell, mye lyng. Dette blir bare min personlige mening, men man bør ha jakt og/eller fiske som en viktig del av livet dersom Rendalen skal ha noe å tilby. Hvis ikke blir det mange timer innendørs, og da kunne man jo bodd hvor som helst egentlig.

Anonymkode: 6aa77...eea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en miniflyplass rett over på svenskesiden da

Anonymkode: bf998...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor å huleste vurderer du akkurat dit?

Har hytte der og orker ikke dra dit, så øde og kjedelig er det der.

Hytta selges snart forresten.....

Anonymkode: 3e815...80f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor å huleste vurderer du akkurat dit?

Har hytte der og orker ikke dra dit, så øde og kjedelig er det der.

Hytta selges snart forresten.....

Anonymkode: 3e815...80f

Tenkte kanskje husene var billig. Hyttene er vel dyrere ofte. 

Hvor ligger hytta di og synes du det er pent der?

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er en miniflyplass rett over på svenskesiden da

Anonymkode: bf998...006

Tenkte kanskje det nærmeste i så måte var på Røros.

 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Upraktisk i den forstand at det er 100km til nærmeste småby, 200km til nærmeste flyplass. Koppang er relativt nærme, så det er kanskje der man må satse på å få jobb og så gjøre unna spesielle innkjøp der. Rendalen er en dal med ei fin elv, men utover det synes jeg naturen er litt kjedelig. Ingen høye fjell, mye lyng. Dette blir bare min personlige mening, men man bør ha jakt og/eller fiske som en viktig del av livet dersom Rendalen skal ha noe å tilby. Hvis ikke blir det mange timer innendørs, og da kunne man jo bodd hvor som helst egentlig.

Anonymkode: 6aa77...eea

Er du jeger ellet fisker og er befolkningen vanskelig å komme i kontakt med?

Anonymkode: 7a60e...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, det er en grunn til at Rendalen er billig. Du kan kjøpe deg billige hus andre steder i landet som er mer sentralt. Men hvis du er en som ikke liker butikker og folk, og satser på innpass på et så lite tettsted midt i gokk, så kan det være at Rendalen er midt i blinken for deg. 

Anonymkode: be3c2...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Lurer på om det er lurt å flytte til Rendalen i Østerdalen. Hvordan glir en inn sosialt og er det noen jobber der?

Og hva med bygdedyret som en hører om av og til på små steder?

Anonymkode: 7a60e...052

Jeg tror ikke det er "lurt" å flytte til et så avsides sted, nei. Ikke med mindre man er ganske einstøing og ikke bryr seg særlig om å ha venner rundt seg særlig ofte, og klarer seg fint alene. Det er et ødslig sted, en dal med en elv bare. Er du ikke friluftsentusiast, har du ikke noe der å gjøre.

Velg heller en småby, eller utkanten av en småby? Større sjanser for jobb, større sjanser for å treffe folk du kan omgås og kanskje også en kjæreste, om det er noe du kunne tenke deg med tiden.

Når du skal flytte på deg til mindre steder, er det nødvendig å lande jobb FØRST, før du flytter dit. Ikke satse på at du klarer å karre til deg en jobb etterpå. Det er nok mange om beinet på sånne småsteder.

 

Anonymkode: fcb66...f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har venner som bor der. Og vi vurderer selv å flytte ditt. Vi er nå vandt til å bo litt øde. De vi kjenner som bor der handler enten i åkerstrømen eller så kjører de til rena og noen ganger til Elverum 

Anonymkode: 5aca5...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.9.2024 den 17.43):

Jeg tror ikke det er "lurt" å flytte til et så avsides sted, nei. Ikke med mindre man er ganske einstøing og ikke bryr seg særlig om å ha venner rundt seg særlig ofte, og klarer seg fint alene. Det er et ødslig sted, en dal med en elv bare. Er du ikke friluftsentusiast, har du ikke noe der å gjøre.

Velg heller en småby, eller utkanten av en småby? Større sjanser for jobb, større sjanser for å treffe folk du kan omgås og kanskje også en kjæreste, om det er noe du kunne tenke deg med tiden.

Når du skal flytte på deg til mindre steder, er det nødvendig å lande jobb FØRST, før du flytter dit. Ikke satse på at du klarer å karre til deg en jobb etterpå. Det er nok mange om beinet på sånne småsteder.

 

Anonymkode: fcb66...f54

Er det ikke noen fjellområder også og en stasjon, kanskje en bør satse på å bosette seg der i nærheten?

Sjansen for jobb er nok liten uansett, har blitt ganske gammel.

Anonymkode: 7a60e...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde hytte der før. Jeg døde av kjedsomhet hver gang vi var der. Dåder var mye fraflyttede hus, og tror mesteparten av befolkningen er aldrende. 

Anonymkode: 78616...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJempelurt... NOT! 
Hvorfor i all verden vil du dit? Noe der som er attraktivt for deg? Jobb? Da kan det være lurt, ellers er det rimelig langt uti gokk (i mine øyne). For meg ville det ikke vært lurt.

-merkelig spørsmål... 

Anonymkode: 12849...5e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.9.2024 den 20.52):

Lurer på om det er lurt å flytte til Rendalen i Østerdalen. Hvordan glir en inn sosialt og er det noen jobber der?

Og hva med bygdedyret som en hører om av og til på små steder?

Anonymkode: 7a60e...052

Hvor tung er en stein? 

Anonymkode: 6ef03...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...