AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #1 Skrevet 14. september 2024 Det ble slutt med meg og eks for to mnd siden. Det skjedde på impuls fra min side. Lenge leve elendig følelsesregulering. Hun foreslo vi kunne snakkes etter en tid og jeg sa ja men det skle ut. Det har såret meg ekstra.høres sikkert innbilsk ut men håpte hun skulle komme til meg, selv om jeg er den som dreit meg ut. Jeg har skammet meg så og ikke klart det selv. Har angret og savnet henne. Men nå etter to måneder kom hun på døren hos meg. I dag. Hun kom med en pakke plaster, med hvitt silkebånd rundt og leverte. På kortet sto det "hvis du lar meg, vil jeg gjøre alt jeg kan for å lappe deg sammen der jeg har skadet deg." Jeg smeltet!! Og slik fikk vi i dag en ny start. Jeg er så glad for at hun våget. Hun er tøff og kunne risikert avvisning men hun visste nok innerst inne at jeg fortsatt elsker henne. Til dere som vurderer gjøre noe slikt for å få til en forsoning. Gjør det. Du har ingenting å tape. Og et lite tips er jo det med plaster da. Det ble litt søtt og litt humoristisk i alt. Jeg ble bare så sjarmert. Oppfordringen er altså å be om tilgivelse og forsoning når du virkelig er glad i noen. M, 44 Anonymkode: c61f6...1d3 1 10
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #2 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det har såret meg ekstra.høres sikkert innbilsk ut men håpte hun skulle komme til meg, selv om jeg er den som dreit meg ut. Jeg har skammet meg så og ikke klart det selv. Har angret og savnet henne. Men nå etter to måneder kom hun på døren hos meg. I dag. Hun kom med en pakke plaster, med hvitt silkebånd rundt og leverte. På kortet sto det "hvis du lar meg, vil jeg gjøre alt jeg kan for å lappe deg sammen der jeg har skadet deg." Så hun kom, ba om tilgivelse, hadde med gave og det var du som satte i gang hele greia? Kanskje gå litt i deg selv og lære litt av det du så fint skriver om. Anonymkode: ebbb4...e0e 15 3 20
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #3 Skrevet 14. september 2024 Hvorfor skal HUN be om tilgivelse? Det er jo såvidt jeg har forstått kun du som har vært en dust her. Dette kommer nok til å gå til helvete igjen, du er jo ikke brukanes til å være i et forhold og burde kanskje heller vurdere terapi. Så tråden din er fin sånn til skrekk og advarsel for alle som har blitt dumpet av en følelsesmessig ustabil mann - IKKE tropp opp på døren med plaster. Hvis han ikke kan ta seg sammen og si unnskyld fordi han har for stort ego, så er han ikke noe å ta vare på. Anonymkode: 4487b...079 5 13
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #4 Skrevet 14. september 2024 Joda jeg satt i gang alt og har sikkert et stort ego. Men hun kom for å si unnskyld for at hun såret meg i forkant av bruddet. Det var ikke min hensikt å gjøre det slutt men i kampens hete gjorde jeg det. Så har vel hun tenkt at hun vil lappe der hun kan lappe, da, også må jeg gjøre det samme. Selvsagt. Jeg er jo ikke helt blåst heller. TS Anonymkode: c61f6...1d3 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #5 Skrevet 14. september 2024 Har du bedt om unnskyldning til henne? Anonymkode: 6ed24...49c 5 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #6 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du bedt om unnskyldning til henne? Anonymkode: 6ed24...49c Ja gjorde det når vi skværet opp i dag. Og jeg innser at jeg burde gjort det for lenge siden men har skammet meg så. TS Anonymkode: c61f6...1d3 5 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #7 Skrevet 15. september 2024 Så tipset er å velge en partner som godtar at man selv er umoden og feig? Anonymkode: c23b3...526 4 1 6
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #8 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Joda jeg satt i gang alt og har sikkert et stort ego. Men hun kom for å si unnskyld for at hun såret meg i forkant av bruddet. Det var ikke min hensikt å gjøre det slutt men i kampens hete gjorde jeg det. Så har vel hun tenkt at hun vil lappe der hun kan lappe, da, også må jeg gjøre det samme. Selvsagt. Jeg er jo ikke helt blåst heller. TS Anonymkode: c61f6...1d3 Ok, det er bra. Du må ta ditt eget tips her, du har vært unnvikende og ikke steppet opp og sagt at unnskyld, jeg dreit meg ut - fordi du skammet deg? Du signerer med Mann 44, ikke Gutt 17... Du er for gammel til å oppføre deg sånn. Svelg stoltheten, finn ballene og ei dine egne feil. Vi driter oss alle ut iblant. Så om (eller når) det skulle skje igjen i livet, ikke sitt og være redd og ha såret stolthet og ego og håp på at den andre strekker ut hånden og er tøffest til å ta det første skrittet og si unnskyld. Da må du gå tilbake til denne tråden og lese din egen oppfordring om å be om unnskyldning. Anonymkode: 4487b...079 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #9 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det ble slutt med meg og eks for to mnd siden. Det skjedde på impuls fra min side. Lenge leve elendig følelsesregulering. Hun foreslo vi kunne snakkes etter en tid og jeg sa ja men det skle ut. Det har såret meg ekstra.høres sikkert innbilsk ut men håpte hun skulle komme til meg, selv om jeg er den som dreit meg ut. Jeg har skammet meg så og ikke klart det selv. Har angret og savnet henne. Men nå etter to måneder kom hun på døren hos meg. I dag. Hun kom med en pakke plaster, med hvitt silkebånd rundt og leverte. På kortet sto det "hvis du lar meg, vil jeg gjøre alt jeg kan for å lappe deg sammen der jeg har skadet deg." Jeg smeltet!! Og slik fikk vi i dag en ny start. Jeg er så glad for at hun våget. Hun er tøff og kunne risikert avvisning men hun visste nok innerst inne at jeg fortsatt elsker henne. Til dere som vurderer gjøre noe slikt for å få til en forsoning. Gjør det. Du har ingenting å tape. Og et lite tips er jo det med plaster da. Det ble litt søtt og litt humoristisk i alt. Jeg ble bare så sjarmert. Oppfordringen er altså å be om tilgivelse og forsoning når du virkelig er glad i noen. M, 44 Anonymkode: c61f6...1d3 Dette er det mest motbydelige jeg har lest. du fremstår som en psyk manipulerende drittsekk. Så utrolig synd at hun gikk rett i fella og tilbake til din psykiske mishandling 💔Håper hun har gode venner rundt seg som kan hjelpe henne å komme seg unna deg. Og at du starter i terapi. Anonymkode: 27c29...4fb 2 1
Raven.Writingdesk Skrevet 15. september 2024 #10 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det ble slutt med meg og eks for to mnd siden. Det skjedde på impuls fra min side. Lenge leve elendig følelsesregulering. Hun foreslo vi kunne snakkes etter en tid og jeg sa ja men det skle ut. Det har såret meg ekstra.høres sikkert innbilsk ut men håpte hun skulle komme til meg, selv om jeg er den som dreit meg ut. Jeg har skammet meg så og ikke klart det selv. Har angret og savnet henne. Men nå etter to måneder kom hun på døren hos meg. I dag. Hun kom med en pakke plaster, med hvitt silkebånd rundt og leverte. På kortet sto det "hvis du lar meg, vil jeg gjøre alt jeg kan for å lappe deg sammen der jeg har skadet deg." Jeg smeltet!! Og slik fikk vi i dag en ny start. Jeg er så glad for at hun våget. Hun er tøff og kunne risikert avvisning men hun visste nok innerst inne at jeg fortsatt elsker henne. Til dere som vurderer gjøre noe slikt for å få til en forsoning. Gjør det. Du har ingenting å tape. Og et lite tips er jo det med plaster da. Det ble litt søtt og litt humoristisk i alt. Jeg ble bare så sjarmert. Oppfordringen er altså å be om tilgivelse og forsoning når du virkelig er glad i noen. M, 44 Anonymkode: c61f6...1d3 Så flott. Håper du kan si til henne at du sliter med egoet ditt, og at du har mye du må jobbe med for at dere skal få dette til å fungere. Hvis ikke kan hun stå å kaste uendelig med plaster og hvite bånd ned i det store sorte såret ditt, uten at det noensinne leges. Og det blir for evig den sykelige dynamikken mellom dere. Du må også jobbe her. 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #11 Skrevet 15. september 2024 Et tips jeg aldri kommer til å få bruk for, da vi er oppegående voksne som ikke gjør det slutt i affekt. Om det blir slutt vil det være noe vi har snakket om og jobbet for å unngå i lange tider. Ingen av mine venners forhold har heller noen gang tatt slutt pga en krangel. Jeg håper du skjønner at voksne som er glad i partneren sin, har selvinnsikt, er emosjonelt modne og har respekt for andre ikke holder på sånn her. Anonymkode: 51fd1...1a3 4 1
Raven.Writingdesk Skrevet 15. september 2024 #12 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ja gjorde det når vi skværet opp i dag. Og jeg innser at jeg burde gjort det for lenge siden men har skammet meg så. TS Anonymkode: c61f6...1d3 Godt å lese. Jeg antar du kanskje har årsaker som forklarer hvorfor du ikke evner å sette ord på følelsene dine eller våge å vise dem, når du velger å heller undertrykke følelser, enn å måtte tåle avvisning. Du må jobbe med dette og du er heldig som har møtt noen som tydeligvis har en evne til å være emosjonelt sterk og stabil. Jeg gjetter at hun kommer fra et hjem hvor begge foreldre enda er sammen, hun har i alle fall hatt noen (mest sannsynlig foreldre) - som har lært henne å elske seg selv. Hva med deg? - Dysfunksjonell familieforhold? Kontrollerende/avvisende mor/far? Fraværende far?
Gjest kittkatt Skrevet 15. september 2024 #13 Skrevet 15. september 2024 🚩🚩🚩🚩🚩🚩 Håper hun innser hvor syk situasjonen er og løper andre veien, asap!
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #14 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det ble slutt med meg og eks for to mnd siden. Det skjedde på impuls fra min side. Lenge leve elendig følelsesregulering. Hun foreslo vi kunne snakkes etter en tid og jeg sa ja men det skle ut. Det har såret meg ekstra.høres sikkert innbilsk ut men håpte hun skulle komme til meg, selv om jeg er den som dreit meg ut. Jeg har skammet meg så og ikke klart det selv. Har angret og savnet henne. Men nå etter to måneder kom hun på døren hos meg. I dag. Hun kom med en pakke plaster, med hvitt silkebånd rundt og leverte. På kortet sto det "hvis du lar meg, vil jeg gjøre alt jeg kan for å lappe deg sammen der jeg har skadet deg." Jeg smeltet!! Og slik fikk vi i dag en ny start. Jeg er så glad for at hun våget. Hun er tøff og kunne risikert avvisning men hun visste nok innerst inne at jeg fortsatt elsker henne. Til dere som vurderer gjøre noe slikt for å få til en forsoning. Gjør det. Du har ingenting å tape. Og et lite tips er jo det med plaster da. Det ble litt søtt og litt humoristisk i alt. Jeg ble bare så sjarmert. Oppfordringen er altså å be om tilgivelse og forsoning når du virkelig er glad i noen. M, 44 Anonymkode: c61f6...1d3 Håper du bruker denne hendelsen til å virkelig gå i deg selv og jobbe med de tingene som gjør forhold vanskelig. For dette var mer enn du fortjente, spør du meg. Du skal være glad du har ei så god og varm dame, som setter seg selv til side for å hjelpe deg. Respekter henne og vis henne at dette var din feil og at du vet det. Anonymkode: b6dfb...d20 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #15 Skrevet 15. september 2024 Et «godt tips» for de som er interessert i taper-menn som slår opp i affekt. Ikke for oss andre. Anonymkode: 4959b...588 1 2
Twister Skrevet 15. september 2024 #16 Skrevet 15. september 2024 Huff, her ble du slaktet TS. Det er nok veldig mange brente barn her som har en forakt for manipulerende menn. Nå vet vi ikke situasjonen din og vi vet overhode ikke hele historien og forhistorien til hvorfor du gjorde det slutt. Det var modig av henne å legge seg flat på den måten. Dersom hun også var like mye medvirkende til situasjonen dere havnet i. Bare pass på så hun ikke må be om unnskyldning for situasjonen du har skapt. Det er det dessverre mange menn som gjør fordi de ikke evner å sette ord på følelsene sine og reagerer med sinne eller å trekke seg helt unna. Husk at psykologer kan være fine å bruke dersom man sliter med å komme seg ut av et reaksjonsmønster. Jeg mener alle burde fått tildelt en psykolog, på lik linje med en fastlege. Vi har alle mye å lære om oss selv og hvorfor vi reagererer som vi gjør. Jeg ønsker dere lykke til, og husk at neste gang vil du sannsynligvis ikke få samme tilgivelse 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #17 Skrevet 15. september 2024 Til TS, takk for at du deler, men på svarene ser du jo at målgruppen på TG er helt feil. Her er alle forhold som går skeis helt og holdent mannens feil. Vær trygg på at hvis rollene har vært byttet om og du var den mannen som kom på døren med plaster så hadde du fått like mye drit i din retning. Det virker som du er reflektert og fornuftig og lykke til videre med forholdet med ny innsikt hos dere begge ❤️ Anonymkode: 68fa6...8f3 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #18 Skrevet 15. september 2024 Kanskje du skal ta dine egne tips Anonymkode: 211ce...ab3 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #19 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Et tips jeg aldri kommer til å få bruk for, da vi er oppegående voksne som ikke gjør det slutt i affekt. Om det blir slutt vil det være noe vi har snakket om og jobbet for å unngå i lange tider. Ingen av mine venners forhold har heller noen gang tatt slutt pga en krangel. Jeg håper du skjønner at voksne som er glad i partneren sin, har selvinnsikt, er emosjonelt modne og har respekt for andre ikke holder på sånn her. Anonymkode: 51fd1...1a3 Fint for deg, men hva tenker du vi skal bruke denne informasjonen om deg og dine venner til egentlig? Anonymkode: 68fa6...8f3 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #20 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det ble slutt med meg og eks for to mnd siden. Det skjedde på impuls fra min side. Lenge leve elendig følelsesregulering. Hun foreslo vi kunne snakkes etter en tid og jeg sa ja men det skle ut. Det har såret meg ekstra.høres sikkert innbilsk ut men håpte hun skulle komme til meg, selv om jeg er den som dreit meg ut. Jeg har skammet meg så og ikke klart det selv. Har angret og savnet henne. Men nå etter to måneder kom hun på døren hos meg. I dag. Hun kom med en pakke plaster, med hvitt silkebånd rundt og leverte. På kortet sto det "hvis du lar meg, vil jeg gjøre alt jeg kan for å lappe deg sammen der jeg har skadet deg." Jeg smeltet!! Og slik fikk vi i dag en ny start. Jeg er så glad for at hun våget. Hun er tøff og kunne risikert avvisning men hun visste nok innerst inne at jeg fortsatt elsker henne. Til dere som vurderer gjøre noe slikt for å få til en forsoning. Gjør det. Du har ingenting å tape. Og et lite tips er jo det med plaster da. Det ble litt søtt og litt humoristisk i alt. Jeg ble bare så sjarmert. Oppfordringen er altså å be om tilgivelse og forsoning når du virkelig er glad i noen. M, 44 Anonymkode: c61f6...1d3 Det du beskriver er et usunt forhold. Jeg var som din eks, forsøkte forgjeves å lappe sammen en evig problematisk person. Det er så vidt jeg overlevde selv. Anonymkode: 67637...137 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå