AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #1 Skrevet 14. september 2024 Jeg er innkalt til rutinemammografi førstkommende mandag klokka 8. I dag har vi fått vite om et dødsfall i familien, vi må reise bort og jeg har ingen mulighet til å møte til undersøkelsen, ei heller kan jeg melde fra, siden det selvfølgelig er stengt i helga. Må jeg da betale gebyr for "ikke møtt"? Dette er jo ikke en undersøkelse jeg har bestilt selv, eller ønsket å bli henvist til, så sånn sett blir det litt annerledes enn andre konsultasjoner i helsevesenet. Anonymkode: 7e742...22b
smurfebuss Skrevet 14. september 2024 #2 Skrevet 14. september 2024 Det finnes sikkert en mailadresse. Også ringer du mandag morgen og forklarer situasjonen og ber om flytting av timen. 1
Kålrota Skrevet 14. september 2024 #3 Skrevet 14. september 2024 Konsekvensen blir jo uansett det samme, det er en bortkastet time for avdelingen og de ansatte. Jeg er ganske sikker på at fu må betale, men det går jo an å forklare dem situasjonen i etterkant. Kondolerer! 3 1
Violetta Skrevet 14. september 2024 #4 Skrevet 14. september 2024 Kan du ikke melde fra på helsenorge.no?
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #5 Skrevet 14. september 2024 Du må belage deg på å betale, ja. Vi er jo så heldige å ha et slikt tilbud i Norge, og siden du ikke har avbestilt tidligere har du jo akseptert timen. Anonymkode: c5d62...927 2
Grüner Skrevet 14. september 2024 #6 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er innkalt til rutinemammografi førstkommende mandag klokka 8. I dag har vi fått vite om et dødsfall i familien, vi må reise bort og jeg har ingen mulighet til å møte til undersøkelsen, ei heller kan jeg melde fra, siden det selvfølgelig er stengt i helga. Må jeg da betale gebyr for "ikke møtt"? Dette er jo ikke en undersøkelse jeg har bestilt selv, eller ønsket å bli henvist til, så sånn sett blir det litt annerledes enn andre konsultasjoner i helsevesenet. Anonymkode: 7e742...22b Når avlysningen kommer så sent, må du nok det, ja. 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #7 Skrevet 14. september 2024 smurfebuss skrev (5 minutter siden): Det finnes sikkert en mailadresse. Også ringer du mandag morgen og forklarer situasjonen og ber om flytting av timen. Ja, men en epost vil jo ikke bli lest før samme morgen. Det samme med telefon, jeg kommer ikke i telefonkontakt med dem før min undersøkelse egentlig skulle startet. Til vanlige konsultasjoner er det jo et krav om minimum 24 timers varsel ved avlysning. Anonymkode: 7e742...22b 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #8 Skrevet 14. september 2024 Kan ikke se at det står noe om ikke møtt gebyr hos https://www.kreftregisteret.no/screening/mammografiprogrammet/informasjonsmateriell/. Det er kun en reservasjon av time. Hvis du ikke møter vil du få et påminnelsesbrev. Anonymkode: 8f5e7...314 1
Tartufo Skrevet 14. september 2024 #9 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er innkalt til rutinemammografi førstkommende mandag klokka 8. I dag har vi fått vite om et dødsfall i familien, vi må reise bort og jeg har ingen mulighet til å møte til undersøkelsen, ei heller kan jeg melde fra, siden det selvfølgelig er stengt i helga. Må jeg da betale gebyr for "ikke møtt"? Dette er jo ikke en undersøkelse jeg har bestilt selv, eller ønsket å bli henvist til, så sånn sett blir det litt annerledes enn andre konsultasjoner i helsevesenet. Anonymkode: 7e742...22b Nei, du må ikke betale for timen dersom du ikke møter opp. Det skal stå i inkallelsesbrevet. Det står også at du gjerne kan, ikke skal, melde avbud dersom du ikke tar timen. Kondolerer. 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #10 Skrevet 14. september 2024 Her står det at du vil få nytt tilbud dersom du ikke møter. Anonymkode: 8f5e7...314
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #11 Skrevet 14. september 2024 Ring resepsjonen på sykehuset og meld fra om at dødsfall gjør at du ikke kan møte mandag og at resepsjonen må gi beskjed. Gjør det nå, så blir det i hvert fall dokumentert at du har forsøkt å varsle fra så fort som du overhodet kunne. Kondolerer ❤️ Anonymkode: 78516...2b3 1 2
Hateridioter Skrevet 14. september 2024 #12 Skrevet 14. september 2024 Nei, du må ikke betale. De kaller inn flere enn de egentlig har tid til hver dag fordi en del ikke møter opp, så det blir ikke stående en time ledig.
Baktus2024 Skrevet 14. september 2024 #13 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg er innkalt til rutinemammografi førstkommende mandag klokka 8. I dag har vi fått vite om et dødsfall i familien, vi må reise bort og jeg har ingen mulighet til å møte til undersøkelsen, ei heller kan jeg melde fra, siden det selvfølgelig er stengt i helga. Må jeg da betale gebyr for "ikke møtt"? Dette er jo ikke en undersøkelse jeg har bestilt selv, eller ønsket å bli henvist til, så sånn sett blir det litt annerledes enn andre konsultasjoner i helsevesenet. Anonymkode: 7e742...22b så griske som helse er , så tviler jeg ikke på at de ikke fakturerer på det ..1500 for ikke å møte frem ..får du en time og ike føler deg dødens, ikke bestill spesialisttjenester…mitt beste råd..de der er bare penger med…konfronter de med det.- hevd at di må bli innlagt på sykehus… da skal du se at du får de resepter du trenger..de orker ikke tanken på utgifter ved at du ligger i en sykeseng og spiser maten til de ansatte…
Baktus2024 Skrevet 14. september 2024 #14 Skrevet 14. september 2024 litt mindre til pasientene ,mer til oss…jeg mener jo at ansatte i helsevesenet har med seg matpakke på jobb, slik alle andre ansatte må ha…
Hateridioter Skrevet 14. september 2024 #15 Skrevet 14. september 2024 Baktus2024 skrev (9 minutter siden): så griske som helse er , så tviler jeg ikke på at de ikke fakturerer på det ..1500 for ikke å møte frem ..får du en time og ike føler deg dødens, ikke bestill spesialisttjenester…mitt beste råd..de der er bare penger med…konfronter de med det.- hevd at di må bli innlagt på sykehus… da skal du se at du får de resepter du trenger..de orker ikke tanken på utgifter ved at du ligger i en sykeseng og spiser maten til de ansatte… Hva har du drukket i kveld? Mammografi-programmet er frivillig og man får ikke gebyr for å ikke ha møtt opp. 5 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #16 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg er innkalt til rutinemammografi førstkommende mandag klokka 8. I dag har vi fått vite om et dødsfall i familien, vi må reise bort og jeg har ingen mulighet til å møte til undersøkelsen, ei heller kan jeg melde fra, siden det selvfølgelig er stengt i helga. Må jeg da betale gebyr for "ikke møtt"? Dette er jo ikke en undersøkelse jeg har bestilt selv, eller ønsket å bli henvist til, så sånn sett blir det litt annerledes enn andre konsultasjoner i helsevesenet. Anonymkode: 7e742...22b Mennesker bestemmer gebyret, ikke maskiner. Du har sagt ja takk til å delta i programmet dermed er du inne i et system, som du ikke har sagt nei takk til, og du har sagt ja takk til å bli innkalt. På den annen side, det er forståelig for alle og enhver at du ikke kan møte og heller ikke kan gi beskjed før de åpner telefonen den dagen du har time, og et dødsfall kommer ofte uventet og uplanlagt. Derfor ringer du og gir beskjed om hvorfor du ikke møter og spør om du kan slippe det store gebyret for ikke møtt. Anonymkode: a66bd...65b
Baktus2024 Skrevet 14. september 2024 #17 Skrevet 14. september 2024 Hateridioter skrev (4 minutter siden): Hva har du drukket i kveld? Mammografi-programmet er frivillig og man får ikke gebyr for å ikke ha møtt opp. hv betyr TS overskrift da ? hvi du er edru nok til å lese da..
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #18 Skrevet 14. september 2024 Hateridioter skrev (3 minutter siden): Hva har du drukket i kveld? Mammografi-programmet er frivillig og man får ikke gebyr for å ikke ha møtt opp. Her tar du feil, frivillig er det men vil man ikke delta så kan man faktisk ikke bare la være å møte opp, man må reservere seg. Og jo, der er ikke møtt gebyr når man ikke møter, ikke avbestiller i tide, og ikke reserverer seg mot å delta i programmet. Men som skrevet over, det er mennesker som bestemmer om gebyr skal innkreves eller ei, ikke maskiner. Anonymkode: a66bd...65b
Hateridioter Skrevet 14. september 2024 #19 Skrevet 14. september 2024 Baktus2024 skrev (Akkurat nå): hv betyr TS overskrift da ? hvi du er edru nok til å lese da.. Overskiften til ts er grei. Det var det usammenhengende innlegget ditt med halve setninger jeg reagerte på. 1
Hateridioter Skrevet 14. september 2024 #20 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her tar du feil, frivillig er det men vil man ikke delta så kan man faktisk ikke bare la være å møte opp, man må reservere seg. Og jo, der er ikke møtt gebyr når man ikke møter, ikke avbestiller i tide, og ikke reserverer seg mot å delta i programmet. Men som skrevet over, det er mennesker som bestemmer om gebyr skal innkreves eller ei, ikke maskiner. Anonymkode: a66bd...65b Nei, det er ikke gebyr for å ikke møte uten å avbestille. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå