Gå til innhold

Mann. 28 år. Aldri hatt kjæreste. Veldig få venner.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Håper at selvom jeg er en mann, så er det greit å spørre her :) 

Jeg er 28 år, jobber i barnehage som pedagog og har bodd alene i 2 år. Jeg har noen få venner, men de blir nesten aldri med på å finne på noe og når de blir med så er det aldri på kveldstid, så som i dag, så var jeg en tur ute fra klokken 14-18 med en kamerat og så dro jeg hjem. Lørdager blir stort sett slik, enten er jeg litt ute på formiddagen eller så er jeg bare hjemme hele Lørdagen. 

Jeg syntes at dette er ensomt og jeg blir på grensa til gråten når jeg sitter på bussen og tenker på at nå skal jeg hjem igjen og sitte helt alene og kjede meg nok en gang. De få gangene jeg føler at jeg har noen å være med er de 2-3 gangene i året hvor jobben drar ut sammen på kveldene (og når jeg er på sommerferie med familie).

Jeg har tenkt å prøve appen Venn for å kunne kanskje få noen nye venner som ønsker å være litt mer sosiale. Men jeg har tenkt veldig mye det siste året på det at jeg ønsker å finne noen å kunne dele livet sammen med. Jeg har prøvd ulike datingsider, men det har aldri endt noen steder. Jeg får minimalt av likes og 90% av de som liker er flere 100 til flere 1000 mil unna. De få jeg har snakket med har aldri gått videre fra noen få meldinger mellom hverandre. Jeg er en helt normal person, normal vekt 73kg, 180cm (litt på lavsiden) jeg bryr meg veldig om hvordan jeg kler meg, belte og sko skal matche, klokken (jeg har 13!) skal matche klesstillen osv... Den siste perioden har jeg også begynt å trene på treningsstudio (2 grunner: for selvbilde, men også fordi jeg helst ønsker å ikke dra hjem) ...  KAN JEG SPØRRE DERE KVINNER... Jeg er en introvert, men er ikke redd for å drite meg ut. Hvordan kan man gå frem for å snakke med damer utenom på dating sider? Hvor ville du når du var singel (eller hvis du er) bli sjekket opp og hva er den mest attraktive måten en mann kan gå frem på? 

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler hobby på det sterkeste. Klatring, der er det masse bra mennesker. Og det er veldig sosialt, folk oppsøker en. Eøler finn noe rundt deg du kunne tenke deg å holde opp med. Det har hjulpet meg.

Anonymkode: 13fe4...297

Skrevet
VoksenMann123 skrev (1 time siden):

Jeg er 28 år, jobber i barnehage som pedagog og har bodd alene i 2 år. Jeg har noen få venner, men de blir nesten aldri med på å finne på noe og når de blir med så er det aldri på kveldstid, så som i dag, så var jeg en tur ute fra klokken 14-18 med en kamerat og så dro jeg hjem. Lørdager blir stort sett slik, enten er jeg litt ute på formiddagen eller så er jeg bare hjemme hele Lørdagen. 

Jeg syntes at dette er ensomt og jeg blir på grensa til gråten når jeg sitter på bussen og tenker på at nå skal jeg hjem igjen og sitte helt alene og kjede meg nok en gang. De få gangene jeg føler at jeg har noen å være med er de 2-3 gangene i året hvor jobben drar ut sammen på kveldene (og når jeg er på sommerferie med familie).

Jeg har tenkt å prøve appen Venn for å kunne kanskje få noen nye venner som ønsker å være litt mer sosiale. Men jeg har tenkt veldig mye det siste året på det at jeg ønsker å finne noen å kunne dele livet sammen med. Jeg har prøvd ulike datingsider, men det har aldri endt noen steder. Jeg får minimalt av likes og 90% av de som liker er flere 100 til flere 1000 mil unna. De få jeg har snakket med har aldri gått videre fra noen få meldinger mellom hverandre. Jeg er en helt normal person, normal vekt 73kg, 180cm (litt på lavsiden) jeg bryr meg veldig om hvordan jeg kler meg, belte og sko skal matche, klokken (jeg har 13!) skal matche klesstillen osv... Den siste perioden har jeg også begynt å trene på treningsstudio (2 grunner: for selvbilde, men også fordi jeg helst ønsker å ikke dra hjem) ...  KAN JEG SPØRRE DERE KVINNER... Jeg er en introvert, men er ikke redd for å drite meg ut. Hvordan kan man gå frem for å snakke med damer utenom på dating sider? Hvor ville du når du var singel (eller hvis du er) bli sjekket opp og hva er den mest attraktive måten en mann kan gå frem på? 

Føler med deg bro! Har nettopp blitt 26 og sliter med det samme.

Anonymkode: 875bd...ce5

Skrevet

Kjempe leit at du har det så ensomt, forstår godt at du ikke trives 😔

Tror ikke det er en fasit på hvor kvinner vil bli sjekket opp, men at de føler for å bli det stundene de ser en de kunne tenkt seg å hatt kontakt med. Eller så er det bare meg. 

Kanskje du skal starte med et hei i forbi farten på trening foreksempel? Mener ikke du skal stoppe, men om ei eller en er veldig åpne og blide i sin hilsen tilbake istede for å ignorere deg, så har du allerede et lite inntrykk innabords. Kanskje vil det bli en samtale da, eller siden, om dere fortsetter å hilse. En kommentar der, et blikk der.. Noen går bare å spørr om snap, men vet ikke om det er tenåringer som gjør det, og mange liker ikke bli kontaktet heller, men du ser jo kroppspråket deres.

Vet at den er over tid, men det med å oppsøke fremmede er jo risikabel, kan ikke snakke for andre damer og det er sikkert mange ganger jeg har syns det har vært ekkelt, samtitig som jeg også kan savne at ingen tar kontakt. Så vet ikke, men så lenge du er hyggelig, så er du på det rene og dere overlever jo om det er kleint. 

Kanksje du skal ta kontakt over nett, på insta? Om du har en grei profil som gir et inntrykk av degselv. Vet ikke om det er creepy. Har blitt kontaktet før av gamle halvbekjennte og så lenge de var hyggelige, så er det hyggelig det. 

Anonymkode: ecad5...0c5

Skrevet

Jeg er i samme situasjon. Blir straks 25 år, har aldri hatt kjæreste, og heller ikke noe sosialt nettverk.

Alltid slitt med å få venner, og aldri klart å etablere et langvarig vennskap. Ble aldri bedt med på fest på vgs, fikk en oppfatning om at mennesker rundt ikke likte å være sammen med meg, så isolerte meg veldig som student, og fortsatt i dag ikke klart å utvide horisonten.

Anonymkode: ff51a...8af

• Liker 1
Skrevet

Begynn å trene. Gå ut på byen alene. Gå på festivaler der du har samme musikksmak osv som de andre. Det er sånn jeg har bygd nye nettverk (i et fremmed land atpåtil).

Anonymkode: db6aa...a38

• Nyttig 1
Skrevet
VoksenMann123 skrev (2 timer siden):

Jeg tenker at samfunnet generelt  har blitt ganske mer lukket å vanskelig.  Selv var jeg litt ensom i yngre dager. Men ddt var faste møtesteder, så man kunne vare dukke opp, å være med noen alikevel. 

Så jeg vil egentlig anbefale deg å bli med på noe frivillighetsarbeid, hobby,sport eller politikk på tomme dager. 

Først og fremst for å være sosial, ha faste tider iht det.  Fylle dagene med noe litt mer menings fylt, mestre noe. Og bli kjent med andre.

På den måten blir også folk kjent med deg. Sien du nrvner å være introvert, så må du vise deg frem på andre måter. Jeg hadde nok sett etter litt andre ting enn matchende sko og belte. 

Har opplevd  tidligere  at enkelte jeg har sett på som litt kjedelig og teauste og litt  vanskelig å komme i ordentlig prat med.  På et nivå at jeg har gitt litt opp. Har vist seg å være svært interessante personer når de viser seg litt mer og hvem de er 

Og det  får du vist litt mer av iht fritidsaktiviteter. Kanskje finner du hun som leter etter akkurat deg

Anonymkode: 29130...320

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg er i samme situasjon. Blir straks 25 år, har aldri hatt kjæreste, og heller ikke noe sosialt nettverk.

Alltid slitt med å få venner, og aldri klart å etablere et langvarig vennskap. Ble aldri bedt med på fest på vgs, fikk en oppfatning om at mennesker rundt ikke likte å være sammen med meg, så isolerte meg veldig som student, og fortsatt i dag ikke klart å utvide horisonten.

Anonymkode: ff51a...8af

Jeg er 20 og ble ikke med på klikkene på vgs. Ble ikke med på fadderuken fordi jeg ikke ville drikke, men angrer kraftig fordi det viser seg at det var eneste mulighet til å bli kjent med folk på. Jeg har verdens beste lidelse sosial angst. Jeg har få venner og aldri hatt kjæreste. Dette kommer ikke til å endre seg i nærmeste framtid. Livet ser lyst ut 💪

Anonymkode: abac7...c50

• Hjerte 1
Skrevet
VoksenMann123 skrev (19 timer siden):

Du er en jeg kunne falt for, høres det nesten ut som. Du er kanskje bare litt ung.

Hva er hobbyene dine? Liker du gaming? Der er det jo ofte litt sosialt, på en trygg måte! Jeg er også introvert (eller spørst litt på en del ting, men er autist, så noe er litt skummelt..), og gaming kan være en trygg sosial arena, syns jeg.

Jeg har samme jobb som deg forresten:)

Hvilke typer damer liker du? Introvert, ekstrovert, osv

Anonymkode: 6a35c...797

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du er en jeg kunne falt for, høres det nesten ut som. Du er kanskje bare litt ung.

Hva er hobbyene dine? Liker du gaming? Der er det jo ofte litt sosialt, på en trygg måte! Jeg er også introvert (eller spørst litt på en del ting, men er autist, så noe er litt skummelt..), og gaming kan være en trygg sosial arena, syns jeg.

Jeg har samme jobb som deg forresten:)

Hvilke typer damer liker du? Introvert, ekstrovert, osv

Ellers kan du videreutdanne deg! Som barnehagelærer møter du mange damer der;)

Skrevet

Jeg føler meg også litt venneløs og ensom ganske ofte. Jeg har venner, men er ikke med de så ofte. Og jeg er skilt, noe som gjør at jeg faller litt utenfor innimellom. Jeg var tidligere veldig sosial, men litt sjenert i nye situasjoner. Og nå som voksen singel, har jeg blitt mye mer sjenert. (Ekteskap som gjorde at jeg ble veldig isolert, så mistet mye av kontakten med vennene underveis)

Men jeg er med på så mye sosialt som jeg kan, konserter, foredrag osv. Jeg har også begynt å smile og si hei til de jeg treffer på min vei. (Selvsagt ikke alle, men de som responderer på at jeg smiler til de, da sier jeg også hei) Har fått meg noen "heivenner" av det, altså at vi sier hei og hilser fast til hverandre når vi treffer hverandre. (Faste turløyper eller i nærområdet) Da jeg begynte med det, satte jeg meg mål om å hilse på så og så mange hver gang. Det hjalp på å mote meg opp. Første gangen bestemte jeg meg for å hilse på de tre første jeg traff. Hun første så kleint på meg.😅 Nr to var en kjendis, så hun hoppet jeg over, for de svarer vel automatisk hei til alle som sier hei. Neste var et par med hund, der fikk vi til og med en samtale, og nr tre sa hei tilbake og smilte. Det gir kanskje ikke venner, men da føler jeg meg i alle fall mindre ensom når jeg går tur. 

Ang hvor jeg kunne tenke meg å bli sjekket opp. Hvor som helst egentlig😅. Dersom en mann smilte til meg og spurte om vi skulle ta følge for selskapets skyld når jeg gikk tur f.eks, hadde jeg ni av ti ganger vært helt med på det.  Eller tok kontakt når jeg var på foredrag og spurte/ snakket litt rundt temaet og så gikk videre til annet f.eks. Jeg tror at de som er åpne for å finne kjærester i grunn er åpne for å bli kontaktet hvor som helst (kanskje med unntak av sykehus, begravelser osv), men så er det jo å finne de som er single og har lyst på kjæreste.. Jeg tør ikke selv ta kontakt, så jeg håper en interessant mann som kan passe meg, bare på magisk vis kommer inn i mitt liv.  Skulle ønske jeg turte ta livet mitt i egne hender😔

Anonymkode: 85a29...57c

Skrevet (endret)

Anbefaler deg å engasjere deg i hobbyer du helt faktisk liker, og hvor det også er mulig til å treffe andre mennesker. Andre mennesker er ofte inngangsport til nye mennesker igjen. Plutselig har du en venn som har en venninne, eller du blir med på ting der du treffer noen. Det handler liksom om å få det sosiale hjulet til å snurre litt, fordi da åpner det seg flere muligheter. 

Angående å sjekke fordi en kvinne å dele livet med kan bøte på slik ensomhet tenker jeg at det fort kan virke såpass desperat at man slår ihel sine egne muligheter. Jeg vil heller anbefale deg å prøve å bli mer sosial generelt, og å øve deg på å prate med folk (kvinner og menn) litt generelt, og være åpen for at slik kontakt kan føre til bekjentskaper som også kan utvikle seg til å finne den rette kvinnen. Er all dialog du har med kvinner forsøk på sjekking blir det fort mange nedturer, samt at det fort virker veldig desperat i forhold til å bare ha vennskapelig dialog som mål i utgangspunktet. 

Å plutselig bli sjekket opp har jeg personlig aldri likt, for det blir litt mye, veldig brått, men å bli hyggelig snakket til er bestandig hyggelig, og så kan man jo finne tonen og ting utvikler seg. Istedenfor 0 til 100 er det mye smartere å gå fra 0 til 10 (bare slå av en liten prat, uten baktanker), og så se om det utvikler seg såpass positivt at det blir naturlig å gjøre utspill angående videre kontakt/date. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...