AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #1 Skrevet 14. september 2024 Jeg har et veldig anstrengt forhold til min far, har har blitt sikkelig utrivelig,bitter,kverrulerende , negativ og humøret endrer seg som en berg-og-dal bane.. merker jeg veier mine ord for å unngå at det blir dårlig stemning, han prøver å provosere hele tiden, men jeg er bevisst hele veien at han gjør det for å skape en reaksjon fra meg å igjen straffe og kjefte på meg som reagerer på hans frekkheter.. vi bor i samme nabolagt og er derfor en del sammen.. men jeg merker jeg blir stresset og nervøs rundt han, tilogmed når han er helt stille, som om han er ei tikkende bombe…. Føler på en slags angst Får hjertebank, blir svimmel og stresset… han er 75 år , jeg er 40. hva gjør jeg? Anonymkode: 3c440...bd8 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #2 Skrevet 14. september 2024 Selv tar jeg en sobril😒Haha ikke en god løsning, men har flere smertetilstander som blir uutholdelige når jeg blir veldig stresset. Og så prøver jeg å holde kontakten på et minimum, og helst ikke treffes på tomannshånd. Anonymkode: a42c7...c4d 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #4 Skrevet 14. september 2024 Ts, har du vurdert å flytte? jeg måtte til slutt gjøre det. Pga sammensatte ting utviklet jeg ptsd, og fikk kraftige angstanfall hver gang han ville møtes alene. Noen mennesker elsker å provosere og tråkke på andre, t.o.m barna sine. De lever lenge på andres reaksjoner, dessverre. I dag gjør jeg alt jeg kan for å holde meg nøytral; litt grey rock. Men må ha en pille for å takle det😌 Anonymkode: a42c7...c4d
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #5 Skrevet 14. september 2024 Kuttet ut familien💖💖💖Og begynte i DPS. Anonymkode: 59680...7fa 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #6 Skrevet 14. september 2024 Dette er grusomt. Jeg hadde angst en uke før forje familie sammenkomst. Anonymkode: 35625...b69
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #7 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har et veldig anstrengt forhold til min far, har har blitt sikkelig utrivelig,bitter,kverrulerende , negativ og humøret endrer seg som en berg-og-dal bane.. merker jeg veier mine ord for å unngå at det blir dårlig stemning, han prøver å provosere hele tiden, men jeg er bevisst hele veien at han gjør det for å skape en reaksjon fra meg å igjen straffe og kjefte på meg som reagerer på hans frekkheter.. vi bor i samme nabolagt og er derfor en del sammen.. men jeg merker jeg blir stresset og nervøs rundt han, tilogmed når han er helt stille, som om han er ei tikkende bombe…. Føler på en slags angst Får hjertebank, blir svimmel og stresset… han er 75 år , jeg er 40. hva gjør jeg? Anonymkode: 3c440...bd8 Slik er min far også når han er i ulage… jeg prøver å gå inn i zen-modus, heve meg over, ikke bite på provokasjon og rett og slett overse klaging og nagging. Da blir han litt frustrert og i stuss, for han får ikke utløp for sin oppbygde negative energi. Tror slike folk sliter med depresjon, dårlige evner til å regulere egne følelser, sikkert fordi de ikke opplevde å bli møtt på egne følelser som barn. Det er min teori. Slitsomt, men prøv å distansere deg fra følelsene. Dette handler ikke om deg, det er han det er noe galt med. Det har gjort det lettere for meg å forholde meg til min far i alle fall. Anonymkode: 2a34f...fef
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #9 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har et veldig anstrengt forhold til min far, har har blitt sikkelig utrivelig,bitter,kverrulerende , negativ og humøret endrer seg som en berg-og-dal bane.. merker jeg veier mine ord for å unngå at det blir dårlig stemning, han prøver å provosere hele tiden, men jeg er bevisst hele veien at han gjør det for å skape en reaksjon fra meg å igjen straffe og kjefte på meg som reagerer på hans frekkheter.. vi bor i samme nabolagt og er derfor en del sammen.. men jeg merker jeg blir stresset og nervøs rundt han, tilogmed når han er helt stille, som om han er ei tikkende bombe…. Føler på en slags angst Får hjertebank, blir svimmel og stresset… han er 75 år , jeg er 40. hva gjør jeg? Anonymkode: 3c440...bd8 Jeg sliter med det samme når jeg er rundt mamma, jeg går til psykomotorisk fysioterapeut som har lært meg ulike øvelser som skal hjelpe. Men helt ærlig så hjelper det ikke. Jeh føler meg syk og vil bare hjem når jeg er med henne Anonymkode: 722da...f9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå