Gå til innhold

Til dere som mener det er helt normalt at kjæresten har jentevenner,gjerne også på overnatting...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller at din samboer stikker på spillekveld,movie night med en kvinnelig kollega,tidligere studie venninne osv... Eller at din kjæreste har overnatting av en venninne og at det er helt normalt som om at det like så godt kunne være en barndoms kompis han hadde guttekveld med.

Really?

For meg hadde det vært helt underlig om kjæresten min hadde besøk av en venninne en kveld, dro på en tur med en venninne eller hadde overnatting av en venninne, i det hele tatt hatt en venninne på samme måte som en kompis!

Min kjæreste har ingen behov for en jente venn. Han har sine få kompiser, ellers bruker han tiden på meg,barn og jobb.

Enda verre hatt overnatting av venninne!? Er dette virkelig normalt? Hvor mange av dere har en mann som har venninner han gjerne besøker en kveld?

Anonymkode: e0341...4bd

  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samboeren min har venninner og kvinnelige kollegaer, men disse møter han kun under tilstelninger via jobb, fest eller noe i den duren der flere av begge kjønn er med. Noe annet hadde selvfølgelig vært helt uakseptabelt etter min mening. 

Anonymkode: 97f96...7c4

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok? Da er du ikke vant til sånne relasjoner. Har en god venn som skal komme på besøk snart og som skal overnatte. Kjenner både han og dama hans godt. Vi har vært venner i ti år. Det betyr ikke noe annet enn at du ikke skjønner at det går an, rett og slett fordi du ikke har erfaring med det. Handler ikke om at jeg har behov for guttevenner. Handler om at jeg ikke velger venner etter kjønn.

Endret av Lava Anne
  • Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist syn på et vennskap og lite tillit til den man deler livet med. 
Hva med deg kam du ha overnatting med venninner? Eller mannen med kompis?

For hvorfor er det kun de som er i heterofile forhold som ikke kan ha venner med motsatte kjønn? 
Mange har gått fra et heterofilt forhold til homofilt forhold. Så beste er vel å ikke ha venner? 
 

Og hva med homofile forhold kan de være venner med kjønnet de tiltrekkes av? 

Ja mannen har venner som er kvinner, stoler på han og vet han velger meg hver dag han står opp. 
Er du utro dritt så hindrer man ikke det med å ikke ha venner

Anonymkode: 7995e...65e

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Eller at din samboer stikker på spillekveld,movie night med en kvinnelig kollega,tidligere studie venninne osv... Eller at din kjæreste har overnatting av en venninne og at det er helt normalt som om at det like så godt kunne være en barndoms kompis han hadde guttekveld med.

Really?

For meg hadde det vært helt underlig om kjæresten min hadde besøk av en venninne en kveld, dro på en tur med en venninne eller hadde overnatting av en venninne, i det hele tatt hatt en venninne på samme måte som en kompis!

Min kjæreste har ingen behov for en jente venn. Han har sine få kompiser, ellers bruker han tiden på meg,barn og jobb.

Enda verre hatt overnatting av venninne!? Er dette virkelig normalt? Hvor mange av dere har en mann som har venninner han gjerne besøker en kveld?

Anonymkode: e0341...4bd

 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Samboeren min har venninner og kvinnelige kollegaer, men disse møter han kun under tilstelninger via jobb, fest eller noe i den duren der flere av begge kjønn er med. Noe annet hadde selvfølgelig vært helt uakseptabelt etter min mening. 

Anonymkode: 97f96...7c4

Hvis dere ikke stoler på at mannen er trofast, hvorfor er dere sammen da?

Anonymkode: 30f29...8a8

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge han godtar at du gjør det samme?

Om det er rart eller ikke, kommer jo helt ann på om det er noe som begge er komfortabel med!

Mistenker at han ikke ser på det som like naturlig at du hadde gjort det samme?

Anonymkode: a8908...ed9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser nå at du TS ikke var den jeg trodde du var😂

Sorry, for antagelsene i kommentaren min over❤️

Anonymkode: a8908...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ser nå at du TS ikke var den jeg trodde du var😂

Sorry, for antagelsene i kommentaren min over❤️

Anonymkode: a8908...ed9

Hvem trodde du jeg var?🙈 Uansett jeg forventer være 1 prio hos en kjæreste uansett kjønn,men for meg hadde det også vært rart om jeg skulle ha overnatting av en gutte venn.

TS

Anonymkode: e0341...4bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Samboeren min har venninner og kvinnelige kollegaer, men disse møter han kun under tilstelninger via jobb, fest eller noe i den duren der flere av begge kjønn er med. Noe annet hadde selvfølgelig vært helt uakseptabelt etter min mening. 

Anonymkode: 97f96...7c4

Ikke sant. Enig!

Tydeligvis er vi de eneste...

TS

Anonymkode: e0341...4bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

 

Hvis dere ikke stoler på at mannen er trofast, hvorfor er dere sammen da?

Anonymkode: 30f29...8a8

Handler om at jeg som kvinne skal være hans 1 prioritet,noe jeg er. Han skal ikke måtte ha behov for "jente kveld" når han har meg. Heldigvis er det like gresk for min kjæreste. Vi passer sammen iallefall,hadde ikke godtatt noe annet.

TS

Anonymkode: e0341...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Handler om at jeg som kvinne skal være hans 1 prioritet,noe jeg er. Han skal ikke måtte ha behov for "jente kveld" når han har meg. Heldigvis er det like gresk for min kjæreste. Vi passer sammen iallefall,hadde ikke godtatt noe annet.

TS

Anonymkode: e0341...4bd

Så han får ikke ha guttevenner heller?

Anonymkode: 30f29...8a8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så han får ikke ha guttevenner heller?

Anonymkode: 30f29...8a8

Jo,men de er nedprioritert etter meg. Folk er ulike. Vi lader batterier helst alene sammen,og han får nok dose kontakt med kollegaer i en travel jobb.

 TS

Anonymkode: e0341...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo,men de er nedprioritert etter meg. Folk er ulike. Vi lader batterier helst alene sammen,og han får nok dose kontakt med kollegaer i en travel jobb.

 TS

Anonymkode: e0341...4bd

Hvorfor får han da ikke ha jentevenner med samme "status" som guttevennene?

Anonymkode: 30f29...8a8

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor får han da ikke ha jentevenner med samme "status" som guttevennene?

Anonymkode: 30f29...8a8

Fordi det er rart for oss. Han har aldri hatt det. Ikke jeg heller (gutte) venner. Vi har ingen behov for det. Og det lever vi godt med. Antar din kjæreste har jentevenner han tilbringer kvelder med siden du synes slikt er ok? Det er sært synes jeg. 

TS

Anonymkode: e0341...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi det er rart for oss. Han har aldri hatt det. Ikke jeg heller (gutte) venner. Vi har ingen behov for det. Og det lever vi godt med. Antar din kjæreste har jentevenner han tilbringer kvelder med siden du synes slikt er ok? Det er sært synes jeg. 

TS

Anonymkode: e0341...4bd

Det handler jo ikke om behov. Er ikke sånn at jeg har noen mannlige venner fordi jeg hadde behov for mannlige venner. Det bare ble sånn.

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Fordi det er rart for oss. Han har aldri hatt det. Ikke jeg heller (gutte) venner. Vi har ingen behov for det. Og det lever vi godt med. Antar din kjæreste har jentevenner han tilbringer kvelder med siden du synes slikt er ok? Det er sært synes jeg. 

TS

Anonymkode: e0341...4bd

Jeg synes det er sært at du avgjør hvem du kan være venn med basert på kjønn. Samme for mannen din. 

Anonymkode: 30f29...8a8

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg synes det er sært at du avgjør hvem du kan være venn med basert på kjønn. Samme for mannen din. 

Anonymkode: 30f29...8a8

🤷 

Ok, vi synes det er sært med folk som er i forhold å overnatter hos venner av motsatt kjønn. Vi kjenner ingen av den sorten,så tror egentlig det er nokså uvanlig😅TS

Anonymkode: e0341...4bd

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

🤷

Ok, vi synes det er sært med folk som er i forhold å overnatter hos venner av motsatt kjønn. Vi kjenner ingen av den sorten,så tror egentlig det er nokså uvanlig😅TS

Anonymkode: e0341...4bd

Enig. Tror venninnene mine hadde blitt sjokkert og sendt meg til samlivsterapeut om jeg hadde ligget over hos en annen mann. Jeg hadde selvfølgelig reagert om min far plutselig overnattet hos en annen dame enn hjemme med min mor. Det ER ikke normalt ?🙄

Barna spør etter far «ja, nei han sover hos en dame i natt. Kommer hjem i morgen» 😅

 

Anonymkode: 3a93b...b69

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Eller at din samboer stikker på spillekveld,movie night med en kvinnelig kollega,tidligere studie venninne osv... Eller at din kjæreste har overnatting av en venninne og at det er helt normalt som om at det like så godt kunne være en barndoms kompis han hadde guttekveld med.

Really?

For meg hadde det vært helt underlig om kjæresten min hadde besøk av en venninne en kveld, dro på en tur med en venninne eller hadde overnatting av en venninne, i det hele tatt hatt en venninne på samme måte som en kompis!

Min kjæreste har ingen behov for en jente venn. Han har sine få kompiser, ellers bruker han tiden på meg,barn og jobb.

Enda verre hatt overnatting av venninne!? Er dette virkelig normalt? Hvor mange av dere har en mann som har venninner han gjerne besøker en kveld?

Anonymkode: e0341...4bd

Tja, det kommer muligens litt an på situasjonen, og på typen (hvor godt forhold man har osv osv), men jeg tenker jo at man tar selvfølgelig litt hensyn når man har partner. Så normalt sett burde det ikke oppstå så veldig mange slike situasjoner. Og i spesielle tilfeller så får man vell vurdere hvert enkelt tilfelle. 

Jeg har stort sett hatt mest guttevenner oppigjennom, kanskje noe mer jevnt fordelt nå. Og ja, det hender jo at man møtes bare to stk innimellom, men oftest er man jo flere og evt med partner(e) med. Hvor ofte er man i situasjoner hvor overnatting er aktuelt som voksen? Realistisk sett? Uten partner med? Altså jeg vet ikke, jeg sliter med hele konseptet her egentlig. Kanskje fordi jeg selv er vant til å ha venner av begge kjønn og vet at jeg helt fint klarer å holde meg unna dem. Kanskje jeg bare stoler for mye på folk? Aner ikke, uansett så tenker jeg at 1. Som regel så får man vell en følelse av hvordan samspillet er mellom to mennesker så lenge man er med å omgås dem innimellom selv også, og litt situasjonsbetinget, skjer det ofte? Jevnlig? Føles det feil? Mistenksomt? Har man noen grunn til å mistro? Og 2. Folk som er utro er utro, jeg har ingen tro på at jeg kommer til å unngå evt utroskapssmell ved å bestemme hvem partner får være med og når. Og jeg sliter med å forstå hvorfor feks 2 venner på tur sammen er så himla shady by default. Men for all del. Jeg ser heller ikke et stort problem med dette i virkeligheten da jeg tror de aller fleste ikke havner så fryktelig ofte i slike situasjoner. Og unntaksvis så tipper jeg at mannen min greier å oppføre seg om han trenger å kræsje på noens sofa en natt av en eller annen grunn eller skal på helgetur med noen fordi jeg ikke kunne eller ikke hadde interesse av å være med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Eller at din samboer stikker på spillekveld,movie night med en kvinnelig kollega,tidligere studie venninne osv... Eller at din kjæreste har overnatting av en venninne og at det er helt normalt som om at det like så godt kunne være en barndoms kompis han hadde guttekveld med.

Really?

For meg hadde det vært helt underlig om kjæresten min hadde besøk av en venninne en kveld, dro på en tur med en venninne eller hadde overnatting av en venninne, i det hele tatt hatt en venninne på samme måte som en kompis!

Min kjæreste har ingen behov for en jente venn. Han har sine få kompiser, ellers bruker han tiden på meg,barn og jobb.

Enda verre hatt overnatting av venninne!? Er dette virkelig normalt? Hvor mange av dere har en mann som har venninner han gjerne besøker en kveld?

Anonymkode: e0341...4bd

Jeg er mann med nære, kvinnelige venner. Kona mi har nære, mannlige venner.

Noen av disse har vært venner i over 30 år.

 

Hva du eller andre på KG anser som «normalt» er egentlig lite interessant. For oss er det normalt å ikke gi avkall på gode venner fordi vi er i et forhold.

Noe som er «underlig» for deg, kan være en selvfølge for andre.

  • Liker 9
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...