Gå til innhold

Er det jeg eller kjæresten som er sær? Spør jeg for mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten har tidligere i uka hatt besøk av en venninne. Det er ikke noe han har fortalt om, jeg så et bilde og spurte når det var fra, så sa han tidligere i uka, også spurte jeg om hun hadde overnattet. Han sa ja, og ble irritert, fordi jeg spurte så mange irriterende spørsmål. Er ikke dette helt naturlig å spørre om? Er det ikke naturlig å fortelle om man har overnattingsbesøk?

Til annen informasjon så var han veldig skeptisk til at jeg skulle dra på hyttetur forrige helg fordi jeg ikke visste alle som skulle dra (så jeg droppet å dra). Og han skal alltid vite hvem jeg er med. Samt at jeg ca aldri får besøke han, har ikke vært der på flere måneder... Så når han sa hun hadde vært der tidligere i uka spurte jeg hvorfor jeg aldri får komme, og han sa at jeg ikke vil komme dit, og da sa jeg at det er ikke sant. Og da sa han bare at han orket ikke å snakke mer om det. Vi har vært sammen i 6 år....

Er det jeg eller han som er sær her? Merker at jeg orker egentlig ikke det her, at slik vil jeg ikke tillate at det skal være

Anonymkode: a6eef...4bc

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er sær og emosjonelt umoden. Det er helt vanlig å ha venner av motsatt kjønn. Kan også overnatte. Men alle voksne vet at dette kan gjøre partner utrygg, derfor trygger man den andre og er åpen. Hadde gått. Orker ikke være med noen som er så fjerne sosialt sett.

Anonymkode: 5cf0e...743

• Liker 7
Skrevet

Jeg ville heller ikke hatt det sånn.

Anonymkode: 2c0e4...4fd

• Liker 5
Skrevet

Hadde vært uaktuelt. Kan det være at han er kontrollerende og ikke stoler på deg nettopp fordi han gjør ting han ikke burde selv? Jeg hadde uansett gått. 

Anonymkode: ded52...fba

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Dette skal du ikke finne deg i, han er ikke en kjæreste for deg nå. 

Noen ganger er utro folk livredd for at andre også skal være utro, andre ganger er menn feige til å slå opp å tester grensene og skaper så dårlig stemning helt til dama gjør det selv. 

Anonymkode: f3b64...177

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Hadde vært uaktuelt for meg også. Selv hvor trygg og hvor mye jeg hadde stolt på partneren min, så hadde jeg aldri akseptert at han har med seg noen av det motsatte kjønn på overnatting. 

• Liker 5
Skrevet

Slutt å fortell han hva du skal. 
Altså, han gjør som han vil uten å si noe til deg. Match energien hans. 

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Til annen informasjon så var han veldig skeptisk til at jeg skulle dra på hyttetur forrige helg fordi jeg ikke visste alle som skulle dra (så jeg droppet å dra).

Aldri la deg kontrollere slik av en mann!! Du bør faktisk ta en skikkelig vurdering om dette er et forhold du vil være i! 

Anonymkode: 04977...b7b

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Høres ut som en fyr som har skaffa seg ny kjæreste uten å fortelle det til kjæresten sin.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Jaytee skrev (5 minutter siden):

Hadde vært uaktuelt for meg også. Selv hvor trygg og hvor mye jeg hadde stolt på partneren min, så hadde jeg aldri akseptert at han har med seg noen av det motsatte kjønn på overnatting. 

Han mener det er greit fordi hun er lesbisk… 

Anonymkode: a6eef...4bc

Skrevet

Hvor gamle er dere?

Anonymkode: a15a0...6ca

• Liker 1
Skrevet

Det er han som er problemet, ikke du. Du spør ikke for mye. Han er unnvikende, holder deg på avstand. Ikke godt å si hvorfor han skjulte besøket, men du har god grunn til å reagere. Det er ikke bra at du ikke får komme på besøk heller, og at du må droppe hyttetur med venner. 

Vil ikke si han er sær, men snikete og kontrollerende. Han vil holde deg på avstand slik at han kan gjøre akkurat som han vil, men det får ikke du. Dette høres ikke ut som et sunt forhold. Og han høres ikke ut som en ålreit fyr. Du fortjener bedre! 

Ta vare på deg selv oppi dette! Se din verdi og vær din egen beste venn❤️

Anonymkode: 56db0...474

• Liker 4
Skrevet

Trekk din energi heeeelt tilbake nå, hold deg så ambivalent som mulig mot han (selv om du må fake det).

Gjør gøye planer, jobb mot en glow up, ha fullt fokus på å bedre deg delv og ditt liv. Dette er den eneste måten han kommer til å komme krypende tilbake - akkurat nå tar han deg skikkelig for gitt. Jo mer du presser på og snakker og spør, dess mer skyver du han fra deg. Hvis han mister taket på deg, kan det hende dere har en sjsns. Men kun om du står hardt inot med stødig selvrespekt og trekker din energi bort pga hans oppførsel.

Anonymkode: f769b...594

• Nyttig 1
Skrevet

Det verste er ikke overnattingen, men at han skjulte det. 

At han skjulte det er tillitsbrudd, og han hadde tydeligvis noe å skjule. Han visste at det han gjorde var galt. 

Og spørsmålet er om det skjedde noe mer, siden han skjulte det. 

Det går ikke an å stole på han. Og der har du reaksjons- og dumpegrunn. 

Jeg ville ikke akseptert det!

Anonymkode: cd428...b32

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Er du sikker på at dere er kjærester?

Du får ikke lov å besøke ham?

Anonymkode: 4b587...e10

• Liker 2
Skrevet

Du har holdt ut dette i 6 år? 

Er det så viktig for deg å ha kjæreste at du tar til takke med denne fyren?

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Dette skal du ikke finne deg i, han er ikke en kjæreste for deg nå. 

Noen ganger er utro folk livredd for at andre også skal være utro, andre ganger er menn feige til å slå opp å tester grensene og skaper så dårlig stemning helt til dama gjør det selv. 

Anonymkode: f3b64...177

Dette. Mannen min gjorde faktisk det med sin eks - han var for feig til å slå opp, så han var bare dritkjip helt til hun fikk nok og slo opp. Skikkelig drittsekk!

(Han har bedt henne om unnskyldning i ettertid da han ble moden nok til å utvikle hjerneceller og empati… Det tok noen år.)

Anonymkode: 99642...5e7

Skrevet

Du får ikke lov til å besøke han, men venninnen får lov til det. Bak din rygg. At han påstår det er DU som nekter å besøke han, og at han nekter å snakke mer om det, er gaslighting!

Du er sammen med en manipulativ drittsekk. Bare det at du ikke får besøke han er grunn nok til å dumpe han. Løgner i tillegg? Håper du innser at du fortjener bedre! Det finnes MANGE greie mannfolk der ute som er til å stole på!

Anonymkode: 928c3...50b

• Nyttig 2
Skrevet

Noen forhold varer 6 år for lenge. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...