Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at jeg sannsynligvis høres ganske slem ut i dette innlegget og er veldig klar for å få meg en realitetssjekk.

Kjæresten er syk og har vært det i én uke. Jeg føler veldig med henne, elsker henne og ønsker at hun skal ha det bra. Problemet er bare at hun sutrer ekstremt mye og nekter å se løsninger. Jeg oppfatter at hun sykeliggjør seg selv. Hun sender meg ut for å kjøpe medisiner, men ender aldri opp med å ta dem. Jeg føler hun bare syter uten å ta ansvar for egen helse eller forsøke å gjøre noe for å bli bedre. Jeg blir gal! Hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: 78f1a...03c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan fortelle at dere ikke har barn uten å si det. 

Sutring hos voksne har jeg virkelig ingen tålmodighet med. En vanlig forkjølelse eller noe annet midlertidig hos voksne får man deale med uten å få emosjonell støtte. 

Jeg kan kjøpe nesespray og si noen empatiske ord, men ikke mye snakk om snørr og hodepine 

Anonymkode: 267e7...e14

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Sutring hos voksne har jeg virkelig ingen tålmodighet med. En vanlig forkjølelse eller noe annet midlertidig hos voksne får man deale med uten å få emosjonell støtte. 

Jeg kan kjøpe nesespray og si noen empatiske ord, men ikke mye snakk om snørr og hodepine 

Hehe, det stemmer at vi ikke har barn. Føler jeg ser en helt ny side av henne og føler meg som en dårlig kjæreste, fordi jeg ikke klarer å vise den støtten og omsorgen jeg bør vise. Blir bare utrolig frustrert. 

TS

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

😄

Denne type selvsentrering hører definitivt ungdommen til.

TS, hva slags sykdom er det snakk om? Blir hun dårligere uten medisiner? Og hvorfor tar hun ikke?

Med mindre hun har 40 i feber hadde jeg faktisk stukket ut av huset. 

Anonymkode: ec222...962

Skrevet

Høres umoden og ung ut. Be henne ta seg sammen!

Anonymkode: 44e6c...27d

• Nyttig 1
Skrevet

Dere passer ikke sammen....eller så er hun psykiatrisk.......

Anonymkode: 8ff7f...402

• Nyttig 1
Skrevet

Nei, syting og sutring er skikkelig usjarmerende, selv om man er syk.

Ja, det er dritkjipt å være syk, og ja, det er hyggelig med litt ekstra støtte og oppmerksomhet fra kjæresten når man ikke har det bra. Men voksne folk bør klare å være syke uten å gjøre livet surt for de rundt seg. 

Anonymkode: 6f77b...dfe

• Nyttig 1
Skrevet

Er det snakk om at hun "hoster opp lungene" syk men nekter ta hostemedisin eller er det mer alvorlig liksom, den første kan du jo på en måte si "men så ta hostesaft da for himmelens skyld så føler du deg bedre" mens den andre kanskje krever mer takt og fintføleelse?  

Anonymkode: e8d4f...c33

Skrevet

Hold deg mest mulig unna. Er hun syk får hun ligge på soverommet/gjesterommet og du er i stua. Dersom hun er ordentlig syk er det jo fint om du henter drikke/medisin når hun trenger det, men du trenger ikke å underholde eller trøste. 

Jeg håndterer andres sykdom ganske dårlig selv, selv uten at det er sutring i bildet. For all del, er noen alvorlig syke så har jeg en viss empati, men generelt blir jeg bare irritert. 

Anonymkode: c73b7...f7b

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.9.2024 den 19.04):

Hehe, det stemmer at vi ikke har barn. Føler jeg ser en helt ny side av henne og føler meg som en dårlig kjæreste, fordi jeg ikke klarer å vise den støtten og omsorgen jeg bør vise. Blir bare utrolig frustrert. 

TS

Hun viser seg ærlig fra sin sykdomsside, og du opplever din ærlige reaksjon. Dere begge kaster maskene, ingen er glad og lykkelig og hensynsfull hele tida. 

Man overlever ikke i forhold hvor man ikke er seg selv heller. 

Anonymkode: f464a...b27

• Liker 4
Skrevet

Voksne som syter når de er syke orker ikke jeg heller! Regner med det er snakk om vanlig influensa her? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.9.2024 den 17.54):

Jeg vet at jeg sannsynligvis høres ganske slem ut i dette innlegget og er veldig klar for å få meg en realitetssjekk.

Kjæresten er syk og har vært det i én uke. Jeg føler veldig med henne, elsker henne og ønsker at hun skal ha det bra. Problemet er bare at hun sutrer ekstremt mye og nekter å se løsninger. Jeg oppfatter at hun sykeliggjør seg selv. Hun sender meg ut for å kjøpe medisiner, men ender aldri opp med å ta dem. Jeg føler hun bare syter uten å ta ansvar for egen helse eller forsøke å gjøre noe for å bli bedre. Jeg blir gal! Hva kan jeg gjøre?

Å hjelp. Du bør grue deg til hun blir gravid... 

Anonymkode: 2fe28...fad

• Nyttig 2
Skrevet

Nå skriver du fra din synsvinkel. Det kan godt være at vi hadde fått en annen historie fra hennes synsvinkel. 

Mannen min er lite empatisk når det kommer til sykdom. Dette har vi hatt en alvorlig prat om, og jeg har vært tydelig på at jeg forventer omsorg de få gangene jeg faktisk er syk. Han har forbedret seg, heldigvis. 

Anonymkode: 0729d...ddb

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hvis man er ung, kommer man gjerne rett hjemmefra der det fantes voksne som passet på at man hadde det bra når man syk. 

Man MÅ jo ingen ting, men hvis du vil ha bonuspoeng for framtiden kan du hjelpe henne med passende mat og drikke for en som er syk, Paracet, nesespray, og litt empati. (Høres forsåvidt ut som du alt har gjort det.)

Sjokket man får når man innser at kjæresten ikke aner hvordan man tar vare på en syk person kan være litt uventet for noen. Og det er litt trist å måtte klare seg selv og be om medfølelse og stave hva man trenger. 

Om du ønsker deg barn en gang kan du bruke anledningen til å øve. Fordelen er at hun ikke hyler utrøstelig og at hun er i stand til å fortelle deg hva hun vil. Med andre ord en håndterbar oppgave.

Og så kan du glede deg til du blir syk neste gang og hun kan stille opp for deg. 

Endret av Elle Melle
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.9.2024 den 17.54):

Hva vil det si å sutre ekstremt mye? Det er normalt å klage når man er syk. Ligger man rett ut med halsbetennelse, influensa osv er det veldig vondt. Noen tåler feber veldig dårlig og blir på kanten til irrasjonelle. Det er normalt. Hvis man som syk ytrer et behov og får inntrykk av at kjæresten mener man sutrer så blir man sannsynligvis mer lei seg. Hva hadde du ønsket om det var du som var syk? Er du seriøs med henne? En uke er ingenting i det lange løp. Man må kunne være seg selv, få lov å hate verden å syns synd på seg selv når man er syk. Det går jo over. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...