Gå til innhold

Sykt barn dager når barnet har fylt 12 år, hvordan funger det ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

min er 12 i Februar, mister jeg sykt barn dagene da eller varer det frem til 31 desember det året hn fyller 12? takknemlig for svar

Anonymkode: f25d6...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Varer ut kalenderåret. Tåpelig nok.

Anonymkode: 77c42...f01

Hvorfor er det tåpelig?

Hadde jo vært litt kjedelig med et umodent barn født 1 januar som må være hjemme alene syk hele året, mens et modent barn født 31 desember går ha en forelder hjemme? 

Anonymkode: c451b...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er det tåpelig?

Hadde jo vært litt kjedelig med et umodent barn født 1 januar som må være hjemme alene syk hele året, mens et modent barn født 31 desember går ha en forelder hjemme? 

Anonymkode: c451b...cf3

Barn kan være umodne og født i desember også. Selvsagt ikke rettferdig at noen kan være hjemme ett år lenger med sine syke barn, kun fordi de er født tidlig på året. Barn født tidlig, har nok fordeler som det er.

Endret av Tartufo
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tartufo skrev (2 minutter siden):

Barn kan være umodne og født i desember også. Selvsagt ikke rettferdig at noen kan være hjemme ett år lenger med sine syke barn, kun fordi de er født tidlig på året. Barn født tidlig, har nok fordeler som det er.

Så det er eneste argument? 

Barn født tidlig på året bør ha det litt vanskeligere synes du. 

Bitter og har barn født sent på året antar jeg. 

Anonymkode: c451b...cf3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Så det er eneste argument? 

Barn født tidlig på året bør ha det litt vanskeligere synes du. 

Bitter og har barn født sent på året antar jeg. 

Anonymkode: c451b...cf3

Nei, det bør være en lik alder for alle. Slik det er nå får barn født tidlig ha foreldre hjemme til de er ca 13, og barn født sent til de er ca 12. Det er ikke rettferdig.

Endret av Tartufo
  • Liker 17
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så det er eneste argument? 

Barn født tidlig på året bør ha det litt vanskeligere synes du. 

Bitter og har barn født sent på året antar jeg. 

Anonymkode: c451b...cf3

Ditt argument var jo nøyaktig det samme, bare motsatt?

Anonymkode: d799b...f18

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så det er eneste argument? 

Barn født tidlig på året bør ha det litt vanskeligere synes du. 

Bitter og har barn født sent på året antar jeg. 

Anonymkode: c451b...cf3

Hmm- men nå har jo de som er født sent på året det vanskeligere. Du tenker det er helt ok? Hadde vært mer naturlig at man f.eks hadde sykt barn dag frem til barnet hadde fylt 13. Det har jo nesten de som er født i januar allerede. 

Anonymkode: b344d...2f7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor er det tåpelig?

Hadde jo vært litt kjedelig med et umodent barn født 1 januar som må være hjemme alene syk hele året, mens et modent barn født 31 desember går ha en forelder hjemme? 

Anonymkode: c451b...cf3

Fordi det i dataalderen ikke er noen administrative årsaker til at Per skfå ha forelder hjemme når han er syk i 12 år og 364 dager, mens Pål bare skal få samme rettighet i 12 år og en dag. 

Anonymkode: 77c42...f01

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt fire 12-åringer, og de trenger ingen voksen hjemme om de har vært syke. 
 

Hadde de vært så syke at vi ikke kunne la de være alene (etter 12 år) hadde vi vært hjemme uten lønn. Det har ikke skjedd enda. 
 

Vi jobber 10 min kjøretur fra hjemmet bette to. Hadde en gang en 11-åring hjemme alene ved sykdom, da kjørte jeg hjem i lunsjen for å sjekke status.

Anonymkode: 2888f...37e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har hatt fire 12-åringer, og de trenger ingen voksen hjemme om de har vært syke. 
 

Hadde de vært så syke at vi ikke kunne la de være alene (etter 12 år) hadde vi vært hjemme uten lønn. Det har ikke skjedd enda. 
 

Vi jobber 10 min kjøretur fra hjemmet bette to. Hadde en gang en 11-åring hjemme alene ved sykdom, da kjørte jeg hjem i lunsjen for å sjekke status.

Anonymkode: 2888f...37e

Problemet er ikke selve alderen, men alderen bør være lik for alle. Grensen bør ikke settes på ca 12 for noen og ca 13 for andre, kun basert på fødselsdato.

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Så det er eneste argument? 

Barn født tidlig på året bør ha det litt vanskeligere synes du. 

Bitter og har barn født sent på året antar jeg. 

Anonymkode: c451b...cf3

Altså😂

Anonymkode: 48735...b83

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder ut året de fyller 12. Du har uansett rett på omsorgspermisjon. (mulig denne er uten lønn, avhengig av din arbeidsgiver). Vi har tre barn og har bare opplevd å måtte være hjemme sammen med sykt barn etter fylte 12 én gang. Da hadde hun over 4,5 i feber, hadde febersynsbedrag og kastet opp hele tiden. Hadde vært hjemme med mannen om han hadde vært like dårlig..

Anonymkode: 02a30...931

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syntes dette er vanskelig. Vår 13 åring har vært igjennom mange omfattende og kjipe sykehusundjersøkelser og behandlinger. Hen hadde måttet reise mange timer kollektivt med mange bytter, alene og i skikkelig dårlig form, om vi ikke hadde fulgt hen. Alt dette har vi måttet gjort ulønnet. Syntes det er ganske kjipt.
 

Ja en 13 åring kan være alene hjemme ved normal sykdom, men det er mye mer enn det som sykt barn dager brukes til. 

Anonymkode: df658...36a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det gjelder ut året de fyller 12. Du har uansett rett på omsorgspermisjon. (mulig denne er uten lønn, avhengig av din arbeidsgiver). Vi har tre barn og har bare opplevd å måtte være hjemme sammen med sykt barn etter fylte 12 én gang. Da hadde hun over 4,5 i feber, hadde febersynsbedrag og kastet opp hele tiden. Hadde vært hjemme med mannen om han hadde vært like dårlig..

Anonymkode: 02a30...931

Du hadde vært hjemme med mannen din? Han trenger altså å bli passet på? Hva tror du enslige gjør om de er like syke? 

Anonymkode: 106e6...f3b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Du hadde vært hjemme med mannen din? Han trenger altså å bli passet på? Hva tror du enslige gjør om de er like syke? 

Anonymkode: 106e6...f3b

Ringer en venn, eller en forelder? Drar på legevakten? Det er åpenbart at hun snakker om alvorlig sykdom. Jeg hadde også blitt hjemme med mannen min, eller dratt bort til moren min, om en av dem ble så dårlige. 

Anonymkode: aa8f3...6b3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Du hadde vært hjemme med mannen din? Han trenger altså å bli passet på? Hva tror du enslige gjør om de er like syke? 

Anonymkode: 106e6...f3b

Noen av dem dør, alene hjemme. Andre klarer seg fint, andre igjen ber om hjelp fra venner, familie eller helsevesenet. 

Anonymkode: caa9e...df0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...