AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #1 Del Skrevet 14. september 2024 Alle leilighetene i den store bygården som ligger ved siden av Rothaugen skole skal selges, og det er vanvittig flott utsikt, sentralt da det tar 6-7 minutter å gå ned til Bryggen og man har alt utenfor døren fra turterreng, kulturelle tilbud og kollektivtransport. Jeg vurderer å gå på visning når de blir lagt ut, men vet ikke hvor dyrt det blir, da Indre Sandviken er jo en av de dyreste områdene i Bergen sentrum. Anonymkode: 26e07...a33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 14. september 2024 #2 Del Skrevet 14. september 2024 Hvorfor reklamere for det dersom du ønsker å kjøpe? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #3 Del Skrevet 14. september 2024 Trolltunge skrev (5 minutter siden): Hvorfor reklamere for det dersom du ønsker å kjøpe? Jeg reklamerer ikke da dette har stått i avisen. Jeg bare lurer på hvor mange som er interesserte og hva eventuelt prisen ligger på. Det må da være lov å lure på slike ting? Ts Anonymkode: 26e07...a33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 14. september 2024 #4 Del Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg reklamerer ikke da dette har stått i avisen. Jeg bare lurer på hvor mange som er interesserte og hva eventuelt prisen ligger på. Det må da være lov å lure på slike ting? Ts Anonymkode: 26e07...a33 Selvfølgelig. Jeg hadde bare ikke blåst opp noe om jeg ville kjøpe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #5 Del Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Alle leilighetene i den store bygården som ligger ved siden av Rothaugen skole skal selges, og det er vanvittig flott utsikt, sentralt da det tar 6-7 minutter å gå ned til Bryggen og man har alt utenfor døren fra turterreng, kulturelle tilbud og kollektivtransport. Jeg vurderer å gå på visning når de blir lagt ut, men vet ikke hvor dyrt det blir, da Indre Sandviken er jo en av de dyreste områdene i Bergen sentrum. Anonymkode: 26e07...a33 Ingen med respekt for seg selv, flytter til det området med bare sosiale problemer. Skal du ha familie og bil, så kan du glemme parkering. Innbrudd og overfall, naboer som ruser seg osv er dagligdags. Så lykke til. Anonymkode: d4fb2...a8e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #6 Del Skrevet 14. september 2024 Bor i gaten og trives veldig, veldig sentralt og flotte turområder. Anonymkode: 33422...f0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #7 Del Skrevet 14. september 2024 Det er jo et sentrumsnært og attraktivt område for studenter og unge folk. Jeg har barn, så jeg prioriterer hus og hage. Bor på Fana. Anonymkode: 53ae0...cac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PhilosopherSe7en Skrevet 14. september 2024 #8 Del Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ingen med respekt for seg selv, flytter til det området med bare sosiale problemer. Skal du ha familie og bil, så kan du glemme parkering. Innbrudd og overfall, naboer som ruser seg osv er dagligdags. Så lykke til. Anonymkode: d4fb2...a8e Dette er fra gammelt av når BOB eide leilighetene. Da hadde Bergen kommune en 30 leiligheter her. Nå selges alle på det åpne markedet, og Bergen Kommune har ikke noen interesser her lenger. Jeg har bodd i disse leilighetene tidligere, totalt i 12 år. Vi trivdes ekstremt godt her, både voksne og barna. Gode skoler, gode turmuligheter, parker osv. Når BOB solgte seg ut prøvde vi beboere å få kjøpt til avtalt pris, men det var ikke nok andel beboere som fikk finansiering, samt at kommunen sa nei til å kjøpe leilighetene de leide. Dermed gikk ikke kjøper igjennom og et annet firma fikk kjøpt billig. De solgte videre etter få år med flere 199 millioner i overskudd. Leilighetene har sine utfordringer. Tak må byttes utvendig innen få år. Uisolerte yttervegger, mugg i vinduer grunnet dårlig ventilasjon, utdatert elektriske anlegg, gamle ytterdører og vinduer for å nevne noe. Mulig noe av dette er utbedret de siste 6 årene. Vurderer du å kjøpe her så les nøye igjennom rapporten fra takstmann. Sandviken er fantastisk sted bo, men dessverre ender de fleste boliger her opp som utleie. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #9 Del Skrevet 15. september 2024 Trolltunge skrev (8 timer siden): Selvfølgelig. Jeg hadde bare ikke blåst opp noe om jeg ville kjøpe. Alle medier i Bergen har allerede blåst opp saka, så det blir kamp om leilighetene. Syns synd på de som har bodd der i mange år som mest sannsynlig må flytte for de vil ikke få råd til å kjøpe selv. Eldre mennesker bla. Ts: Leilighetene vil nok gå langt over prisantydning. Jeg leste at noen bolighaier (utleiere) ønsket å kjøpe maks lovlige enheter for utleie. De presser nok utleieprisene høyt opp. Vi ville ikke vurdert å kjøpe der. Blir for dyrt. Anonymkode: 97e40...783 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #10 Del Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Alle medier i Bergen har allerede blåst opp saka, så det blir kamp om leilighetene. Syns synd på de som har bodd der i mange år som mest sannsynlig må flytte for de vil ikke få råd til å kjøpe selv. Eldre mennesker bla. Ts: Leilighetene vil nok gå langt over prisantydning. Jeg leste at noen bolighaier (utleiere) ønsket å kjøpe maks lovlige enheter for utleie. De presser nok utleieprisene høyt opp. Vi ville ikke vurdert å kjøpe der. Blir for dyrt. Anonymkode: 97e40...783 Ts her Snakket tilfeldig i kveld med en mann som eier et hus i samme gate, og han kjente til byggets tilstand og det var ikke så veldig mye å skryte av, sa han. Taket må byttes i løpet av tre til fem år og det samme med vinduene. Flere av veggene i bygården er ikke isolert, så det blåser tvers igjennom hjørneleilighetene når det er kaldt. Han mente at fellesutgiftene kom til å bli veldig høye, og det er heller ikke bestemt om det skal bli borettslag eller sameie. Det var litt nedslående opplysninger synes jeg. Anonymkode: 26e07...a33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #11 Del Skrevet 15. september 2024 PhilosopherSe7en skrev (15 timer siden): Dette er fra gammelt av når BOB eide leilighetene. Da hadde Bergen kommune en 30 leiligheter her. Nå selges alle på det åpne markedet, og Bergen Kommune har ikke noen interesser her lenger. Jeg har bodd i disse leilighetene tidligere, totalt i 12 år. Vi trivdes ekstremt godt her, både voksne og barna. Gode skoler, gode turmuligheter, parker osv. Når BOB solgte seg ut prøvde vi beboere å få kjøpt til avtalt pris, men det var ikke nok andel beboere som fikk finansiering, samt at kommunen sa nei til å kjøpe leilighetene de leide. Dermed gikk ikke kjøper igjennom og et annet firma fikk kjøpt billig. De solgte videre etter få år med flere 199 millioner i overskudd. Leilighetene har sine utfordringer. Tak må byttes utvendig innen få år. Uisolerte yttervegger, mugg i vinduer grunnet dårlig ventilasjon, utdatert elektriske anlegg, gamle ytterdører og vinduer for å nevne noe. Mulig noe av dette er utbedret de siste 6 årene. Vurderer du å kjøpe her så les nøye igjennom rapporten fra takstmann. Sandviken er fantastisk sted bo, men dessverre ender de fleste boliger her opp som utleie. Det er absolutt ikke fra gammelt av, lever du under èin stein, og leser ikke aviser? For ikke mange dagene siden så var der en tulling som holdt halloi og banket på dører midt på natten. Å bli vekket opp om natten skjer hver måned og oftere i sommerhalvåret. Bakkegaten og hospitset har vært i området i flere tiår, med de Problemene det klientellet medfører. Og ja, leilighetene trenger omfattende rehabilitering, med bytting av rør, tak, isolering av vegger, og så videre. Om dette selges som selveier eller borettslag er vel ikke bestemt enda? Du mener skolene i området er gode? Har du ikke fulgt med hva som har vært om Rothaugen skole? Den er i en slik forfatning at elever blir syke av å gå der, klasserom er stengt grunnet dårlig inneklima. Elevene har skrevet avisinnlegg, de har vært på nyhetene og har demonstrert utenfor bystyresalen fordi skolen er i elendig forfatning. At elever mobbes så de ikke klarer å gå på skolen og det er saker på de5 og, det har du ikke hørt om heller? Eller lukker du øynene for nettopp det? Barneskolen, Krohnengen har og sine utfordringer, selv om lokalene er bedre enn på Rothaugen. Blir folk slått ned noe sted, så er det i området Maria kirken/Nye Sandviksvei, på den siden av byen. Så man går ikke hjem fra byen etter klokken 20.00 om man skal bo i sandviken. (Eller i Damsgårdssundet området). Fremsnakk gjerne disse boligene, men det eneste som er å fremsnakke dem for er nærheten til fjellsiden og Stoltzen, utsikten over fjorden men ikke nevneverdig mer enn nettopp det. Og nei, jeg snakker ikke området ned, for å snakke prisen ned fordi jeg selv eller noen jeg kjenner skal kjøpe utleieboliger der, fordi det er ikke de boligene verdt. Det er nemlig en grunn til at selskapet som eier boligene selger dem, de holder ikke mål. Ville nesten blitt rimeligere og bedre å rive hele dritte, og bygge nyt. En annen sak, skal bybane tunnel bygges under der, så blir de5 og noen år med sprengning og risting, signing av grunnen og sprekker, ala Ladegårdsgatens problemer. Hva som da skjer med byggene vil bare fremtiden vise. Et risikoprosjekt det ikke er verdt å sette penger i. Anonymkode: d4fb2...a8e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #12 Del Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er absolutt ikke fra gammelt av, lever du under èin stein, og leser ikke aviser? For ikke mange dagene siden så var der en tulling som holdt halloi og banket på dører midt på natten. Å bli vekket opp om natten skjer hver måned og oftere i sommerhalvåret. Bakkegaten og hospitset har vært i området i flere tiår, med de Problemene det klientellet medfører. Og ja, leilighetene trenger omfattende rehabilitering, med bytting av rør, tak, isolering av vegger, og så videre. Om dette selges som selveier eller borettslag er vel ikke bestemt enda? Du mener skolene i området er gode? Har du ikke fulgt med hva som har vært om Rothaugen skole? Den er i en slik forfatning at elever blir syke av å gå der, klasserom er stengt grunnet dårlig inneklima. Elevene har skrevet avisinnlegg, de har vært på nyhetene og har demonstrert utenfor bystyresalen fordi skolen er i elendig forfatning. At elever mobbes så de ikke klarer å gå på skolen og det er saker på de5 og, det har du ikke hørt om heller? Eller lukker du øynene for nettopp det? Barneskolen, Krohnengen har og sine utfordringer, selv om lokalene er bedre enn på Rothaugen. Blir folk slått ned noe sted, så er det i området Maria kirken/Nye Sandviksvei, på den siden av byen. Så man går ikke hjem fra byen etter klokken 20.00 om man skal bo i sandviken. (Eller i Damsgårdssundet området). Fremsnakk gjerne disse boligene, men det eneste som er å fremsnakke dem for er nærheten til fjellsiden og Stoltzen, utsikten over fjorden men ikke nevneverdig mer enn nettopp det. Og nei, jeg snakker ikke området ned, for å snakke prisen ned fordi jeg selv eller noen jeg kjenner skal kjøpe utleieboliger der, fordi det er ikke de boligene verdt. Det er nemlig en grunn til at selskapet som eier boligene selger dem, de holder ikke mål. Ville nesten blitt rimeligere og bedre å rive hele dritte, og bygge nyt. En annen sak, skal bybane tunnel bygges under der, så blir de5 og noen år med sprengning og risting, signing av grunnen og sprekker, ala Ladegårdsgatens problemer. Hva som da skjer med byggene vil bare fremtiden vise. Et risikoprosjekt det ikke er verdt å sette penger i. Anonymkode: d4fb2...a8e Signing? Anonymkode: 26e07...a33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå