Gå til innhold

Sudoku


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt hekta på sudoku! Jeg kan sitte i timevis å gruble til hodepinen tar meg. De lette oppgavene er blitt peanuts, men middels vanskelig sliter jeg for ofte med. Jeg synes spranget mellom lett og middels var stort, men jeg forstår jo at det er ulike strategier jeg ikke har fått med meg. OG - ofte er det enkle ting jeg overser. Det er lett å bli blind midt i radene, kolonnene og boksene.

Det jeg lurer på er om det er andre som liker sudoku - kanskje er det noen som har tips å dele? Eller kanskje er det noen som har link til mer kunnskap om sudoku? Er det juks å "lese seg opp" i stedet for å finne løsninger selv? Hvordan ble DU god i sudoku? 🔢

Anonymkode: 676fa...8c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har blitt hekta på sudoku! Jeg kan sitte i timevis å gruble til hodepinen tar meg. De lette oppgavene er blitt peanuts, men middels vanskelig sliter jeg for ofte med. Jeg synes spranget mellom lett og middels var stort, men jeg forstår jo at det er ulike strategier jeg ikke har fått med meg. OG - ofte er det enkle ting jeg overser. Det er lett å bli blind midt i radene, kolonnene og boksene.

Det jeg lurer på er om det er andre som liker sudoku - kanskje er det noen som har tips å dele? Eller kanskje er det noen som har link til mer kunnskap om sudoku? Er det juks å "lese seg opp" i stedet for å finne løsninger selv? Hvordan ble DU god i sudoku? 🔢

Anonymkode: 676fa...8c9

Sudoku er morsom trim for hjernen. Lett og middels går fint, mens flesteparten av de vanskelige blir ofte stående uløst.
Her må man ofte prøve og feile.

Forsøk å fylle ut samtlige ruter med mulige tallkombinasjoner (husk små tall) og du vil ofte finne en åpning via eliminasjonsmetoden.
Hvis det er to bokser med to like tall i samme rekke, kolonne eller boks vet du at du kan fjerne disse tallene fra den samme rekken, kolonnen eller boksen.

Anonymkode: 97333...c2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...