AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #1 Skrevet 14. september 2024 Jeg er gift med dame med svært lav sexlyst. Jeg er nå 50, og har fortsatt høy sexlyst. Siden hun ikke vil eller får det til så får ikke jeg det jeg ønsker, og sex og intimitet er et stort savn i mitt liv. Kona forstår nok, men klarer ikke å sette seg inn i hvorfor jeg ikke bare kan «roe ned» eller «skjerpe meg».. Vi lever altså i et sexløst ekteskap. Jeg lurer på om jeg kan forvente at min sexlyst vil endre seg og reduseres. Jeg tenker at det ville skapt ro for meg og gitt mer ro i forholdet om jeg slipper å føle meg bitter for at hun tar ifra meg mitt sexliv. Vi kranglet jo om dette fra tid til annen. Ja, jeg onanerer, men det et langt fra det samme. Jeg ønsker jo å oppleve en kvinnes begjær og lyst på meg og oppleve sex sammen Anonymkode: 42fe4...abb
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #2 Skrevet 14. september 2024 Har du uflaks varer den like lenge som du lever. Her ville jeg vurdert muligheter; - Kanskje dere kan bli enige om at du har mulighet til å føle dette andre steder? - Kanskje du må forklare at dette er et så stort behov du har i livet, at du har problemer med å godta at det er over for din del og. - Kanskje du må vurdere å gå fra konen for å leve livet ditt med noen andre (dessverre). Personlig kunne jeg ikke levd uten sex resten av livet. Har ett liv, og det vil jeg leve. Anonymkode: 3bdac...933 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #3 Skrevet 14. september 2024 Fra 40 år. Anonymkode: 7aa60...889
Crazydoglady Skrevet 14. september 2024 #4 Skrevet 14. september 2024 (endret) Ikke helt enda tipper jeg basert på menn jeg kjenner 😅 Men, nå skal jeg snu litt på flisa. Har hun faktisk lav sexlyst, eller kan det være at hun, som veldig mange andre kvinner opplever sex som negativt, blir frustrerte og får avsmak på det? Ikke fordi de ikke har lyst eller fordi de har ett problem med sex i seg selv, men fordi den sexen de har hatt er frustrerende og skuffende for dem. For som kvinne kan jeg si at det er veldig mye rart man møter på "der ute", helt uvirkelig egentlig mye av det 😅 og i tillegg til det så er det jo også andre faktorer som kan påvirke. Helse. Er man utslitt? Føler hun at forholdet er jevnbyrdig og at hun har en partner som er der for henne? En som hjelper henne der hun trenger det, ikke bare gjør andre ting og kaller det hjelp? Evt, selv om dere begge er flinke til å ta deres del av ting, kan det være ting i livet som gjør at hun trenger litt mer støtte og hjelp for å ha overskudd til andre ting enn bare plikter? Nå sier jeg ikke at dette garantert er din feil, eller noe du kan fikse for den del,for det kan ha mange årsaker, men som kvinne med egen erfaring og venner og bekjente osv som er kvinner så vet jeg at veldig mange kvinner rett og slett er misfornøyde og sex blir rett og slett bare noe de får aversjon mot fordi det gjerne bare ender i frustrasjon og skuffelse for deres del. Viss partner atpåtil gir uttrykk for at det er så slitsomt med det og er så vanskelig/krever så mye innsats så gjør jo det ytterligere skade på følelsen og relasjonen med partner fordi da føler man seg ikke verdt det eller satt pris på heller, bare brukt. Mange opplever også å bli default forelder og hushjelp noe som også tar mye krefter, og dermed lyst. Og det kan også igjen påvirke relasjonen ,fordi man føler seg hverken satt pris på eller elsket som igjen åpenbart kan påvirke relasjonen, forhold og sexlyst. Det kan også hende at kvinnen har sviktet i å formidle dette, av forskjellige årsaker, det er isåfall selvsagt på henne og ikke din feil eller ansvar sånn sett, men om så er tilfellet så vil jeg likevel påstå at man kommer lenger og vinner mer på å forsøke å skape en løsning videre heller enn å fordele skyld å krangle om det. Har man traumer eller mye dårlige erfaringer fra før så kan det jo være vanskelig å snakke om i det hele tatt, men det er jo enkelt nok å omgå uansett ved å bare insistere på at hennes nytelse er verdt det og noe du ønsker å bidra til. Prøve ut leketøy, vibrator eller andre tiltak som kan hjelpe på. Er det usikkerhet rundt kropp? Andre ting? Selvsagt finnes det aseksuelle mennesker også, for all del. Om så er tilfellet så er det helt innafor å diskutere åpent forhold eller lignende tiltak. Iallefall ta opp tema. Problemet er jo at ett sånt tema fort blir veldig sårt og ødeleggende om kvinnen sitter der å er misfornøyd med sexlivet også pga manglende innsats eller andre utfordringer i forholdet/hjemmet også kommer partner plutselig og vil åpne forholdet 😅🙈 Jeg vet det sies ofte at kvinner har lavere sexlyst enn menn, etter min erfaring så er det bare tull, men kvinner er generelt sett litt vanskeligere å tilfredsstille= større sjans for at kvinner er mindre tilfredse og sex blir mindre fristende. For det er verre å ha skuffende sex uten avslutning enn å ikke ha sex 100prosent. Har ikke møtt noen enda som er aseksuelle, men har møtt veldig mange (og levd med det selv) av de som er utslitt med å prøve å holde alt gående hjemme, med barn, hvor mye mer enn nødvendig havner på dem. Eller er seksuelt frustrerte med egoistiske og kjipe menn i senga, eller at relasjonen hangler såpass pga andre ting at man ikke føler den tenninga/lysten. Endret 14. september 2024 av Crazydoglady 5 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #5 Skrevet 14. september 2024 Jeg tipper sexdriften din er litt på vei ned allerede selv om den fortsatt er høy. Jeg tror det er lite du kan gjøre. Anonymkode: 92002...899
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #6 Skrevet 14. september 2024 Har hun lav / lite sexlyst mot andre også, eller er det deg hun ikke vil ha sex med? Anonymkode: 5900d...ef4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #7 Skrevet 14. september 2024 Så lenge utstyret funker er det nok vanlig at menn har sexlyst lenge. Og når den ikke funker som en 20-åring så finnes det piller og treningsøvelser som kan bedre på dette. Menn mister sexlysten når de er utbrente og har et kjipt liv. Det samme gjelder kvinner... Noen kvinner (og menn) kan miste sexlysten rent biologisk, så det trenger ikke bare være fordi de har det kjipt. Hvis det er biologisk lavt libido er det lite å gjøre med det, tror jeg. Ellers tror jeg @Crazydoglady peker på en vond men viktig sannhet. Men det hjelper ikke å kjøpe sexy undertøy til henne eller en ny vibrator... Hvis crazydoglady har rett så må mannen slutte å tenke på sitt sexbehov først. Han må starte med det underliggende problemet og det er at hun er utbrent og/eller synes mannen er kjip. Alle tiltak som minner om dårlig skjulte forsøk på å få sex vil bare gjøre saken værre. Ett sted å starte er å sjekke tråden om "kjærlighetsspråk" og ta et oppgjør på hva som får henne til å føle seg elsket. Ett godt tips er at du begynner å overta mye større del av ansvaret og jobben i huset. Begynn her og se om forholdet kan få nytt liv. Derfra kan dere ha samtaler om hva som får henne til å få ekstase i senga. Hvis dere har sex uten at hun har fått orgasme minst 1 gang, så er du en kjip fyr. Min ex-kone hadde lavt libido. Jeg begynte også å miste sexlysten (og ereksjonen). Vi hadde det kjipt og skiltes til slutt. Nå har vi nye partnere og begge er som nye mennesker. Nå kan jeg gjerne ha sex to eller flere ganger om dagen og min kjæreste virker som hun kan ha sex hele døgnet rundt. Vi er begge over 50. Anonymkode: 32745...940 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #8 Skrevet 14. september 2024 Det er helt individuelt og avhengig av årsaker til at lysten går ned. For min del gikk den merkbart ned fra begynnelsen av 30 årene. Det var lite aldersbetinget (testosteron målt til øvre sjikt av normalområdet feks). Anonymkode: 200ad...2c9 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #9 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): jeg slipper å føle meg bitter for at hun tar ifra meg mitt sexliv. Anonymkode: 42fe4...abb Det burde du uansett ikke gjøre. Hun tar ikke i fra deg noe som helst. Hun skylder deg ikke et sexliv. Anonymkode: 200ad...2c9 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #10 Skrevet 15. september 2024 Vi er mange damer med høy sexlyst her ute også, med menn med lav lyst. Så dette går absolutt begge veier! Anonymkode: f52ae...e06 1
Sander33 Skrevet 15. september 2024 #11 Skrevet 15. september 2024 Aldri hos meg. Snart 50. Er som 17. Med vektøkning kan det bli, men opprettholdes muskel masse i 40+ og god fysisk form så sitter lysten. Flavio Briatore er vel 74år og ecclestone er 94år og ble far sist som 89åring. Steinrike eksempler. Men mannlig libido kan beholdes lenge slik som kvinner. Men det må vedlikeholdes og passes på.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #12 Skrevet 15. september 2024 Ikke alle som får redusert sexlyst. Typen er 49 og det skal ingenting til for å få han igang🤷🏻♀️🤭 Anonymkode: 1fa45...8e7
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #13 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (På 14.9.2024 den 15.58): Jeg er gift med dame med svært lav sexlyst. Jeg er nå 50, og har fortsatt høy sexlyst. Siden hun ikke vil eller får det til så får ikke jeg det jeg ønsker, og sex og intimitet er et stort savn i mitt liv. Kona forstår nok, men klarer ikke å sette seg inn i hvorfor jeg ikke bare kan «roe ned» eller «skjerpe meg».. Vi lever altså i et sexløst ekteskap. Jeg lurer på om jeg kan forvente at min sexlyst vil endre seg og reduseres. Jeg tenker at det ville skapt ro for meg og gitt mer ro i forholdet om jeg slipper å føle meg bitter for at hun tar ifra meg mitt sexliv. Vi kranglet jo om dette fra tid til annen. Ja, jeg onanerer, men det et langt fra det samme. Jeg ønsker jo å oppleve en kvinnes begjær og lyst på meg og oppleve sex sammen Anonymkode: 42fe4...abb Dette er nok veldig individuelt. Jeg er selv 50+ og alltid elsket sex. Ser ikke for meg at dette er noe jeg vil gi slipp på før jeg må f.eks. av sykdom. Har venninner fra 50-75 år, og eldste er en mann på 80 år. Han og kona (73 år) er fortsatt aktive. Likeså min onkel på 79 år og kona. Vet om flere menn i 60+ som er dritt lei sextørke, men holder ut. Om de har elskere vet jeg ikke. Anonymkode: d30ba...959
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #14 Skrevet 16. september 2024 Om hun ikke vil hjelpe deg med kos, nærhet og beføling slik at dere kan runke deg sammen, er du berettiget til å være utro. Sex er et fysiologisk behov som kommer rett under mat på Maslows behovspyramide, så hver gang din kone har lyst på vin, kaffe, sjokolade eller potetgull, bør hun forstå hva hun frarøver deg ved å ikke hjelpe deg med ditt behov. Hilsen kvinne 50+ som er overlykkelig med mengder av sex fordi jeg tar hormoner. Anonymkode: 80e2f...d96
AnonymBruker Skrevet 16. september 2024 #15 Skrevet 16. september 2024 Crazydoglady skrev (På 14.9.2024 den 20.55): Ikke helt enda tipper jeg basert på menn jeg kjenner 😅 Men, nå skal jeg snu litt på flisa. Har hun faktisk lav sexlyst, eller kan det være at hun, som veldig mange andre kvinner opplever sex som negativt, blir frustrerte og får avsmak på det? Ikke fordi de ikke har lyst eller fordi de har ett problem med sex i seg selv, men fordi den sexen de har hatt er frustrerende og skuffende for dem. For som kvinne kan jeg si at det er veldig mye rart man møter på "der ute", helt uvirkelig egentlig mye av det 😅 og i tillegg til det så er det jo også andre faktorer som kan påvirke. Helse. Er man utslitt? Føler hun at forholdet er jevnbyrdig og at hun har en partner som er der for henne? En som hjelper henne der hun trenger det, ikke bare gjør andre ting og kaller det hjelp? Evt, selv om dere begge er flinke til å ta deres del av ting, kan det være ting i livet som gjør at hun trenger litt mer støtte og hjelp for å ha overskudd til andre ting enn bare plikter? Nå sier jeg ikke at dette garantert er din feil, eller noe du kan fikse for den del,for det kan ha mange årsaker, men som kvinne med egen erfaring og venner og bekjente osv som er kvinner så vet jeg at veldig mange kvinner rett og slett er misfornøyde og sex blir rett og slett bare noe de får aversjon mot fordi det gjerne bare ender i frustrasjon og skuffelse for deres del. Viss partner atpåtil gir uttrykk for at det er så slitsomt med det og er så vanskelig/krever så mye innsats så gjør jo det ytterligere skade på følelsen og relasjonen med partner fordi da føler man seg ikke verdt det eller satt pris på heller, bare brukt. Mange opplever også å bli default forelder og hushjelp noe som også tar mye krefter, og dermed lyst. Og det kan også igjen påvirke relasjonen ,fordi man føler seg hverken satt pris på eller elsket som igjen åpenbart kan påvirke relasjonen, forhold og sexlyst. Det kan også hende at kvinnen har sviktet i å formidle dette, av forskjellige årsaker, det er isåfall selvsagt på henne og ikke din feil eller ansvar sånn sett, men om så er tilfellet så vil jeg likevel påstå at man kommer lenger og vinner mer på å forsøke å skape en løsning videre heller enn å fordele skyld å krangle om det. Har man traumer eller mye dårlige erfaringer fra før så kan det jo være vanskelig å snakke om i det hele tatt, men det er jo enkelt nok å omgå uansett ved å bare insistere på at hennes nytelse er verdt det og noe du ønsker å bidra til. Prøve ut leketøy, vibrator eller andre tiltak som kan hjelpe på. Er det usikkerhet rundt kropp? Andre ting? Selvsagt finnes det aseksuelle mennesker også, for all del. Om så er tilfellet så er det helt innafor å diskutere åpent forhold eller lignende tiltak. Iallefall ta opp tema. Problemet er jo at ett sånt tema fort blir veldig sårt og ødeleggende om kvinnen sitter der å er misfornøyd med sexlivet også pga manglende innsats eller andre utfordringer i forholdet/hjemmet også kommer partner plutselig og vil åpne forholdet 😅🙈 Jeg vet det sies ofte at kvinner har lavere sexlyst enn menn, etter min erfaring så er det bare tull, men kvinner er generelt sett litt vanskeligere å tilfredsstille= større sjans for at kvinner er mindre tilfredse og sex blir mindre fristende. For det er verre å ha skuffende sex uten avslutning enn å ikke ha sex 100prosent. Har ikke møtt noen enda som er aseksuelle, men har møtt veldig mange (og levd med det selv) av de som er utslitt med å prøve å holde alt gående hjemme, med barn, hvor mye mer enn nødvendig havner på dem. Eller er seksuelt frustrerte med egoistiske og kjipe menn i senga, eller at relasjonen hangler såpass pga andre ting at man ikke føler den tenninga/lysten. Takk for at du åpner opp om dette, jeg har slitt med sexlysten min over disse tingene, formidlet mangelen ellers i samlivet, men så ikke selv at det var en sammenheng med at jeg ikke tennte på han lengre. Var jo veldig åpenbart egentlig. Har ikke hatt noen å snakke med det om, så trodde jeg var unormal, som ikke har hatt en enorm lyst for exn min hvor jeg ikke klarte å holde hendene unna han og vi ikke hadde et sexliv selv om vi var tidlig 20 årene. Jeg var jo kåt, bare ikke på han når jeg ikke trivdes i forholdet. Idag, i akkurat dette øyeblikket, kjenner jeg at jeg er litt skuffet av realiteten en mann vil oppleves som i livet. Båndet jeg har lengtet etter å ha med noen, begynner å føle det ikke er noe en mann bryr seg noe om. Å da er det ikke noe å hente. Anonymkode: af3aa...213
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå