Gå til innhold

Date en fastlege? Fordeler/ulemper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!  
kom med innspill….

Anonymkode: d4955...b4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at de som jobber med helse ofte sliter med omsorgstretthet, og det er ingen sjarmerende egenskap, så holder meg unna folk i de yrkene 

Anonymkode: 5b807...47c

• Nyttig 2
Skrevet

? Hva mener du? Så lenge det ikke er din egen fastlege er det vel bare fordeler/ulemper ved selve personen som er verdt å vurdere? 

Anonymkode: 0a6f3...394

• Liker 4
Skrevet

Ser bare ulemper. 

Anonymkode: f180d...674

• Nyttig 1
Skrevet

Ok

Anonymkode: d4955...b4f

Skrevet

Vaktbelastningen har alt å si. 

Anonymkode: 06576...4fe

• Liker 1
Skrevet

Personlighet har så mye mer å si, at yrket vil havne langt lenger ned på prioriterings lista over fordeler/ulemper 

Anonymkode: 20c14...b09

Skrevet

Aner ikke hvordan rangering på yrker og dating er. Om en fastlege kommer høyt opp eller langt ned. Forhåpentligvis har vel ikke et yrke noe å si for opplevelsen. 

Synes du det er stas selv, ts? Føler du at en som har lang utdannelse gjør deg bedre? Er jo ikke akkurat dine bragder. 

Anonymkode: bdddb...c71

• Nyttig 1
Skrevet

Har en venninne som er fastlege og hun er en av de mest omsorgsfulle personene jeg kjenner (også på hjemmebane). Hun jobber noen ganger på ettermiddag/kveld, men prioriterer absolutt familien, og har hobbyer i tillegg. 

Anonymkode: 5ba04...169

• Liker 1
Skrevet

For meg er det viktigste personen og det vil jo variere hvordan noen er, slik det alltid gjør. Vet ikke om det er noen yrker jeg personlig tenker er fordelaktige for meg å ha en partner i. 

Mulige urasjonelle forhåndsdømminger jeg har tenkt som kan være negativt for fastleger/leger generellt: 

- Ser for meg de må være lenket til jobben siden den er så ansvarsfull, at det vil binde dem veldig til området i større grad enn en del andre yrker. Men så kan jo ikke folk bare ta seg fri fra jobb heller, fleksibilitet er jo luksus.

- Litt skummelt å skulle stå nær noen, som har en hverdag fyllt med mer død og sykdom enn mange andre. Lurer på hva det gjør med noen og også hvem de må være for å stå i det presset og klare så mye negativitet. Men det krever også mange gode egenskaper, og bra noen gjør jobben, skal ikke være utakknemlig for det. 

- Ser mye nakenhet og finere kroppen enn min. Der kom sjalusien, vet det er en jobb og ofte kan være relatert til sykdom, men jeg tror ikke alle er helt immune. Liker heller ikke tanken på at min kropp kan være i fare for å møtes klinisk istede for det jeg er vant til som er kjærlig og sexuelt. Lurer på om all det kropp er jobb kan ha en konsekvens for noen. 

Men de fleste klarer nok å skille mellom jobb og privatliv, så det er jo noe som kan være veldig urettferdig å tenke om leger, men jeg har tenkt det.

- De møter mange mennekser, yrke med prestisje tiltrekker flere øyne, større sjangse for utroskap eller konkurranse.

- Kommer mulig fra en familie hvor det er høyt press og kan slite med det å prestere for å bli elsket. Håper ikke det for deres del, men igjen så har jeg tenkt tanken at det å bli med leger hjem til svigers kan være økt sjangse for å havne rett i et mer dramatisk familie miljø, slik som med idrettstjerner. 

Anonymkode: 5ad14...a35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...