AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #81 Del Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det er begravelsesbyråets mening. Det samme skriver de i Alleens begravelsesbyrå https://www.xn--alleenbegravelsesbyr-g0b.no/etter-seremonien/sorg/ "Formuleringen «Vennligst ingen kondolanser», kan også virke som en stengt dør for dem som står rundt oss, og nettopp i denne tiden er det viktig å holde alle dører på gløtt." Anonymkode: cc0a9...167 Det er likevel ikke en fasit. Her spiller nok hvor man bor og alder en rolle. Men jeg tror ikke flertallet i Norge er enig i at vi skal slutte p bruke ordet "kondolerer* Anonymkode: 3248e...74f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #82 Del Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er likevel ikke en fasit. Her spiller nok hvor man bor og alder en rolle. Men jeg tror ikke flertallet i Norge er enig i at vi skal slutte p bruke ordet "kondolerer* Anonymkode: 3248e...74f Det er jo litt synd hvis noen etterlatte bruker frasen " vennligst ingen kondolanser" og det er ment for begravelsen, mens andre tolker det som et generelt forbud mot å gi kondolanser i uoversiktelig fremtid.. Det må være veldig vondt å oppleve at folk lar deg være i fred hvis det ikke var hensikten. Da er det bra at byrået forklarer dem at det kan oppleves ulikt fra person til person. Jeg har jo lurt litt på hvor deltakende begravelsesbyrået er når dødsannonse skal skrives. En venninne er sterkt svaksynt og måtte begrave faren sin. Hun broren og dement mor skulle lage en annonse hvor det istedenfor blomster kunne gi en pengegave til X organisasjon. Når annonsen kom, var det ikke kontonummer til organisasjonen, noe som det pleier å være. Vi ble jo litt usikre på om vi bare skulle vipse en gave til organisasjonen. Så det ble en dum feil oppi det hele, som jeg ikke helt vet hvem som hadde ansvaret for. Anonymkode: cc0a9...167 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #83 Del Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Det er jo litt synd hvis noen etterlatte bruker frasen " vennligst ingen kondolanser" og det er ment for begravelsen, mens andre tolker det som et generelt forbud mot å gi kondolanser i uoversiktelig fremtid.. Det må være veldig vondt å oppleve at folk lar deg være i fred hvis det ikke var hensikten. Da er det bra at byrået forklarer dem at det kan oppleves ulikt fra person til person. En dødsannonse er aldri ment som styring for annet enn begravelsen. Og dessuten går man ikke å sier " kondolerer" i all fremtid. Det er bare mellom begravelsen og kanskje litt etter at det er aktuelt. Så jeg greier ikke se problemet. AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg har jo lurt litt på hvor deltakende begravelsesbyrået er når dødsannonse skal skrives. En venninne er sterkt svaksynt og måtte begrave faren sin. Hun broren og dement mor skulle lage en annonse hvor det istedenfor blomster kunne gi en pengegave til X organisasjon. Når annonsen kom, var det ikke kontonummer til organisasjonen, noe som det pleier å være. Vi ble jo litt usikre på om vi bare skulle vipse en gave til organisasjonen. Så det ble en dum feil oppi det hele, som jeg ikke helt vet hvem som hadde ansvaret for. Anonymkode: cc0a9...167 Jeg opplever at det er begravelsesbyrået som har maler og gir råd og sender inn annonsen til aviser/minneside. Anonymkode: 3248e...74f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå