AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #1 Skrevet 14. september 2024 Jeg har fått ny reisevei, må sitte en time på buss hver vei til og fra jobb, og jeg er helt ærlig litt usikker på hvordan det kommer til å gå. Blir ofte bilsyk på buss, men også av og til på t-bane og tog og gudene vet hvor. Er dette noe som kommer til å bli bedre, eller må jeg bare legge til rette for at jeg må spy litt på bussen hver ukedag? Anonymkode: f8d59...d1e
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #2 Skrevet 14. september 2024 Postafen funker bra for meg. Anonymkode: fb589...37b
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #3 Skrevet 14. september 2024 Det hjelper ikke hvis du sitter slik at du kan se ut i midtgangen og følge med på veien? Det går an å få kvalmestillende medisin, men det skal vel helst ikke brukes over lang tid. Anonymkode: f322d...0f0
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #4 Skrevet 14. september 2024 Jeg blir ofte småkvalm på buss, aldri tog eller bane. De gangene jeg må kjøre buss en drøy time må jeg alltid være passe mett eller spise på bussen, og så har jeg alltid med en cola i tilfelle jeg blir ordentøig kvalm. Det hjelper meg. Kanskje ikke så greit å ha med cola hver dag til jobb da😀 Og så må jeg følge med på veien og puste godt. Sitre langt foran Sitron kan hjelpe. Rett og slett spise en sitronskall. Anonymkode: ec628...634
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #5 Skrevet 14. september 2024 Huff, føler med deg. Mine tips: - kvalmearmbånd (sånne med akupunkturkul som skal lamme en kvalmenerve rund håndleddet) - ingefærte eller annen drikke/drops med ingefær - lakrispastill, helst salt - aldri reis på tom mage. Spis grove kornprodukter e.l. på forhånd (men unngå å måtte spise på reisen). Spis noe som metter og som ikke er kvalmende/for sterkt/smaker «for mye». - sitt lengst mulig framme, se ut av vinduet hele veien (helst rett fram om du får et så bra sete). Ikke se på ting på nært hold, se lang bort i horisonten. - unngå parfyme eller sterkt parfymert body lotion osv. Det er veldig kvalmende Anonymkode: a9c7a...63f 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #6 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg blir ofte småkvalm på buss, aldri tog eller bane. De gangene jeg må kjøre buss en drøy time må jeg alltid være passe mett eller spise på bussen, og så har jeg alltid med en cola i tilfelle jeg blir ordentøig kvalm. Det hjelper meg. Kanskje ikke så greit å ha med cola hver dag til jobb da😀 Og så må jeg følge med på veien og puste godt. Sitre langt foran Sitron kan hjelpe. Rett og slett spise en sitronskall. Anonymkode: ec628...634 Her ble det litt skriveleifer. Spise sitronskive, ikke skallet. Det funker faktisk. Anonymkode: ec628...634
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #7 Skrevet 14. september 2024 Er dette en jobb du MÅ ha? Høres ikke bærekraftig ut for deg i lengden. Anonymkode: ad45d...08f
Doris Becker Skrevet 14. september 2024 #8 Skrevet 14. september 2024 (endret) . Endret 26. februar av Doris Becker
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #9 Skrevet 14. september 2024 Tusen takk for mange gode forslag! Dette er dessverre en jobb jeg må ha, har vært arbeidsledig lenge. Det beste hadde jo vært om det var en slags tilvenningssak, har unngått både bil og buss i mange år nå. Anonymkode: f8d59...d1e
AprilLudgate Skrevet 15. september 2024 #10 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Postafen funker bra for meg. Anonymkode: fb589...37b Kan jo ikke gå fast på det. Min erfaring med samme problem er: - Ingefærkapsler - Salt lakris - Seaband Du kan også vurdere sånn elektrisk seaband som sender impulser Sitte foran i bussen, puste rolig. Kle av deg yttertøy straks du setter deg, varme er killer. Ikke les/hør på musikk osv. Og ha med noe å kaste opp i, det roer faktisk nervesystemet. AnonymBruker skrev (16 timer siden): Tusen takk for mange gode forslag! Dette er dessverre en jobb jeg må ha, har vært arbeidsledig lenge. Det beste hadde jo vært om det var en slags tilvenningssak, har unngått både bil og buss i mange år nå. Anonymkode: f8d59...d1e Jeg ble vant til det etterhvert, og jeg blir EKSTREMT fort reisesyk. Men jeg måtte ha hjelpemidler. Man kan venne seg til den samme ruten.
AprilLudgate Skrevet 15. september 2024 #11 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Huff, føler med deg. Mine tips: - kvalmearmbånd (sånne med akupunkturkul som skal lamme en kvalmenerve rund håndleddet) - ingefærte eller annen drikke/drops med ingefær - lakrispastill, helst salt - aldri reis på tom mage. Spis grove kornprodukter e.l. på forhånd (men unngå å måtte spise på reisen). Spis noe som metter og som ikke er kvalmende/for sterkt/smaker «for mye». - sitt lengst mulig framme, se ut av vinduet hele veien (helst rett fram om du får et så bra sete). Ikke se på ting på nært hold, se lang bort i horisonten. - unngå parfyme eller sterkt parfymert body lotion osv. Det er veldig kvalmende Anonymkode: a9c7a...63f Are we twins? 😅 Jeg kjøpte faktisk de som deles ut pp danskebåten - pingvin? Funket OK. Ginger chews og.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #12 Skrevet 15. september 2024 Sitte langt foran, helst fremst. Og se på veien hele tiden. Ikke mobil! Anonymkode: ca95d...0f1 1
Idunn Skrevet 15. september 2024 #13 Skrevet 15. september 2024 Jeg har hørt en gang i tiden at man blir minst kvalm hvis man sitter midt i bussen, på sjåførens side. Da legge man minst mulig merke til svingene, eller noe sånt.
enkefru Skrevet 15. september 2024 #14 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Sitte langt foran, helst fremst. Og se på veien hele tiden. Ikke mobil! Anonymkode: ca95d...0f1 Dette! Følge med på veien. Ikke se på mobil eller i bok eller lign..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå