AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #1 Skrevet 14. september 2024 Hei ei dame ringte meg å ville ha kontonummeret mitt sånn at hun kunne betale tilbake for mye renter jeg har betalt og nå lurer jeg på om hvordan det er mulig å få oversikt over betalte renter på gjeld, om det er rett sum renter på gjeld som er nedbetalt? Anonymkode: 4ad59...71f
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #2 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei ei dame ringte meg å ville ha kontonummeret mitt sånn at hun kunne betale tilbake for mye renter jeg har betalt og nå lurer jeg på om hvordan det er mulig å få oversikt over betalte renter på gjeld, om det er rett sum renter på gjeld som er nedbetalt? Anonymkode: 4ad59...71f Slikt blir tilbakebetalt på kontoen du betalte fra. Og ytterst tvilsomt du har betalt for mye renter. Så. Ja.. Anonymkode: 89021...44a
Gjest watt Skrevet 14. september 2024 #3 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hei ei dame ringte meg å ville ha kontonummeret mitt sånn at hun kunne betale tilbake for mye renter jeg har betalt og nå lurer jeg på om hvordan det er mulig å få oversikt over betalte renter på gjeld, om det er rett sum renter på gjeld som er nedbetalt? Anonymkode: 4ad59...71f Hun spurte om koden din også kanskje?
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #4 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei ei dame ringte meg å ville ha kontonummeret mitt sånn at hun kunne betale tilbake for mye renter jeg har betalt og nå lurer jeg på om hvordan det er mulig å få oversikt over betalte renter på gjeld, om det er rett sum renter på gjeld som er nedbetalt? Anonymkode: 4ad59...71f Var det en nigeriansk dame? Anonymkode: ad8cb...5b9
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #5 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Slikt blir tilbakebetalt på kontoen du betalte fra. Og ytterst tvilsomt du har betalt for mye renter. Så. Ja.. Anonymkode: 89021...44a Kanskje i de fleste gangene men har byttet bank og jo fikk penger tilbake og ganske igjen også Anonymkode: 4ad59...71f
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #6 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Var det en nigeriansk dame? Anonymkode: ad8cb...5b9 Nei faktisk ikke og fikk igjen ganske mye Anonymkode: 4ad59...71f
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #7 Skrevet 14. september 2024 watt skrev (1 time siden): Hun spurte om koden din også kanskje? Nei Anonymkode: 4ad59...71f
Million Skrevet 14. september 2024 #8 Skrevet 14. september 2024 Sa hun ikke hvor hun ringte fra da? Hvilken finansinstitusjon? Da logger du deg jo bare inn der. Det finnes (når du er innlogget på kundesiden) alltid en chat-funksjon eller en mulighet til å sende epost til kundeservice. Gjør det, og spør hvor du finner betalte rente-oversikt osv. eller om de kan sende det til deg. Ikke stol på telefoner du får. Dette er en viss risiko for at dette er et svindelforsøk. Men som sagt, det finner du ut ved å logge deg på hos dem. 2
Gjest watt Skrevet 14. september 2024 #9 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei Anonymkode: 4ad59...71f Åh! Det var bra.😀
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #10 Skrevet 14. september 2024 Million skrev (Akkurat nå): Sa hun ikke hvor hun ringte fra da? Hvilken finansinstitusjon? Da logger du deg jo bare inn der. Det finnes (når du er innlogget på kundesiden) alltid en chat-funksjon eller en mulighet til å sende epost til kundeservice. Gjør det, og spør hvor du finner betalte rente-oversikt osv. eller om de kan sende det til deg. Ikke stol på telefoner du får. Dette er en viss risiko for at dette er et svindelforsøk. Men som sagt, det finner du ut ved å logge deg på hos dem. Det har jeg fått fra de Anonymkode: 4ad59...71f
Million Skrevet 14. september 2024 #11 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det har jeg fått fra de Anonymkode: 4ad59...71f Hva har du fått? Penger tilbake? Eller oversikt over gjeldsrenter? Ga du kvinnen i telefonen kontonummeret ditt?
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #12 Skrevet 14. september 2024 Million skrev (2 minutter siden): Hva har du fått? Penger tilbake? Eller oversikt over gjeldsrenter? Ga du kvinnen i telefonen kontonummeret ditt? Pengene pluss oversikt over gjeldsrenter men det jeg lurer på om det finnes ett register over gjeldsrenter sjenerelt? Anonymkode: 4ad59...71f
Million Skrevet 14. september 2024 #13 Skrevet 14. september 2024 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Pengene pluss oversikt over gjeldsrenter men det jeg lurer på om det finnes ett register over gjeldsrenter sjenerelt? Anonymkode: 4ad59...71f Nei. Rentene du skylder eller har betalt til hver enkelt, finnes oversikt over hos hver enkelt finansinstitusjon der du har skyldt penger eller skylder penger. Men du finner fjorårets betalte renter på Skattemeldingen din. Den finner du hos Skatteetaten.no. Men årets betalte renter (for 2024) til alle skyldnere må du vente med å se samlet der til neste års skattemelding kommer. Endret 14. september 2024 av Million
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #14 Skrevet 14. september 2024 Million skrev (5 minutter siden): Nei. Rentene du skylder til hver enkelt, finnes hos hver enkelt finansinstitusjon der du har skyldt penger eller skylder penger. Men du finner fjorårets betalte renter på Skattemeldingen din. Den finner du hos Skatteetaten.no. Men årets renter må du vente med å se samlet der til neste års skattemelding kommer. Ok Anonymkode: 4ad59...71f
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #15 Skrevet 14. september 2024 Har 2 ganger fått tilbake renter. Ene gangen var da jeg kjøpt bolig og pengene sto lenge på meglerkonto. Da fikk jeg tilbake renter for litt over 7000,- En annen gang var en inkassosak. Da fikk jeg tilbake litt over 200,- Også der hadde pengene stått for lenge på konto til inkassofirma og jeg ble tilkjent rentene Anonymkode: f04b8...310
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #16 Skrevet 14. september 2024 Million skrev (6 minutter siden): Nei. Rentene du skylder til hver enkelt, finnes hos hver enkelt finansinstitusjon der du har skyldt penger eller skylder penger. Men du finner fjorårets betalte renter på Skattemeldingen din. Den finner du hos Skatteetaten.no. Men årets renter må du vente med å se samlet der til neste års skattemelding kommer. Men er det lurt å ta kontakt for å høre om man han betalt for mye renter sånn at man kan få tilbake penger eller gjør de det selv? Anonymkode: 4ad59...71f
Million Skrevet 14. september 2024 #17 Skrevet 14. september 2024 (endret) AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Men er det lurt å ta kontakt for å høre om man han betalt for mye renter sånn at man kan få tilbake penger eller gjør de det selv? Anonymkode: 4ad59...71f Altså.. det hører vel med til unntakene at man betaler for mye renter, i alle fall hvis man følger normal innbetalingsgang og bruker de giroene man får. Men sitter man og betaler helt tilfeldige tall inn når det enn passer en selv uten å følge månedsbetalingsgiroene, så kan det vel hende man har betalt for mye, ja. Du vet vel selv best hva slags betalingsopplegg du følger? Men å ringe rundt for å sjekke om man har betalt for mye renter tror jeg er bortkastet tid. De aller fleste selskaper og finansinstitusjoner tar uoppfordret kontakt med kunden selv, og informerer om at man har penger til gode. De stjeler dem ikke bare. Sånn som du forteller i hovedinnlegget at du opplevde, de tok kontakt med deg og fortalte at du hadde betalt for mye. Men greit nok, er du i tvil og det ikke er altfor mange selskaper du har betalt gjeldsrenter til, så tar det vel ikke all verdens tid å sitte i telefonkø hos kundeservice, så ring dem (eller send dem epost) og spør. Endret 14. september 2024 av Million
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå