Gå til innhold

Selge før kjøp, alene med barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene med barn og dyr og eier et rekkehus. Jeg skal selge rekkehuset og flytte, planlegger å kjøpe en liten enebolig på landet. 

Jeg må selge før jeg kjøper. Hvordan sikre meg trygghet i denne situasjonen? Hva har andre i tilsvarende situasjon gjort? Å leie ønsker jeg virkelig ikke, har for mange dårlige erfaringer med det fra tidligere. 

Anonymkode: 83989...875

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å få til lengst mulig overtagelse på boligen du selger så du får god tid til å finne noe nytt. Husk at dette er noe du kan forhandle med potensielle budgivere om. Hvor lang overtagelse du bør ha kommer veldig an på hvor stort markedet du kjøper i er og hvor kresen du er. Vi er i lignende situasjon (dog som familie på fire) og solgte boligen vår rett før sommeren med tanke om å kjøpe noe nytt nå. Selv om markedet er stort (Oslo) og vi har fram til jul på å finne noe regner jeg med at det blir noen måneder på leiemarkedet før vi kjøper fordi vi er veldig kresne. Det blir litt stress med barna, men for oss var det viktigste å være trygge på at vi fikk solgt til en god pris før vi makset låneramme på ny bolig. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...